حدادی‌فر: استقلال برای این قهرمانی شایسته بود

حدادی‌فر: استقلال برای این قهرمانی شایسته بود

پایگاه خبری فوتبالی- قاسم حدادی‌فر، بازیکن با تجربه فوتبال امیدوار است هرچه زودتر برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خوبی در نظر گرفته شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، قاسم حدادی‌فر که سال‌ها در ذوب‌آهن توپ زد و یک سالی است که از مستطیل سبز دور است در مورد کیفیت لیگ امسال گفت: اگر در کل بخواهم صحبت کنم لیگ نسبتاً خوبی بود. فراز و فرودهای زیادی داشت ولی فکر می‌کنم از اولش مشخص بود که دو سه تیم در کورس قهرمانی هستند. دوست داشتم رقابت جذاب‌تر باشد ولی واقعا استقلال خیلی خوب خودش را در مقطعی از فصل جدا کرد و با ثبات یک فوتبال نسبتاً خوب را ارائه داد. همیشه مالک توپ بود و با ارائه یک فوتبال منطقی در نهایت با آماری خوب قهرمان شدند و واقعا شایسته‌اش بودند. به مجموعه استقلال و هوادارانش تبریک می‌گویم.

او در مورد عملکرد تیم سابقش، ذوب آهن ادامه داد: می‌توانم عملکرد ذوب آهن را به دوقسمت تقسیم کنم. فکر می‌کنم نیم فصل اول خوبی نداشتند و دلیلش هم این بود که ۹۰ درصد تیم تغییر کرد و فلسفه و فکر جدید آمده بود. هواداران در نیم فصل اول خیلی نگران بودند اما ذوب آهن زود به خودش آمد و نیم فصل دوم نسبتا خوبی داشتند. به آنها تبریک می‌گویم چون جایگاه خوبی به‌دست آوردند. نمی‌توانم بگویم عالی بوده ولی انشاالله سال آینده شرایط این تیم بهتر شود و برای کسب سهمیه بجنگد.

وی در مورد کار خیر خواهانه‌ای که به‌همراه چند بازیکن دیگر انجام دادند و به یکی از محله‌های فقیرنشین اصفهان رفته و با بچه‌ها فوتبال بازی کردند عنوان کرد: در این مدت خیلی به این قضیه پرداخته شده. به کمک یک‌سری مسئول و در رأسش آقای احسان بعیدی، مسئول ورزش شهرداری اصفهان از ما درخواست کردند و ما بدون‌درنگ قبول کردیم. همه ما از یک منطقه خیلی ضعیف فوتبال را شروع و پیشرفت کردیم. من‌ چیزهایی دیدم که صحبت درباره‌اش درست نیست. یک‌سری بچه با استعداد بدون هیچ امکاناتی که آسیب‌های اجتماعی و وضع اسفناکی دور و بر زمین‌شان بود ولی به دور از هیاهو، گوشی تبلت و وسایل الکترونیکی جدید، داشتند بدون کفش تمرین می‌کردند. اولش که رفتیم حس خوبی داشتم زیرا خاطرات گذشته تداعی شد ولی کمی بعد حس بدی داشتم که در این دوره با این امکانات در شهر بزرگی مثل اصفهان با دو تیم خوب و پر امکانات، بچه‌ها در این وضع باشند. ساعات خوبی را با آن‌ها پشت سر گذاشتیم. امیدوارم مسئولین شهرداری و دو تیم خوب استان بتوانند به این بچه‌ها کمک کنند. از این زمین‌ها در اصفهان زیاد است و باید استعدادهای ناب در آنها شناسایی شود و بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر روزی مربی بشود حاضر است به جوان‌ها میدان بدهد یا خیر توضیح داد: صد در صد. آینده برای جوان‌ها است. نمی‌شود گفت کل تیم را جوانان تشکیل بدهند ولی می‌تواند تلفیقی از با تجربه و جوان‌ها باشد. جوانان در کنار با تجربه‌ها می‌توانند تجربیات زیادی کسب کنند و آینده بهتری داشته باشند. کشور ما از لحاظ استعداد فوق العاده است و می‌توانیم به جوانان اعتماد کنیم. در تیم‌های بزرگ ما و تیم ملی خیلی خوب از جوانان استفاده می‌کنند و نسل خیلی خوبی در کنار تجربه‌ها ایجاد شده و ثمره اش را تا حدودی دیدیم ولی خیلی جا دارد که کار کنیم.

حدادی‌فر در پایان در مورد شرایط تیم ملی و اینکه اصلا بازی‌های دوستانه خاصی انجام نشده افزود: واقعا ناراحت کننده است. خود مسئولین و‌ بازیکنان و بیشتر مردم نگران این موضوع هستند. باید تدارک خیلی بهتری ببینند. ما می‌بینیم کشور‌‌هایی که در آسیا هستند بازی‌های دوستانه خوبی انجام می‌دهند و تیم ما دارد در یک اردو آماده می‌شود. باید با تیم‌های خیلی خوب بازی کنیم زیرا اگر اینگونه نشود در نهایت در جام جهانی ضربه‌اش را می‌خوریم. امیدوارم مسئولین زودتر به خودشان بیایند و چند بازی با کیفیت تدارک ببینند تا تیم ملی آماده شود.

۴۱۵۴