امید؛ تیمی که برای صعود بازی می کند

امید؛ تیمی که برای صعود بازی می کند

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی امید روز گذشته در اولین دیدار تدارکاتی بین المللی تیم ملی امید عراق را در استادیوم بغداد و در حضور پرشور تماشاگران عراقی یک بر صفر و با گل آریا یوسفی، بازیکن تیم سپاهان شکست داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، سبک بازی تیم ملی امید ایران با مربیگری مهدی مهدوی کیا همان سبکی بود که در بازی های دوستانه با تیم های نساجی – پرسپولیس و گل گهر به نمایش گذاشته شد. شجاع و پر امید ازدقیقه یک و ادامه حمله تا دقیقه 90. ایران می توانست بیش از یک گل در این بازی به ثمر برساند. بارها و بارها دروازه بان تیم ملی امید عراق که شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت در برابر شوت های ایران واکنش های خوبی داشت و توپ های زیادی را مهار کرد. دست کم در دو سه صحنه دیگر اگر ضربات بازیکنان تیم ملی امید ایران دقت عمل لازم را داشت گل های بیشتری برای ایران به ثبت می رسید. به خصوص در صحنه ای که احمد شریعت زاده در محوطه جریمه تیم ملی امید عراق یک تو سر توپ خوب زد و در موقعیت تک به تک توپ نصیب امیر علی صادقی شد اما ضربه پای چپ این بازیکن از بالای تیر دروازه به بیرون رفت.

شهامت و جسارت شاگردان مهدی مهدوی کیا در بازی با تیم ملی امید عراق که یکی از تیم های خوب در سطح فوتبال پایه آسیا به حساب می آید، ستودنی بود. اینکه در هیچ یک از دقایق بازی عقب نکشیدند و در تلاش برای انتقال توپ مرحله به مرحله و از منطقه یک سوم دفاعی به منطقه یک سوم تهاجمی بودند و درنهایت مزد بازی خوب خود را با یک گل گرفتند. هر چند در ثانیه های پایانی بازی تیرک دروازه به کمک ایران آمد و مانع ازاین شد بازی به تساوی کشیده شود.

به نظر می رسد مهدی مهدوی کیا بعد از بازی دوستانه با پرسپولیس که با برتری تیم ملی امید همراه بود بی دلیل خطاب به شاگردانش نگفت بعد از تماشای فیلم این بازی به این نتیجه رسیدم که شما می توانید به المپیک صعود کنید. تیم ملی امید برای صعود بازی می کند و در مسیر کسب تجربه برای صعود به المپیک ارایه گر فوتبال تهاجمی است. به خوبی می دانیم در فوتبال تهاجمی که با منطق در دفاع همراه است موفقیت های غیر قابل تصوری نهفته است و تیم ملی امید شب گذشته در مصاف با عراق نشان داد تیمی است که برای صعود بازی می کند.

۴۱۵۴