محمودزاده: در 2 هفته اخیر پرونده‌ای در لیگ یک نداشتیم

محمودزاده: در 2 هفته اخیر پرونده‌ای در لیگ یک نداشتیم

پایگاه خبری فوتبالی- مسؤول مسابقات لیگ دسته اول فوتبال گفت:‌ در 2 هفته اخیر پرونده ای در لیگ یک نداشتیم.                                    

به گزارش فوتبالی، فریبرز محمودزاده در مورد برگزاری رقابت‌های هفته پایانی لیگ دسته اول و حساسیت دیدار تیم‌های پایین جدولی در این هفته، اظهار داشت:‌ تا پایان هفته سی‌وسوم 297 مسابقه برگزار کردیم. این موضوع مرهون زحمات همه دوستان، نیروهای خوب امنیتی، هیات های فوتبال، داوران، رسانه‌ها، اورژانس و ... است. همه آنها شامل فضای همکاری می‌شوند. فدراسیون پزشکی ورزشی، غلامرضا نوروزی و شارکی چندین فصل است با انجام تست دوپینگ بسیار منظم، از هر تیم دست کم 3-2 و برخی مواقع چهار تست دوپینگ می‌گیرند. از فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با دوپینگ به خاطر رصد کردن تیم‌ها تشکر کرده و امیدواریم از این لحاظ دچار مشکل نشویم.

وی افزود: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در هفته‌های منتهی به پایان فصل سعی کردند از داوران باتجربه‌تر و همچنین ناظران ویژه کمیته انضباطی و حراست در کنار ناظر مسابقات استفاده کنند. این موضوع در مورد هفته پایانی هم صدق می‌کند. به جز  3-2 بازی، سایر دیدارهایی که فردا برگزار می‌شود حساس هستند. هر چند تکلیف صعود ملوان و مس به لیگ برتر مشخص شده اما اکنون بحث قهرمانی مطرح است و روابط عمومی سازمان لیگ در این خصوص تمهیدات خاصی اندیشیده است. بهمنی و همکارانش تمهیداتی در نظر گرفته‌اند تا جشن قهرمانی خوبی داشته باشیم اما مشخص نیست کدام یک از این دو تیم قهرمان می‌شوند.

مسؤول مسابقات لیگ دسته اول عنوان کرد:‌ حساسیت بالایی در پایین جدول وجود دارد. 4، 5 تیم در معرض سقوط هستند و مسابقات این تیم‌ها در شهرهای مختلف با حضور ناظران ویژه،‌گروه حراست و با همکاری نهادهای امنیتی و هیأت‌های فوتبال به بهترین شکل برگزار شود. قطعا کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تمام موارد را کنترل خواهند کرد.

محمودزاده در مورد اینکه آیا در مورد بازی‌های هفته اخیر لیگ یک گزارش خاصی به دستش رسیده که نیاز به پیگیری داشته باشد گفت: در هفته‌های قبلی برخی مسائل وجود داشت که پرونده آنها باز است. البته از دو هفته گذشته به این سمت اتفاق خاصی نداشتیم و یک تا دو رسانه این موضوع را تحلیل کردند. همه تیم‌ها مسابقات را جدی گرفته بودند. در  شرایطی که نتایج اثری برای تیم‌ها نداشت اما باید از فوتبال پاک آنها تشکر کنیم. بسیاری از تیم‌ها در هفته گذشته نه در کورس قهرمانی بودند نه در منطقه سقوط اما سعی کردند بازی‌های خود را به بهترین شکل برگزار کنند. باید از آنها تشکر کنیم. 

وی افزود: به دلیل تخصصی مطرح کردن بازی‌های هفته گذشته باید از تیم‌هایی مثل مس شهر بابک، خیبر خرم‌آباد، خوشه‌طلایی ساوه و آرمان‌گهر سیرجان تشکر کنم که سعی کردند به بهترین شکل بازی کنند. هفته گذشته احتمال سقوط 6، 7 تیم وجود داشت اما در هفته پایانی تعداد تیم‌های در معرض سقوط به 4، 5 تیم تنزل پیدا کرده است. به همین دلیل مسابقات هفته سی‌وسوم نه تنها حساسیتش کمتر از هفته پایانی نبود بلکه شاید از لحاظ کمی و تعداد مسابقات دارای اهمیت، حساس‌تر از هفته پایانی بود.

مسؤول مسابقات لیگ دسته اول درباره مشخص نبودن تاریخ نقل و انتقالات تابستانی، با توجه به اینکه لیگ برتر به دلیل صادر نشدن حکم انضباطی سه بازی، روی کاغذ تمام نشده است، گفت: اگر اجازه بدهید این هفته هم صبر کنیم. فعلا نمی‌توان در مورد نقل و انتقالات صحبت کرد. می‌دانید در سال‌های گذشته یک تا دو روز یا نهایت یک هفته پس از پایان مسابقات لیگ برتر، بازه زمانی نقل و انتقالات تابستانی را اعلام می‌کردیم اما اکنون با توجه به پرونده‌های مفتوح در لیگ برتر، زمان نقل و انتقالات تحت تأثیر قرار گرفته است. 

محمودزاده اضافه کرد: فصل مسابقاتی طبق تعاریف حقوقی و نص صریح اساسنامه، یعنی شروع مسابقات زمانی است که سوت آغاز آن زده می‌شود و پایان رقابت‌‌ها هم زمانی است که سوت پایان زده می‌شود اما برخی مسابقات هنوز تعیین تکلیف نشده و پرونده آنها در کمیته انضباطی مفتوح است. این موضوع روی فضای نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها تأثیر می‌گذارد اما بیشتر از این نمی‌توان تحلیل کرد.

وی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران، درمورد اینکه آیا قرار است تا پایان هفته تکلیف دیدارهایی که حکم پرونده آنها در کمیته انضباطی جریان دارد مشخص شود، توضیح داد: سازمان لیگ بلافاصله پرونده‌های مسابقات را به کمیته انضباطی ارجاع داده و اکنون هم مشغول پیگیری است اما این اتفاقات خوب نبود. متأسفانه نا هماهنگی‌هایی در خصوص برگزاری بازی برخی تیم‌ها ایجاد شد اما سازمان لیگ موضوع را پیگیری کرده و امیدواریم کمیته انضباطی تعیین تکلیف کند زیرا  این موضوع روی نقل و انتقالات تأثیر گذاشته و آسیب می‌زند. ان‌شاءالله در اوایل هفته آینده بیشتر این موضوع را از طریق رسانه‌ها تحلیل خواهیم کرد.

9719