تیم منتخب هفته 30؛ آخرین ستاره‌های فصل

تیم منتخب هفته 30؛ آخرین ستاره‌های فصل

 پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر در فصل 21 به پایان رسید. پایانی بسیار تلخ که اوج بی‌برنامگی سازمان لیگ را نشان داد و ثابت کرد فوتبال ایران به واسطه این مدیران، چقدر خوش‌شانس بوده که هنوز رمقی در بدن دارد. با لغو 2 بازی، کار انتخاب تیم هفته آسان‌تر شد ولی هفته پایانی تنها 2 بازیکن داشت با نمره عالی بالای 8 و خالی بود از مردانی که نمره 5/7 به بالا داشته باشند. گویا بازیکنان هم رمقی برای این هفته پایانی نداشتند و فقط می‌خواستند فصل هرچه زودتر تمام شود تا به استراحت و بازه ریکاوری وارد شوند. 

* علی محسن‌زاده

 در غیاب دروازه‌بان سیلی خورده، نمایشی درخشان برابر قهرمان آنهم جلوی چشم تماشاگرانش داشت. محسن‌زاده برخلاف بازی رفت که استقلالی‌ها هر چه زدند، به تور رسید، این بار برابر تمامی ضربات مقاومت کرد و با کلین‌شیت از آزادی رفت. 

ذخیره: همه چیز برای خروج شهرخودرو با برد از لیگ برتر آماده بود ولی شهاب گردان، یک‌تنه برابر مشهدی‌ها ایستاد و حسرت برد خانگی را به دل‌شان گذاشت. 

* رافائل سیلوا 

 تبدیل به سهام‌دار تیم اصلی یا ذخیره منتخب هفته شده؛ مرد برزیلی جز اینکه خوب ضربات نهایی را می‌زند، قدرت رهبری بالایی هم دارد و این هنر بخصوص وقتی مدافعان کناری‌ات، جلالی و غلامی هستند، بیشتر از همیشه به کار استقلال می‌آید. 

ذخیره: شاید با این بازی، انتقام تمام روزهای نیمکت‌نشین بودن و بازی نکردن را از استقلال گرفت. میلاد باقری اصلی‌ترین مهره خط دفاع نفت بود. 

* مجتبی بیژن 

 مهمترین مقطع فصل را از دست داد و شهرخودرو درست در همان روزها، جز باخت به چیزی دست نیافت. وقتی بیژن برگشت، شهرخودرو هم برگشت ولی دیگر دیر شده بود. با رهبری او بود که فولاد حتی یک ضربه داخل چارچوب هم نزد. 

ذخیره: در آخرین بازی‌اش برای پرسپولیس، طوری نمایشش را اجرا کرد که خیلی‌ها به این سوال رسیدند: چرا علیرضا ابراهیمی اینقدر کم در ترکیب تیم حضور داشت؟ 

* احمدرضا زنده‌روح 

 این بار از خط میانی عقب‌تر بازی کرد و به عنوان یک مدافع میانی متمایل به سمت چپ، وظیفه طراحی از دور حملات فجر را برعهده گرفت. زنده‌روح برابر پرسپولیس، توان بالایش را با دادن پاس‌های قطری به جناحین نشان داد و حیف که فصل بعد، در لیگ برتر نیست. 

ذخیره: در تشت فکری نویدکیا، هفته‌های پایانی کمتر بازی کرد ولی ولسیانی در هفته آخر، بازهم مدافعی درخشان بود که سپاهان قطعا حسرت نبودنش را خواهد خورد. 

* رضا میرزایی 

 یک ستاره واقعی است که هرگاه سپاهان به او نیاز داشته، خودش را نشان داده است. میرزایی این فصل زیاد بازی نکرد چون نویدکیا تمام 30 هفته در حال بالا و پایین کردن‌های بی‌نتیجه در ترکیب بود. اما برابر آلومینیوم، ثابت شد میرزایی چیزی از فیکس‌ها کم نداشت. 

ذخیره: برای پایان یک فصل استاندارد، حسن جعفری نیاز به زدن یک گل داشت که آن هم وارد دروازه پیکان شد و پایان خوش او را رقم زد. 

* امین پورعلی 

 صرف نظر از افتضاح باگناما، گل‌گهر وقتی پورعلی را داشت کمتر امتیاز از دست داد. یک هافبک کامل که هم خوب می‌جنگد، هم پاس‌های خوبی می‌دهد و هم آماده است گره بازی را با پاس‌هایش باز کند. گل‌گهر روی کاکل کاپیتان خوب می‌چرخد. 

ذخیره: برای دادن اولین پاس گل فصلش و اجرای بهترین نمایشش، محمود قائدرحمتی بازی هفته آخر برابر سپاهان را انتخاب کرده بود. 

* علیرضا نقی‌زاده 

 کمتر پیش آمده که این هافبک از مرز استاندارد یک بازیکن میانی رو به جلو، پایین‌تر بیاید. نقی‌زاده برابر سپاهان، هم پاس‌های خوبی داد و هم نبوغ بالایش را برای رفتن به فضای پشت مدافع چپ سپاهان، بارها نشان داد و فقط حیف که قدر پاس‌هایش دانسته نشد. 

