همه تقابل‌های نادال و جوکوویچ؛ از رکورد یک مسابقه طولانی تا رقابتی که شروع و پایانی در 2 ماه متفاوت داشت

همه تقابل‌های نادال و جوکوویچ؛ از رکورد یک مسابقه طولانی تا رقابتی که شروع و پایانی در 2 ماه متفاوت داشت

پایگاه خبری فوتبالی- رافائل نادال و نواک جوکوویچ 59 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که این رویارویی‌ها رکوردهای جالبی نیز داشته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان و رافائل نادال تنیسور شماره ۵ جهان بارها مقابل هم قرار گرفته‌اند که آخرین تقابل آنها در مرحله یک چهارم نهایی رولان گاروس بود که بامداد چهارشنبه با برتری نادال پیگیری شد تا وی حریف الکساندر زورف در نیمه‌نهایی شود. این برای دهمین بار بود که ۲ ستاره تنیس در رولان گاروس با هم روبه‌رو می‌شدند که البته ۸ برد برای نادال بوده است.

* تقابل دو اسطوره برای پنجاه و نهمین بار

در این مسابقه که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید، نادال موفق شد با برتری ۳ بر یک راهی نیمه‌نهایی شود. این ۲ اسطوره تنیس تاکنون ۵۹ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که ۳۰ برد سهم جوکوویچ و ۲۹ برد برای نادال بوده است. اولین تقابل ۲ ورزشکار در سال ۲۰۰۶ و در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات آزاد فرانسه بود که نادال موفق به برتری شد.

* طولانی‌ترین مسابقه چند ساعت بود؟

طولانی‌ترین مسابقه جوکوویچ و نادال نیز مربوط به سال ۲۰۱۲ و فینال مسابقات آزاد استرالیا بود. جوکوویچ در مسابقه‌ای که ۵ ساعت و ۵۳ دقیقه به طول انجامید  ۳ بر ۲ به برتری رسید. 

* شروع و پایان یک مسابقه در ۲ ماه متفاوت!

این بازی شب سه‌شنبه ۳۱ می آغاز و ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد روز اول ژوئن در فرانسه پیگیری شد؛ مسابقه‌ای که شروع و پایانش در ۲ ماه متفاوت انجام شد.

* واکنش تنیسورها بعد از مسابقه

نادال: من واقعا هیجان‌زده هستم. بازی با جوکوویچ همیشه چالشی شگفت‌انگیز است و برنده شدن مقابل او فقط یک راه دارد؛ از اول تا آخر بهترین باشی.

جوکوویچ: به نادال تبریک می‌گویم. او در لحظات مهم مسابقه بهترین بود و نشان داد چرا همیشه در این مسابقات قهرمان است. او و تیمش بهترین بودند.

۴۱۵۴