پیش بازی هفته بیست و دوم لیگ بانوان/ ایستگاه آخر

پیش بازی هفته بیست و دوم لیگ بانوان/ ایستگاه آخر

پایگاه خبری فوتبالی- هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان درحالی برگزار می‌شود که جایگاه اول تا سوم دست نخورده باقی خواهد ماند.

به گزارش فوتبالی، چهاردهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران از ساعت 17:30 فردا (دوشنبه 16 خرداد) وارد هفته پایانی خود خواهد شد و پنج دیدار به صورت همزمان در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

البته چندین دیدار در این هفته جنبه تشریفاتی دارد چرا که رتبه‌های اول تا سوم در پایان هفته گذشته رقابت‌ها مشخص شدند و در این هفته هم تغییری در جایگاه این سه تیم ایجاد نمی‌شود.

چهاردهمین دوره از جام کوثر را خاتون بم با قهرمانی به پایان رساند تا شاگردان مرضیه جعفری یک افتخار دیگر به تالار پرافتخارترین تیم لیگ اضافه کنند. شهرداری سیرجان و سپاهان نیز به عناوین دوم و سومی دست یافتند.

شهرداری سیرجان-ملوان بندرانزلی/ حسن ختام یک ناکامی

دیدار رفت دو تیم با برتری 4 بر صفر شهرداری به پایان رسید. سیرجانی‌ها که در این فصل نتوانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند، درپی آنند تا با یک پیروزی خانگی لیگ را به پایان برسانند. البته ممکن است مریم جهان‌نجاتی که به عنوان یک مربی سازنده در لیگ شناخته می‌شود، در این دیدار تشریفاتی بازیکنان کم‌تجربه و جوان خود را بازی دهد. در سوی مقابل ملوان برای کسب سکوی چهارمی لیگ در تقلاست. شاگردان معصومه جهان‌چی با 36 امتیاز در رده ششم اند و در صورت کسب پیروزی و ناکامی دو تیم البرز و ذوب آهن می‌توانند لیگ را پشت سر سه مدعی اصلی قهرمانی به پایان برسانند.

ذوب آهن اصفهان-زارع باتری سنندج/ اعاده حیثیت

دیدار رفت دو تیم با نتیجه 1 بر صفر به سود ذوب آهن به پایان رسید. گاندوها که اکنون 36 امتیاز در رده پنجم حضور دارند، درتلاش اند تا با کسب سه امتیاز جایگاه چهارمی را از تیم البرز پس بگیرند. شاگردان سمیه شهبازی در دو هفته گذشته توانستند شهرداری سیرجان را متوقف کنند و چهره یک تیم بسیار قدرتمند را به خود گرفته اند. در سمت مقابل زارع باتری با 32 امتیاز در رده هفتم حضور دارد و کسب سه امتیاز نیز در جایگاه این تیم در جدول تأثیری نخواهد داشت؛ تا شاگردان فاطمه صادقی برای یک دیدار تمام تشریفاتی و صرفاً اعاده حیثیت در ناکامی‌های این فصل به ملوان سفر کنند.

کیان نیشابور-سپاهان اصفهان/ تمام تشریفاتی

دیدار رفت دو تیم با نتیجه 7 بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید و شاید انتقام، تمام انگیزه دختران نیشابوری برای مصاف در بازی پایانی فصل باشد. کیان که نخستین فصل حضورش را در لیگ تجربه کرد، با 17 امتیاز در رده نهم قرار گرفته و نتیجه این دیدار در جایگاهش تأثیری نخواهد داشت. به همین روال سپاهان نیز جایگاه سومی خود را به مانند فصل گذشته تکرار کرد تا شاگردان بیان محمودی برای یک بازی تشریفاتی به شرق کشور سفر کنند.

پالایش گاز ایلام-خاتون بم/ گیلاس روی کیک قهرمانی

بازی رفت دو تیم با نتیجه 8-1 به سود خاتون به پایان رسید. دختران بمی که هفته گذشته با شکست ذوب آهن توانستند قهرمانی خود را در لیگ مسجل کنند، فردا به شوق بالا بردن جام در ورزشگاه عدالت شهر ایلام حاضر خواهند شد و پیروزی در این دیدار می‌تواند گیلاس روی کیک قهرمانی آنها باشد. در سوی مقابل پالایش با 22 امتیاز در رده هشتم حضور دارد و با هر نتیجه‌ای، این عنوان را از دست نخواهد داد. باید دید که بازی پایانی فصل برای تیم قهرمان با چه نتیجه‌ای به پایان خواهد رسید؟

نماینده البرز-ملی پوشان شهرکرد/ جان سخت چهار 

بازی رفت دو تیم با نتیجه 8 بر صفر به سود تیم البرز به پایان رسید. دختران کرجی در فاصله یک بازی مانده به پایان فصل، 39 امتیازی اند و جایگاه چهارم جدول را به خود اختصاص داده‌اند. شاگردان پرستو کرمی در این دیدار حتی با کسب حداقل امتیاز هم می‌توانند سند خانه چهارم لیگ چهاردهم را به نام خود بزنند و پشت سر سه مدعی اصلی قهرمانی قرار بگیرند. در سوی مقابل تیم ملی پوشان شهرکرد در نخستین فصل حضور لیگ برتری‌اش، خود را به عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ به فوتبال بانوان معرفی کرد. تیم کم بضاعت شهرکرد ضمن قطعی شدن سقوطش به لیگ یک، در تلاش است تا در بازی پایانی به شکلی آبرومندانه از صحنه خارج شود.

شایان ذکر است که دیدار همیاری ارومیه و سارگل بوشهر به دلیل حذف انضباطی تیم سارگل از رقابت‌های لیگ، برگزار نخواهد شد و سه امتیاز این دیدار به حساب دختران ارومیه واریز می‌شود. هرچند که این برد انضباطی هم در رتبه دهم تیم همیاری تغییری حاصل نمی‌کند.

1377