رسانه سعودی: ژاپن گزینه اصلی جام ملت‌های آسیا 2023 است

رسانه سعودی: ژاپن گزینه اصلی جام ملت‌های آسیا 2023 است

پایگاه خبری فوتبالی- یک خبرگزاری کشور عربستان ادعا کرد که سعودی‌ها و نیز قطری‌ها برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تلاش نمی‌کنند.

به گزارش فوتبالی، خبرگزاری «الشرق الاوسط» عربستان درباره وضعیت میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 نوشت: «کشور عربستان به دلیل نداشتن آمادگی و فراهم نبودن ورزشگاه‌های در حال ساخت برای میزبانی از جام ملت‌های سال 2027، برای میزبانی از مسابقات 2023 پا پیش نمی‌گذارد. همچنین قطر پنج ماه دیگر رقابت‌های جام جهانی 2022 را برگزار می‌کند و تمایلی به میزبانی جام ملت‌های آسیا ندارد.

فدراسیون فوتبال ژاپن برای میزبانی از مسابقات ابراز تمایل کرده است. یکی از مقامات فدراسیون فوتبال کره جنوبی اما اعلام کرده که این کشور، زمان کافی برای میزبانی ایده‌آل از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را ندارد.

AFC در صورت عدم تمایل کشورهای شرق آسیا ممکن است مجبور شود مذاکرات نزدیکی را با دو کشور انجام دهد. در صورت میزبانی یک کشور از شرق قاره، سیستم چرخشی بین شرق و غرب پابرجا باقی می‌ماند و بازی‌ها نیز در همان تابستان برگزار می‌شود. میزبانی احتمالی قطر یا عربستان، مسابقات را تا پایان سال 2023 یا آغاز 2024 به تعویق می‌اندازد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد ژاپن گزینه اول میزبانی از جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود.»

جام ملت‌های آسیا 2023 پیش از این قرار بود از 26 خرداد تا 25 تیر 1402 در چین برگزار شود که این کشور از میزبانی مسابقات انصراف داد.

۴۱۵۴