جنگ بقا!

جنگ بقا!

پایگاه خبری فوتبالی- هفته سی و سوم لیگ یک در حالی برگزار می‌شود که ۷ تیم کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر هستند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، هفته سی و سوم لیگ یک فوتبال ایران در حالی روز پنج‌شنبه با ۹ دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که تاکنون تکلیف دو تیم صعودکننده و دو تیم سقوط کننده مشخص شده است. مس کرمان و ملوان بندرانزلی توانستند لیگ برتری شوند و ماشین‌سازی و شاهین شهرداری بوشهر به دسته دوم سقوط کردند.

در این بین برای مشخص شدن سومین تیم سقوط کننده از لیگ یک، ۷ تیم در منطقه سقوط قرار دارند و ۲ هفته آخر سومین تیم سقوط کننده را مشخص خواهد کرد. ۴ تیمی که احتمال سقوط دارند، برابر هم قرار می‌گیرند و به نوعی جدال‌های سرنوشت‌ساز هفته سی و سوم است.

 رایکا بابل – سایپا

تیم‌های شانزدهم و چهاردهم جدول لیگ یک در حالی به مصاف هم می‌روند که پیروزی در این دیدار برای سایپا حکم بقا در لیگ برتر را دارد. سایپا که فصل گذشته همراه با ماشین‌سازی به دسته اول فوتبال ایران سقوط کرد، دوست ندارد که دوباره همراه با این تیم به دسته دوم سقوط کند. سایپایی‌ها موفق شدند بازی رفت را با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد. البته سایپا یازده هفته‌ای است که رنگ پیروزی را ندیده است و کار سختی را در مازندران دارد. در سوی دیگر، شاگردان پیروز قربانی نیاز مبرمی به این ۳ امتیاز دارند و امتیاز از دست دادن در این بازی خانگی، کار را برای آن‌ها سخت می‌کند. رایکا در ۵ بازی آخر خود ۲ پیروزی و یک تساوی کسب کرده است. در جدول رده‌بندی رایکا با ۳۵ امتیاز در رده شانزدهم است و سایپا با ۳۷ امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارد.

قشقایی شیراز – شمس آذر قزوین

قشقایی که پس از هفته سوم با سرمربی وقتش یعنی مهدی رجب‌زاده در صدر جدول رده‌بندی لیگ یک قرار داشت، حالا تنها ۴ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و برای بقا در لیگ یک، نیاز به برد در این دیدار خانگی دارد. مصاف تیم‌های دوازدهم و سیزدهم جدول که فاصله‌ای ۳ و ۴ امتیازی با رایکا رده شانزدهمی دارند، به قدری حساس است که حاشیه‌هایی را نیز به همراه داشته است. در دیدار رفت، قشقایی موفق شد میزبانش را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد.

هر دو تیم در بازی‌های اخیرشان نتایج خوبی را کسب نکرده‌اند. شمس آذر قزوین در ۴ دیدر اخیرش رنگ برد را ندیده است و با ۲ شکست و ۲ تساوی با ۳۸ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار گرفته است و میزبان نیز با ۲ تساوی، ۲ شکست و تنها یک پیروزی در ۵ بازی اخیرش، با ۳۹ امتیاز در رده دوازدهم جای گرفته است.

ویستاتوربین – خیبر خرم‌آباد

تیم رده پانزدهمی ویتاتوربین که نخستین فصل حضورش را در لیگ یک تجربه می‌کند، برای فرار از سقوط نیاز به گرفتن هر ۳ امتیازی خانگی برابر تیم بی‌انگیزه خیبر خرم‌آباد دارد. خیبر رده چهارمی هفته گذشته شانس صعودش به لیگ برتر را از دست داد و حالا ۲ دیدار تشریفاتی برای به پایان رساندن لیگ دارد. ویستا توربین که با ۳۷ امتیاز در رده پانزدهم است، در ۷ بازی آخر خودش تنها یک برد داشته است و ۳ تساوی و ۳ شکست حاصل کار این تیم تهرانی بوده است. با توجه به تقابل ویستاتوربین و ملوان در هفته آخر که ملوانی‌ها برای قهرمانی لیگ یک می‌جنگند، دیدار با خیبر بی‌انگیزه می‌تواند فرصت خوبی برای بقای دومین نماینده تهران در لیگ یک باشد.

هم‌چنین شهرداری آستارا که فاصله‌ای ۶ امتیازی با رایکا دارد، به خاطر شکست در هر دو دیدار مقابل این تیم مازندرانی، کاندیدای سقوط است اما شاگردان رافت تنها یک امتیاز از ۲ بازی خود می‌خواهند و اتفاقات عجیبی در این ۲ هفته باید رخ دهد تا این تیم شمالی به دسته دوم سقوط کند.

۴۱۵۴