ذخیره: پیکان و رو کردن یک جوان دیگر؛ این بار محمدمهدی لطفی در ترکیب اصلی قرار گرفت و همه کار برای تعادل میانه زمین کرد. 

* شایان مصلح 

 از غیبت میلاد زکی‌پور به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. نمایش او در این هفته‌های اخیر به قدری درخشان بود که حالا قلعه‌نویی باید جواب بدهد چرا مصلح کمتر از زکی‌پور در ترکیب حضور داشت. این مصلح به ستاره لیگ یک شباهت زیادی داشت. 

ذخیره: بزرگترین هنر پوریا آریاکیا، قدرت بالایی است که برای تنظیم ریتم بازی‌اش دارد. او برابر سپاهان هم خوب دفاع کرد و هم مهره کارآمدی در هجوم بود. 

* امید عالیشاه 

 چرا اینقدر کم بازی کرد؟ مصدومیت یا تصمیم‌های فنی؛ هرکدام که بود، پرسپولیس از داشتن یک مهره خطرناک در هجوم و یک سوم دفاعی رقبا محروم شد. برابر فجر، عالیشاه اولین گل فصلش را زد و البته با مانورهایش، خط دفاع میزبان را به شدت آزار داد.

ذخیره: از روی نیمکت بلند شد، به زمین رفت و گل مساوی تیمش را زد تا ثابت کند بهنام برزای، یک مهره هجومی درخشان است و نباید در سمت راست خط دفاعی حبس شود. 

* سجاد آشوری 

 بعد از تعویض فراوان تیم‌ها و هر نیم‌فصل در تیمی بودن، در ذوب‌آهن به آرامش رسید و زیرنظر تارتار، بهترین روزهای فوتبالش را سپری کرد. برابر گل‌گهر، فضای پشت سر مصلح و بین او و مدافع میانی، تبدیل به محل مانور آشوری شده بود. 

ذخیره: بعد از گل به شهرخودرو، این بار نوبت پاس گل بود تا سیامک نعمتی هم جزو آنهایی باشد که پرسپولیسی‌ها بابت نبودن‌های طولانی‌اش، حسرت بخورند. 

* مرتضی تبریزی 

 برای انجام بهترین بازی فصلش، حریفی را انتخاب کرده بود که نامش را در جغرافیای فوتبال ایران روی زبان‌ها انداخت. تبریزی برابر ذوب‌آهن، گل اول گل‌گهر را زد، تیر دروازه‌شان را به لرزه درآورد و درنهایت هم پاس گل 3 امتیازی و آخر بازی را به مصلح داد. 

ذخیره: ستاره گسترش فولاد در اولین فصل حضورش، مسیر درستی را نرفت وگرنه مهرداد بایرامی واقعا بازیکنی است که باید پیشرفت بهتر و بیشتری در فوتبال ایران می‌داشت. 

* تیم هفته: نفت مسجدسلیمان 

 روز جشن قهرمانی و در یک ورزشگاه کاملا پر، هم خوب دفاع کرد و هم توانست ضدحمله‌های خطرناکی روی دروازه استقلال ایجاد کند. نفت به نسبت شهرخودرو و فجر، تیم بهتری بود و لیاقت ماندن داشت چون تعادل تیمی‌اش بهتر بود. 

ذخیره: 2 بار از مهمانش عقب افتاد ولی گل‌گهر درنهایت برد تا به آمار فوق‌العاده یک باخت در 20 بازی آخر این فصلش برسد. 

* بازیکن هفته: علی محسن‌زاده 

 نفت برای اولین بار توانست دروازه‌اش را در لیگ برتر برابر استقلال، بسته نگه دارد. این اتفاق در هفته پایانی لیگ افتاد و در روزیکه تیم مجیدی حاضر بود برای زدن فقط یک گل، همه کار کند اما محسن‌زاده قصد نداشت کلید قفل دروازه‌اش را به کسی بدهد. 

ذخیره: مسیری که از ذوب‌آهن به استقلال رسید را حالا مرتضی تبریزی در حال برعکس رفتن از استقلال به گل‌گهر است تا دوباره خودش شود و مثل بازی هفته آخر، بدرخشد. 

* سرمربی هفته: امیر قلعه‌نویی 

 تعویض طلایی؛ عامل اصلی انتخاب قلعه‌نویی برای عنوان سرمربی هفته و جلو افتادن او از رضا مهاجری. سرمربی گل‌گهر، برزای را به زمین فرستاد و خیلی زود نتیجه‌اش را گرفت. تعویض جای بازی بازیکنان در زمین هم مزید علت شد تا گل‌گهر، درنهایت برنده شود. 

ذخیره: کمترین پاداش برای داود سیدعباسی؛ شهرخودرویی که او ساخت، واقعا تیم خوبی بود و به شدت کم شانس و آسیب دیده از اشتباهات تمام نشدنی داوری.

۱۱۱۱