رضایی: احتمالاً باید بدون بازی تدارکاتی در جام جهانی حاضر شویم!

رضایی: احتمالاً باید بدون بازی تدارکاتی در جام جهانی حاضر شویم!

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با ابراز نگرانی از شرایط کنونی، گفت که ممکن است تیم ملی بدون بازی تدارکاتی راهی جام جهانی شود. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، رحمان رضایی درباره لغو بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر کانادا اظهار داست: اگر یادتان باشد در دوره‌های قبل نیز با اینکه شرایط فدراسیون و تیم ملی پایدار بود و نظم بهتری وجود داشت، باز هم برای انجام بازی‌های تدارکاتی مشکل داشتیم و معمولاً مشخص نبود چه برنامه‌ای برای فیفادی‌ها داریم. الان که شرایط فدراسیون خیلی جالب نیست و با سرپرست اداره می‌شود دیگر نمی‌توان انتظار داشت کاری با برنامه‌ریزی جلو برود. در حال حاضر حتی جلسات هیئت رئیسه هم غیر رسمی برگزار می‌شود و معمولاً به حد نصاب نمی‌رسد.

وی ادامه داد: همه این مشکلات باعث می‌شود که برنامه‌ریزی درستی نداشته باشیم، تیم‌های دیگر تمام فیفا‌دی‌های‌شان را پُر کرده‌اند. کسی منتظر زنگ زدن شما نمی‌ماند ولی ما فقط یک بازی‌مان را با کانادا نهایی کردیم که آن هم پیش‌بینی می‌شد به دلیل مسائل سیاسی لغو شود. با اوضاعی که در فدراسیون حاکم است، انتظار چندانی نمی‌رود که بازی‌های دوستانه خوبی برای تیم برگزار شود.

بازیکن پیشین تیم ملی با اشاره به اهمیت انجام بازی دوستانه یادآور شد: بازی دوستانه با تیم‌های قوی ما را محک می‌زند تا نقاط ضعف‌‌مان را برطرف کنیم اما انگار باید با این اوضاع و احوال در جام جهانی شرکت کنیم، چرا که با شرایطی که وجود دارد ظاهراً نمی‌توانیم اردوی آنچنانی برگزار کنیم. فکر می‌کنم در این شرایط بیش از هر کسی، کادر فنی باید خودش را آماده و با برنامه‌ریزی آنالیز دقیق جای خالی بازی تدارکاتی را پُر کند.

رضایی درباره اینکه فدراسیون فوتبال همیشه در برگزاری بازی تدارکاتی مشکل داشته است، تصریح کرد: این مشکل همیشه وجود داشته ولی اگر به یاد داشته باشید ما پیش از جام جهانی 2006 با کرواسی و آلمان بازی کردیم. آن زمان هم شرایط سخت بود ولی الان فکر می‌کنم شرایط خیلی سخت‌تر شده است. برخی تیم‌‌ها حاضر نمی‌شوند به راحتی با ما بازی کنند. البته باید این کار‌ها از ماه‌ها قبل و حتی پیش از نهایی شدن حضور‌مان در جام جهانی برنامه‌ریزی می‌شد، نه الان. از لحاظ برنامه‌ریزی و سازماندهی خیلی عقب هستیم و الان دیگر نمی‌توان انتظار زیادی داشت.

وی گفت: به غیر از فدراسیون که یک شخصیت حقوقی است ما از لحاظ حقیقی هم وضع‌مان خوب نیست. یعنی شخصیت‌ها و افراد تاثیرگذاری در مجموعه‌مان نداریم که از پتانسیل فردی‌شان استفاده کنند و با رابطه‌‌ و اعتباری که در کشور‌های دیگر دارند بتوانند بازی تدارکاتی هماهنگ کنند. چرا از اعتبار شخصی‌ افراد برای هماهنگی بازی دوستانه یا از پتانسیل آنها در فدراسیون استفاده نمی‌شود. شاید هم با شرایطی که وجود دارد، خود این افراد حاضر نیستند اعتبار‌شان را خرج کنند.

بازیکن پیشین تیم ملی که سال‌ها در سری آی ایتالیا توپ زده در پایان درباره وضعیت فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مجمع فدراسیون باید زودتر تصمیم بگیرد وگرنه خیلی از فرصت‌ها از دست می‌رود. وضع موجود روی همه رده‌های ملی و کل فوتبال ما تاثیر می‌گذارد. حق و حقوق نسل‌های کنونی فوتبال با این وضعیت ضایع می‌شود. کار‌های زیادی در همه مقاطع ملی و باشگاهی روی زمین مانده که باید با ایجاد ثبات کم کم به آنها رسیدگی کرد.

9719