مصاحبه کامل و مهم مالدینی پس از کسب قهرمانی سری‌آ با میلان

مصاحبه کامل و مهم مالدینی پس از کسب قهرمانی سری‌آ با میلان

پایگاه خبری فوتبالی - مدیر محبوب روسونری پس از کسب قهرمانی این تیم در لیگ ایتالیا با رسانه‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت چاپ میلان، در این بخش با نسخه کامل مصاحبه پائولو مالدینی، مدیر ورزشی باشگاه میلان با خبرنگار این نشریه ایتالیایی با شما همراه خواهیم بود که در آن پیرامون مسائل مختلفی از جمله استراتژی‌های میلان در بازار نقل و انتقالات تابستانی صحبت شده است:

پایان قراردادهای شما و ماسارا با میلان نزدیک است؟

"قراردادهای ما نزدیک به پایان است و هنوز تمدیدی انجام نشده است و با توجه به مسیر رشد ما و اتفاقاتی که حتی در دوران بحران رالف رانگنیک رخ داد این‌که مدیر عامل ایوان گازیدیس و الیوت با ما صحبتی نکرده را یک بی‌احترامی می‌دانم. منظور من فقط صحبت کردن است و وگرنه آن‌ها می‌توانند به ما بگویند که کار شما به اندازه کافی برای ادامه همکاری خوب نبوده است و یا این‌که بگویند استراتژی ما را دوست نداشته‌اند. همان‌طور که در آن زمان هم گفتم، دوست دارم تا مسیری را در پیش بگیریم که برای هواداران میلان یک ضمانت موفقیت باشد. در پروژه‌ای که ایده‌های موفقیت و پیروزی در آن وجود ندارم جایی نخواهم داشت و هرگز چنین کاری نمی‌کردم. حقیقت این است که مالکان باشگاه هرگز دور یک میز با ما ننشسته‌اند و این خوب نیست."

کسب اسکودتوی نوزدهم و قهرمانی در سری آ را به چه کسی تقدیم می‌کنید؟

"به مادر و پدرم. امیدوارم که آن‌ها به کاری که در میلان انجام دادم افتخار کنند. پدرم احتمالا چیزی به من نمی‌گفت و تنها دستی به شانه‌ام می‌کشید و یا یک آغوش گرم. او مرد کم‌حرفی بود، به خصوص با من. در طول زمان که نرم‌تر شد با یکدیگر بیشتر صحبت می‌کردیم. از طرفی دو فرزندم نیز کم حرف هستند، درست مثل زمان بازیکن بودن من که به سختی صحبت می‌کردم. در رجیو امیلیا طی مراسم اهدای جوایز وقتی که دیدم از میکروفن شماره بیست و پنج و فلورنتزی خوانده می‌شود هیجان زده شدم چون بعد از او نوبت دانیل بود و برای من بسیار لحظه زیبایی بود. دیدم که او با چشمانی رو به پایین به سمت من آمد. او مستقیم به من نگاه نمی‌کرد و انتظار چنین چیزی را داشتم چون او همیشه همین‌طور است. روز بعد از آن دوباره او را در اتاق پذیرایی دیدم و به او گفتم اوه! دنی، تبریک می‌گم و یکدیگر را در آغوش گرفتیم و تمام شد."

آیا با وجود پسرتان، مدیریت  رختکن مشکل است؟

"نه، به این خاطر که او پسر بسیار خوبی است و می‌داند که چطور باید در جایگاهش بماند. او به‌خاطر وجود خودش مورد تحسین قرار می‌گیرد. مشخص است که او باید رشد و پیشرفت کند اما استقلال اندیشه و زندگی او در درون تیم مشخص است."

مارکت تابستانی و انتظارات بالا از میلان؟

"بدیهی است که امروز میلان می‌تواند با یک استراتژی سطح بالا و چشم‌انداز مناسب برای سال بعد با باشگاه‌های بزرگ اروپایی رقابت کند. از طرف دیگر اگر سعی کنیم با دیدگاهی پیش برویم که بدون سرمایه‌گذاری همین روند را حفظ کنیم قطعا در بین شش یا هفت تیم برتر اروپایی برای بازپس‌گیری اسکودتو و کسب سهمیه لیگ قهرمانان در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیریم. به همین دلیل است که وقت آن رسیده تا مالکان باشگاه، الیوت یا مالک جدیدی که از راه می‌رسید این دوره سه ساله را به پایان برساند و با صحبت کردن متوجه شویم که چه استراتژی قرار است برای آینده در پیش بگیریم. با دو یا سه خرید مهم و ثبات بازیکنانی که در اختیار داریم می‌توانیم برای اهدافی بزرگ‌تر در لیگ قهرمانان رقابت کنیم."

در رابطه با مالک جدید باشگاه میلان؟

"هیچ تماسی با آن‌ها نداشتم و این موضوع را پس از این‌که در مطبوعات منتشر شد به ما گفتند. اما فهمیده بودم که چیزی در حال انجام شدن است ولی مشکلی برای ما نبود. در پایان وقتی که موفق می‌شوید تا تیم خاصی مثل گروهی که ما ایجاد کردیم را شکل بدهید این حواشی باعث مختل شدن فضای تیم نمی‌شود. در میلانلو ما به کار خودمان مشغول بودیم و می‌دانستیم که باشگاه قدرتمندی از ما حمایت می‌کند که همیشه در پرداخت‌ها دقیق است. البته که در این مورد کنجکاوی‌هایی داشتیم و حتی یکی از بازیکنانی که برای تمدید قراردادش با او صحبت کردیم به ما گفت که کمی صبر کنیم شاید پول بیشتری در راه باشد."

خرید استعدادهای جوان برای آینده؟

"ماه‌هاست که در حال پیش‌روی هستیم و در حال حاضر منابع مالی برای فکر کردن به آن را نداریم و هچنین به این دلیل که در مرحله گذار از این وضعیت هستیم. ببینیم چه خواهد شد…"

شایعات پیشنهاد 120 میلیون یورویی رئال مادرید برای لیائو؟

"لیائو غیر قابل فروش است و او الماسی است که هنوز تراشیده نشده و از این سال به سال بعد در حال پیشرفت کردن است. بعد از خرید او از لیل سریعا یک بند فسخ 150 میلیون یورویی در قراردادش قرار دادیم به این خاطر که بوبان و من و ماسارا به او باور داشتیم."

تمدید قرارداد با ابراهیموویچ؟

"روز دوشنبه با هم صحبت کردیم و حدودا دو هفته دیگر یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد. مشکلی برای رسیدن به توافق وجود ندارد و مطمئنم که با توجه به جراحی که داشته انجام بازی کم برای او راحت نیست. همه چیز به نفع او و میلان انجام خواهد شد و تا جایی که من می‌دانم، تصمیم او ادامه دادن است."

گمانه‌زنی‌ها پیرامون انتقال بوتمان از لیل؟

"او را دنبال می‌کردیم اما در پست او بازیکنان خوب بسیاری در ترکیب داریم."

انتقال رایگان اوریگی؟

"با اوریگی در حال صحبت هستیم و مذاکرات در مرحله بسیار پیشرفته‌ای است."

آیا دوناروما پس از قهرمانی اسکودتو به شما پیامی ارسال کرده است؟

"نه، اما در طول سال با هم صحبت کردیم و بعد از آن هم در جشن تولد 40 سالگی ابراهیموویچ دیدمش."

آیا از ترک میلان پشیمان است؟

"نمی‌دانم اما امیدوارم که خوشحال باشد. او کمک زیادی به ما کرده است."

9404