پنج نکته از بازی فجرسپاسی و پرسپولیس؛ گل نخوری!

پنج نکته از بازی فجرسپاسی و پرسپولیس؛ گل نخوری!

پایگاه خبری فوتبالی- سوت پایان لیگ بیست و یکم، امروز به صدا درمی‌آید بدون اینکه منتظر اتفاق خاصی باشیم. تیم‌های دوم از اول و آخر جدول امروز به میزبانی فجر و در تهران! به مصاف هم می‌روند که همین جمله خبری، خودش نشان‌دهنده همه چیز هست.

به گزارش فوتبالی، فجر در تمام طول فصل هرگز در بازی‌های خانگی برنده نشده است و امروز، این فرصت را برای آخرین بار دارد تا از طلسم عجیبش فرار کند. از آن طرف، این درست که تمامی شکست‌های پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه بوده ولی آنها مدت‌هاست در ورزشگاه آزادی، بدون امتیاز زمین را ترک نکرده‌اند. 

* فقط فجر مانده 

اوضاع دفاعی متزلزل پرسپولیس در این فصل به علاوه عملکرد عجیب و غریب لک درون دروازه، نتیجه‌اش شده اینکه قرمزها این فصل برابر 14 تا از 15 رقیب‌شان، گل خورده‌اند. و تنها تیمی که هنوز موفق نشده دروازه پرسپولیس را باز کند، همین فجرسپاسی است. درحقیقت اگر امروز، فجر میزبان در خانه پرسپولیس، به دروازه احمد گوهری برسد، پرسپولیس حداقل در یکی از بازی‌های رفت و برگشت لیگ 21 برابر رقبایش، گل خورده است. 

* تفاوت اینجاست 

اینکه نایب‌قهرمانی پرسپولیس قطعی است و آنها تیم دوم جدول هستند درحالیکه فجر مطمئن شده با توجه به حضور روی پله دوم جدول از آخر، فصل بعد را در لیگ سپری می‌کند، به یک دلیل ساده است: گل زدن. پرسپولیس با احتساب رای کمیته انضباطی درخصوص بازی با تراکتور، 43 گل زده دارد و صاحب بهترین خط حمله فصل است و فجر به تازگی توانسته دهمین گل فصلش را بزند که ضعیف‌ترین آمار بین تمام تیم‌های فصل می‌باشد. 

* حسرت کلین‌شیت 

شباهت فجرسپاسی و پرسپولیس در خوشبختی تیم‌های مقابل‌شان برای زدن گل است. درواقع هر دو تیم، علاقه‌ای به کلین‌شیت و گل نخوردن در این فصل نداشته‌اند. 3 کلین‌شیت برای فجرسپاسی در 17 بازی آخرش ثبت شده و همین تعداد عملیات موفق در بسته نگه داشتن دروازه به نام پرسپولیس در 11 بازی آخر. اینکه مدافع عنوان قهرمانی در 24 بازی آخرش، تنها 10 بار با کلین‌شیت زمین را ترک کرده نشان می‌دهد چرا استقلال با جام قهرمانی، دور افتخار زد. 

* چه رکورد افتضاحی 

فجرسپاسی در این فصل، رکوردهایی را رقم زده که شاید کمتر تیمی در تاریخ لیگ برتر توانش را داشته باشد. 24 بازی بدون برد که امروز ممکن است به عدد 25 برسد شامل 14 باخت و 10 مساوی. درحقیقت نماینده شیراز آخرین بار در هفته پنجم، رنگ برد را دیده است. در فاز زدن گل هم اوضاع همین قدر مشوش است: فجری‌ها در 16 تا از 21 بازی آخرشان گل نزده‌اند و آمارشان زدن 5 گل در 1932 دقیقه اخیر است. 3 گل در 13 بازی آخر یعنی فجر کاملا شایسته سقوط بوده. 

* بباز رام 

فجرسپاسی دیگر غول سال‌های دور نیست که استاد بردن پرسپولیس در آزادی بود با آن دو نتیجه 3 بر 2 یا برد 4 بر 2 روزگار پیروانی. آنها حالا حریف رام گل‌محمدی و تیمش هستند. گل‌محمدی در تمام دوران مربیگری‌اش هرگز به فجر نباخته و آمارش به عنوان سرمربی پرسپولیس برابر این رقیب چنین است: 2 بازی، 2 برد و 2 کلین‌شیت. پرسپولیس هم در 4 بازی آخرش به فجر نباخته و بدون شکست در 4 میزبانی آخر فجر هم بوده است. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

1470