آغاز پلی‌آف رقبای احتمالی ایران در جام جهانی؛ غرش و قدرت در مقابل اشک

آغاز پلی‌آف رقبای احتمالی ایران در جام جهانی؛ غرش و قدرت در مقابل اشک

پایگاه خبری فوتبالی- امشب در پلی‌آف راه‌یابی به جام جهانی 2022 قطر، تیم‌های ملی اسکاتلند و اوکراین به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، سرانجام روز بازی اسکاتلند و اوکراین فرا رسید و امشب این 2 تیم قرار است در همپدن پارک شهر گلاسکو به مصاف هم بروند.

این بازی به دلیل شرایط جنگی اوکراین و روسیه به تعویق افتاد و امشب قرار است یک تیم به مرحله بعدی برسد و برای صعود به جام جهانی با تیم ملی ولز در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد) دیدار کند.

مطبوعات اسکاتلند جنگی روانی برای بازی امشب ساخته‌اند و به شدت تیم را تهییج کرده‌اند تا با شکست اوکراین یک قدم دیگر به جام جهانی نزدیک شوند.

تصور عمومی اروپا تمایل به پیروزی اوکراین دارد ولی اسکاتلند با توپ پر قرار است وارد میدان شود.

نشریه دیلی سان در جلد امروز خود «اشک‌های زخم زینچنکو» را در کنار «قدرت اسکاتلند» قرار داد تا به نوعی از اندیشه استوار آبی‌پوشان در این بازی صحبت کند.

همه چیز برای غرش اسکاتلند آغاز شده است. این تیم با این حال قصد دارد به اوکراین احترام بگذارد و احتمال می‌رود مراسمی پیش از آغاز بازی برگزار شود.

نشریه رکورد در جلد خود نوشت: احترام ، غرش و نتیجه!

اسکاتلندی‌ها که آخرین بار در جام جهانی 1998 به این رقابت رسیده‌اند ، تمام تلاششان این است که به این رقابت و قطر برسند. از طرف دیگر بازی کردن با دیگر نماینده بریتانیا برایشان جالب و جدید خواهد بود.

اسکاتلند با رنجرز روزهای خوبی را سپری کرد و امیدوار است ، درخشش باشگاهی در عرصه ملی نیز تداوم بخشد. رنجرز این فصل عالی کار کرد و توانست فینال لیگ اروپا مقابل اینتراخت فرانکفورت را برگزار کند.

از طرف دیگر ، شرایط اوکراین اصلا قابل پیش‌بینی نیست. این تیم روزهای سختی را گذارنده و اصلا نتوانسته بازی تدارکاتی پیش از این داشته باشد. آخرین بازی اوکراین با یک تیم ملی به تاریخ 16 نوامبر 2021 بازمی‌گردد. این تیم در تاریخ 25 آبان 1400 مقابل بوسنی به برتری 2 بر صفر رسید. پس از آن در ماه می 2022 (اردیبهشت) 3 بازی دوستانه مقابل نماینده باشگاهی انجام داد. آنها مقابل مونشن گلادباخ آلمان و امپولی ایتالیا به برتری رسیدند و مقابل رییکا، تیم قدیمی اسکوچیچ به تساوی یک بر یک رسیدند.

از مهمترین بازیکنان اوکراین در این بازی می‌توان به زینچنکو (منچسترسیتی) ، مالینوفسکی (آتالانتا) ، یارمولنکو (وستهام ) و یارمچوک (بنفیکا) اشاره کرد.

اسکاتلند به نظر با سیستم 2-5-3 وارد زمین خواهد شد و از ستاره‌های مهم این تیم می‌توان به رابرتسون (لیورپول) ، مک‌تامینی (منچستریونایتد) ، اُدانل (مادرول)،‌ مک‌گین (وستهام) ، لیام کوپر (لیدز) و لیندون دایکس (کویینزپارک‌رنجرز) نام برد.

ترکیب احتمالی 2 تیم به شرح زیر است:

اسکاتلند:گوردون – هانلی – کوپر – مک‌تامینی – ادانل – رابرتسون – گیلمور – مک‌گرگور – مک‌گین – آدامز و دایکس

اوکراین: پیاتوف – زابارنی – ماتوینکو – میکولنکو – کاراوائف – استپاننکو – زنچنکو – مالینوفسکی – تیگانکوف – یارمچوک و یارمولنکو

۴۱۵۴