گزارش/ معمای بازی‌های دوستانه تیم ملی؛ نقش ویژه اسکوچیچ در حل شدن یا حل نشدن

گزارش/ معمای بازی‌های دوستانه تیم ملی؛ نقش ویژه اسکوچیچ در حل شدن یا حل نشدن

پایگاه خبری فوتبالی- روزی نیست که خبر جدیدی درباره برنامه بازیهای دوستانه تیم ملی منتشر نشود.

به گزارش فوتبالی، حدود دو ماه از قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر می‌گذرد و تیم ملی هنوز برنامه بازیهای دوستانه اش مشخص نیست. 

تیم‌های راه یافته به جام جهانی قطر این فرصت را دارند تا شروع جام جهانی که آبان ماه برگزار می شود در خرداد و شهریور دو فیفادی را برگزار کنند.

همانطور که حتما در جریان هستید، در خرداد و شهریور این فرصت برای تیمهای راه‌یافته به جام جهانی وجود دارد که چند بازی تدارکاتی برگزار کنند منتهی تنها بازی تیم ملی مقابل الجزایر قطعی شده است.

در این گزارش اتفاق‌هایی که باعث شده تیم ملی در انجام برگزاری بازی دوستانه، ناکام باشد را با هم بررسی می‌کنیم:

شروع بحران با لغو اردوی کانادا

اگر کشور کانادا به صورت یکطرفه قرارداد منعقد شده با فدراسیون فوتبال ایران را لغو نمی‌کرد، بامداد امروز به وقت تهران باید بازی دوستانه ایران و کانادا برگزار می‌شد اما این بازی و قبل از آن اردوی تدارکاتی تیم ملی در کانادا به دلایلی که می دانید لغو شد.

بر اساس اطلاعات فوتبالی، فدراسیون فوتبال به اصرار اسکوچیچ قبول می‌کند تا تیم ملی در فیفادی خرداد اردوی تدارکاتی خود را در کشور کانادا برگزار کند تا به جز کانادا با اکوادور و همچنین کلمبیا هم بازی کند.

اسکوچیچ در حالی این تصمیم را گرفت که فدراسیون فوتبال کانادا به همتای ایرانی‌اش اعلام کرده بود که تمایل دارد در فیفادی شهریور دیدار دوستانه خود با ایران را در قطر برگزار کند اما اسکوچیچ این موضوع را نپذیرفت.

پاسخ منفی اسکوچیچ به اروگوئه، نیوزیلند و آفریقای جنوبی

به نظر می رسد سرمربی تیم ملی ایران در انتخاب اردو و بازی های دوستانه در فیفادی خرداد ماه چند اشتباه محاسباتی را مرتکب شده چرا که در حالی تیم ملی را به قطر برده که منتقدان معتقدند اولا گرمای هوای این کشور در این مقطع زمانی، آزاردهنده است و از طرف دیگر حریفی در حد جان جهانی در اردوی قطر برای تیم ملی پیدا نشده است. البته تیمهای اروپایی درگیر بازیهای لیگ ملتهای اروپا هستند و تیم‌های آفریقایی هم در مسابقات انتخابی جام ملتهای افریقا به میدان می‌روند و بر اساس برخی اخبار، الجزایری که قرار است مقابل تیم ملی بازی کند، با نفرات کاملش در این دیدار به میدان نخواهد رفت.

نکته قابل توجه اینکه تیم ملی بعد از لغو اردوی کانادا با دو پیشنهاد برای انجام بازی دوستانه از سوی کشور آفریقای جنوبی و اروگوئه در خاک این دو کشور مواجه شد اما اسکوچیچ اعلام می کند به دلیل بعد مصافت ترجیح می‌دهد در قطر اردو بزند و در این کشور بازی های دوستانه برگزار کند که در این میان بازهم پیشنهاد بازی دوستانه در تاریخ 19 خرداد با نیوزیلند در اردوی قطر را رد و اعلام می کند بازی با عمان را در این مقطع ترجیح می دهد منتهی عمان در آن تاریخ به جای ایران، به مصاف نیوزیلند خواهد رفت!

اسکوچیچ بعد از این، از مدیران فدراسیون فوتبال می‌خواهد تا بازی دوستانه با عمان را در تاریخ 16 خرداد یعنی امروز نهایی کنند اما تیم ملی عمان که برنامه دو بازی دوستانه با نپال و نیوزیلند را در تاریخ 13 و19 خرداد نهایی کرده بود پیشنهاد ایران را رد می‌کند تا تیم ملی به احتمال زیاد فقط یک بازی در اردوی قطر آن هم برابر الجزایر در تاریخ 22 خرداد داشته باشد.

9697