گزارش ویژه/ ده نکته از بازی فجر و پرسپولیس در آزادی؛ میهمانی در عین میزبانی!

گزارش ویژه/ ده نکته از بازی فجر و پرسپولیس در آزادی؛ میهمانی در عین میزبانی!

پایگاه خبری فوتبالی- شام آخر پرسپولیس در لیگ برتر با بردن فجر در یک بازی تشریفاتی صرف شد تا پرسپولیس رتبه دوم خود را با آماری بهتر به پایان برساند. یک فصل پر از فراز و نشیب و البته پرحاشیه برای تیمی که انگار تمرکز سالهای قبل را در این فصل نداشت. 

۲-فجرسپاسی لیگ بیست و یکم غریبانه ترین فصل حضورش در تاریخ لیگ بود، تیمی که هیچ شباهتی به فجر دوست داشتنی سالهای قبل نداشت و انگار آمده بود که زود برگردد. به اسم میزبان بود اما در واقع میهمان بود و باخت. 

۳-این روزهای پایانی لیگ هیچ کس حال و حوصله بازی نداشت، بازیها یا لغو می شد یا در یک زمین دیگر فقط برای پر کردن خانه های جدول انجام می شد . این بازی هم دو تیم آمده بودند که فقط بازی کنند و زود بروند.

۴-فجر با کمترین پشتیبانی در طول فصل و با چهره هایی که خیلی از آنها را نمی شناختیم مستحق سقوط بود. تیمی که هم بد بسته شده بود، هم زمین درست و حسابی نداشت و مربیانش اینکاره نبودند. آنها وقتی ۲۴ هفته نمی برند با چه زبانی بگویند ما دوست داریم سقوط کنیم.

۵-فصل بیست و یکم برای پرسپولیس فصل بهانه ها بود، کادرفنی این تیم هیچ نقدی را نمی پذیرفت و مدام در حال توجیه بود. نایب قهرمانی بعد از پنج سال قهرمانی آنهم با بالای ۶۰ امتیاز اصلا نتیجه بدی نیست ، اما نوع برخورد کادرفنی پرسپولیس با انتقادات برخلاف رویه سابق آنها بود. 

۶-مصدومیتها بزرگترین آفت پرسپولیس در این فصل بود که نشان می داد این تیم خوب بدنسازی نکرده است. آنها اندازه چند سال در این فصل مصدوم دادند ولی جناب حمید مطهری به هیچ عنوان این مسئله را قبول ندارند!

۷-به نظر می رسد کادرفنی پرسپولیس از رامین رضاییان دلخور است، شواهد و قرائن نشان می دهد به محض اینکه دانیال اسماعیلی فر را جذب کنند دیگر با رضاییان تمدید نخواهند کرد. در فوتبال ایران وقتی کسی را نخواهند اولش با تکذیب شروع می کنند.

۸-فصل تمام شد ولی رأی بازی تراکتور پرسپولیس اعلام نشد. همین تصمیمات و تعارفات باعث می شود هر رأیی که از سوی کمیته انضباطی اعلام می شود پشتش حرف و حدیث باشد. واقعا دو هفته زمان کمی برای اعلام یک رأی است؟

۹-پرسپولیس در این فصل خیلی طعم استفاده از هوادارانش را نچشید، آنها دو سال پیاپی در ورزشگاههای خالی جشن قهرمانی گرفتند و حالا که کرونا تمام شده هواداران پرسپولیس تشنه یک حضور حداکثری در ورزشگاه هستند. این اتفاق به شروع فصل بعدی موکول شد.

۱۰-از امروز تا شروع لیگ جدید حدود دوماه زمان است ، لیگی که پرسپولیس با انگیزه های زیادی قصد وارد شدن به آن را دارد، یک فصل قهرمان نشدن برای تیمی که عادت به جام دارد خیلی سخت و سنگین بود . حضور پررنگ آنها در نقل و انتقالات هم این موضوع را تأیید می کند. منتظر یک پرسپولیس کهکشانی در لیگ بیست و دوم باشید.

پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی