دلیل غیبت سه تیم لیگ یکی چه بود؟

دلیل غیبت سه تیم لیگ یکی چه بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- در هفته پایانی لیگ یک، سه بازی به‌دلیل عدم حضور تیم‌های میهمان لغو شده است؛ اتفاقی که کمتر در فوتبال حرفه‌ای رخ می‌دهد و شاید بهتر است بگوییم رخ نمی‌دهد.

به گزارش فوتبالی، این اتفاق پیش‌تر در لیگ 2 هم رخ داده بود و چند تیم در هفته پایانی لیگ 2 حاضر نشدند به این خاطر که بازی آخرشان تشریفاتی بود. استقلال خوزستان – شهرداری آستارا و آرمان گهر سیرجان سه تیمی هستند که در هفته پایانی لیگ یک در برابر حریفان خود حاضر نشدند و به دنبال این عدم حضور 3 مسابقه لغو شد.

اما اینکه چرا این اتفاق در بازی‌های لیگ 2 و لیگ یک رخ می‌دهد به این‌خاطر است که میزان جریمه نقدی که کمیته انضباطی برای تیم‌های غایب در نظر می‌گیرد کمتر از هزینه‌ای است که تیم‌ها برای سفر متحمل می‌شوند و شاید در چنین شرایطی به این نتیجه برسند بهتر است در هفته پایانی بازی‌ها حاضر نشوند. از سویی هیچ محرومیتی برای تیمی که در یک بازی شرکت نکند در نظر گرفته نمی‌شود. بر اساس آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال تیمی که در دو بازی متوالی یا متناوب از حضور در میدان خودداری کند به یک رده پایین‌تر فرستاده می‌شود و تیمی که در یک بازی حاضر نشود در حاشیه امنیت است.

به نظر می‌رسد تنها راه حل پایان دادن به این عدم حضورها که شخصیت بازی‌های لیگ را زیر سوال می‌برد این است که کمیته انضباطی در فصل جدید برای تیم‌هایی که در میدان حاضر نمی‌شوند جرایم و محرومیت سنگین‌تری در نظر بگیرد. تصور کنید تیمی که در هفته پایانی در مسابقه‌ای غیبت کند بر اساس حکم صادره از سوی کمیته انضباطی باید مسابقات را با 3 امتیاز منفی شروع کند یا جریمه‌ای که برایش در نظر گرفته می‌شود بیشتر از هزینه‌های سفر به خانه میهمان باشد. در این‌صورت هیچ تیمی در هفته پایانی از حضور در مسابقه خودداری نخواهد کرد و مسابقات لیگ یک با بازی‌های محلی اشتباه گرفته نخواهد شد.

۴۱۵۴