افاضلی: قبلاً برای بازی تدارکاتی پول می‌گرفتیم اما اکنون غرامت هم نمی‌گیریم

افاضلی: قبلاً برای بازی تدارکاتی پول می‌گرفتیم اما اکنون غرامت هم نمی‌گیریم

پایگاه خبری فوتبالی- مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که کار این تیم برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ سخت بود و حالا با وضعیت موجود سخت‌تر نیز شده است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم،‌ هومن افاضلی درباره لغو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا اظهار داشت: واقعاً متأسفم که این‌طور شد، چون به نظر می‌رسید بازی با کانادا جدی‌ترین بازی ما پیش از جام جهانی باشد. شاید با اختلاف ساعت و مسافت طولانی تا کانادا، سفر ما به این کشور خیلی مناسب نبود، اما این بازی شبیه‌ساز خیلی خوبی برای بازی با آمریکا و تا حدی دیگر همگروه‌های ما بود.

وی با اشاره به اینکه اعلام شده در قرارداد این بازی، رقم دقیقی برای دریافت غرامت لحاظ نشده است، یادآور شد: خیلی متأسفم که برای لغو این بازی رقم غرامت لحاظ نشده است. نمی‌دانم چطور این قرارداد امضا شده است، اما بستن قرارداد فرمتی دارد که باید طبق آن اقدام می‌شد. ما در دوره صفایی‌فراهانی و دادکان برای انجام بازی دوستانه از کشور‌های دیگر پول می‌گرفتیم، حتی در دوره کفاشیان ما برای اردوی تداراکاتی به اروپا رفتیم و زمانی که بازی‌های ما مقابل دو باشگاه لغو شد، غرامت دریافت کردیم، اما الان که این‌طور شده واقعاً جای تأسف دارد.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه در این شرایط و عدم وجود حریف قطعی برای برگزاری بازی تدارکاتی باید چه کرد، گفت: این را باید از مسئولان و کسانی که دنبال برنامه‌های تیم ملی هستند، بپرسید. امیدوارم بازی‌هایی برای تیم ملی در این مدت در نظر گرفته شود که بتواند از لحاظ فنی ما را تحت فشار قرار دهد.

افاضلی درباره اینکه برنامه تمامی تیم‌های راه یافته به جام جهانی، برای فیفادی خرداد‌ ماه مشخص شده است، اما تیم ملی ایران هنوز هیچ بازی قطعی در برنامه ندارد، تصریح کرد: بخشی از این مسئله دست فدراسیون نیست و به شرایط کشور ما و روابط خارجی‌مان بر می‌گردد. بخش دیگری هم به تقویم اروپایی بر می‌گردد که به دلیل انجام لیگ ملت‌های اروپا نمی‌توانیم بازی‌های تدارکاتی با تیم‌‌های اروپایی داشته باشیم. سازماندهی در این شرایط سخت است، اما با همین شرایط سخت ما برای جام جهانی 2006 بازی‌های خوبی انجام دادیم. با کرواسی و همچنین با تیم ملی آلمان در تهران بازی کردیم. در آن زمان هم شرایط دلخواه و مطلوب نبود، اما فدراسیون توانست به هر شکلی که بود فضا را مدیریت کند. الان نیز امیدوارم این اتفاق رخ بدهد، چون تیم ملی برای همه است.

وی درباره انتقاد درگان اسکوچیچ از وضعیت موجود اشاره کرد: فدراسیون ما بلاتکلیف است و تا وقتی که تکلیف روشن نشود، انتظار تغییر عمده نباید داشته باشیم. آقای اسکوچیچ مسئولیت این تیم را دارد و باید جواب 80 میلیون ایرانی را بدهد. اگر تیم ناآماده‌ای را به جام جهانی ببرد، باید جوابگو باشد. گفته می‌شود سرمربی تیم ملی باید برای انجام بازی تدارکاتی فشار بیاورد، ولی با این ساختاری که فدراسیون دارد، دقیقاً مشخص نیست باید به چه کسی فشار آورد. معلوم نیست کی به کی است و نمی‌توان فشاری وارد کرد. امیدوارم که اتفاقات خوبی برای تیم ملی رخ بدهد، چون کار‌مان که سخت بوده، با این شرایط سخت‌تر هم شده است.

9719