نتایج هفته پایانی لیگ بانوان/ قهرمانی خاتون و دوقطبی نمایندگان کرمان

نتایج هفته پایانی لیگ بانوان/ قهرمانی خاتون و دوقطبی نمایندگان کرمان

پایگاه خبری فوتبالی- در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، خاتون جام را بالای سر برد و دیگر رتبه‌ها دست نخورده باقی ماند.

به گزارش فوتبالی، هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران از ساعت 18 امروز با برگزاری چهار دیدار به صورت همزمان برگزار شد تا پرونده چهاردهمین دوره از جام کوثر فصل 1401-1400 بسته شود.

در این هفته از رقابت‌ها، چندین دیدار جنبه تشریفاتی داشت و رتبه‌های اول تا سوم از هفته پیش مسجل شده بود؛ تا خاتون بم به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و شهرداری سیرجان و سپاهان روی سکو‌های دوم و سوم لیگ قرار بگیرند.

شهرداری سیرجان3 -ملوان بندرانزلی صفر/ برد انضباطی با چاشنی نایب قهرمانی

پرونده این دیدار به دلیل انصراف تیم ملوان و اعلام این باشگاه از غیبت در این دیدار رسمی، با نتیجه سه بر صفر و ثبت باخت انضباطی برای ملوان‌ها به پایان رسید تا شهرداری سیرجان با احتساب این نتیجه خود را با 57 امتیاز، نایب قهرمان لیگ ببیند. در سوی مقابل ملوان نیز با 36 امتیاز و کسب جایگاه ششم جدول، به کار خود در لیگ برتر پایان داد.

ذوب آهن اصفهان2-زارع باتری سنندج یک / رستگاری در دقیقه 94

 این دیدار به دلیل تأخیر آمبولانس با چند دقیقه تأخیر برگزار شد. ذوبی‌ها در آغاز بازی و در دقیقه 5 روی یک غافلگیری توانستند توسط فاطمه اردستانی به گل برسند تا این هافبک خوش نقش بتواند دروازه تیم سابقش را باز کند. برتری گاندوها تا دقایق پایانی نیمه نخست ادامه داشت ولی در دقیقه 40 این سحر نصیری بود که با گلزنی برای زارع باتری کار را به تساوی کشید و این بازی در نیمه نخست با تساوی 1-1 به پایان رسید. در نیمه دوم، بازهم این ذوب آهن بود که تیم برتر میدان بود و حملات متعددی روی دروازه مهمان خلق کرد که هیچ یک به ثمر نرسید. سرانجام در ثانیه‌های پایانی بازی و درحالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان بودند، انیس دشتیان پور توانست گل دوم و پیروزی بخش ذوب آهن را به ثمر برساند تا کام نماینده کردستان در هفته آخر هم تلخ شود. ذوبی‌ها با این پیروزی 39 امتیازی شدند و در رده پنجم به کار خود در لیگ پایان دادند. زارع باتری نیز با 32 امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفت.

کیان نیشابور صفر-سپاهان اصفهان2/ کسب سکوی سوم با دبل دباغی

این دیدار برای دو تیم کاملاً تشریفاتی بود و نتیجه آن در رتبه هیچ یک تأثیری نداشت. بازی در ابتدا سرد بود و تیم سپاهان که بازیکنان جوان‌تر خود را در اختیار داشت در تقلا برای گلزنی بود اما توپی از خطوط دروازه نگذشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم نیز دو تیم بازهم روی دروازه یکدیگر موقعیت‌هایی خلق کردند که هیچ یک راه به جایی نبرد تا سرانجام در دقیقه 82 این هاجر دباغی بود که قفل دروازه میزبان را شکست و سپاهان را پیش انداخت. این پایان کار دی این بازی نبود و دباغی چند دقیقه بعد دوباره گل زد تا با دبل در این دیدار اختلاف را دوچندان کند. سپاهانی‌ها با این پیروزی 53 امتیازی شدند و همچون فصل قبل، عنوان سومی خود را در لیگ تکرار کردند. کیان نیشابور نیز در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر عملکرد خوبی داشت و با 17 امتیاز و کسب جایگاه نهم به کار خود در لیگ پایان داد.

پالایش گاز ایلام یک -خاتون بم 5/ گیلاس روی کیک قهرمانی

این دیدار با تونل افتخار ایلامی‌ها برای دختران بم که قهرمان لیگ شدند، آغاز شد. شاگردان مرضیه جعفری که برای بالابردن جام قهرمانی راه دوری را سفر کرده بودند، در اندیشه پیروزی و حسن ختام رویایی لیگ بودند. در ابتدا دو تیم چندین موقعیت روی دروازه هم ایجاد کردند تا سرانجام در دقیقه 39 مونا حمودی توانست یخ بازی را آب کند و تنها گل نیمه اول را برای خاتون به ثمر برساند. در نیمه دوم، هلاله عبداللهی توانست در دقیقه 50 برای پالایش گلزنی کند و کار را به تساوی بکشد. اما در ادامه خاتون توسط زهرا قنبری، ملیکا محمدی، مونا حمودی، عاطفه رمضانی به گل رسید و با برتری 5 بر 1 کیک قهرمانی‌اش را با این برد دلچسب تزیین کرد. خاتونی‌ها با 61 امتیاز عنوان قهرمان لیگ چهاردهم فوتبال بانوان را به خود اختصاص دادند. پالایش گاز ایلام نیز با 17 امتیاز و کسب جایگاه هشتم، به کار خود در لیگ پایان داد. 

هیأت فوتبال البرز9 -ملی پوشان شهرکرد صفر/ حفظ رتبه چهارمی با گلباران قعرنشین

نماینده البرز که برای حفظ رتبه چهارمی خود با دو تیم ذوب آهن و ملوان در جدال بود، با قوای کامل مقابل تیم نچندان قدرتمند شهرکرد حاضر شد و از همان دقایق ابتدایی کاز گلزنی را آغاز کرد. شاگردان پرستو کرمی در عرض 45 دقیقه ابتدایی، 4 بار توسط زهرا خضری، سارا قمی(2) و آیدا فرضی زاده به گل رسیدند تا قعرنشین لیگ را در معرض یک باخت سنگین دیگر قرار دهند.

در نیمه دوم نیز حملات البرزی‌ها ادامه داشت و سارا قمی(2)، آنیتا رئوفی، رکسانا معصومی، مریم محمدی برای این تیم گلزنی کردند تا بازی آخر با یک پیروزی دلچسب همراه باشد. تیم البرز با این پیروزی شمار امتیازات خود را به عدد 42 رساند و با کسب رتبه چهارم، پشت سر سه مدعی قهرمانی به کار خود در لیگ پایان داد. تیم ملی پوشان نیز با 4 امتیاز در پایین‌ترین رده جدول قرار گرفت و نخستین تجربه حضورش در لیگ برتر با سقوط به دسته یک همراه بود.

همیاری آذربایجان غربی3 - سارگل بوشهر یک / باخت انضباطی

این دیدار به دلیل حذف انضباطی نماینده بوشهر از جدول لیگ برتر به دلیل دو غیبت غیرموجه در بازی‌های رسمی، با برنده اعلام شدن تیم همیاری به پایان رسید. دختران ارومیه‌ای با این نتیجه 16 امتیازی شدند و با کسب جایگاه دهم به کار خود در لیگ پایان دادند.

1377