نکته/ فاصله سه امتیازی خاتون بم تا قهرمانی در لیگ چهاردهم

نکته/ فاصله سه امتیازی خاتون بم تا قهرمانی در لیگ چهاردهم

پایگاه خبری فوتبالی- پرافتخارترین تیم لیگ برتر با کسب یک پیروزی از دو دیدار باقی مانده، قهرمانی خود را در جام کوثر مسجل خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، چهاردهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران هفته‌های آخر خود را طی می‌کند و تنها دو هفته تا پایان این ماراتن باقی مانده است.

در هفته بیستم این رقابت‌ها که روز دوشنبه برگزار شد، خاتون بم صدرنشین توانست از دیدار حساس با سپاهان رده سومی سربلند از فولادشهر خارج  و یک گام دیگر به جام قهرمانی نزدیک شود.

از سویی شهرداری سیرجان که با 2 امتیاز اختلاف، نزدیک‌ترین تعقیب کننده بمی‌ها در رده دوم جدول بود، این هفته نتوانست در خانه از پس ذوب آهن بربیاید و مقابل گاندوهای اصفهانی متوقف شد تا صدرنشین، با آسودگی بیشتری دو هفته آخر لیگ را سپری کند.

اکنون خاتون بم با 55 امتیاز و تفاضل گل مثبت 95 در صدرجدول لیگ برتر فوتبال بانوان حضور دارد و شهرداری سیرجان با تعداد بازی برابر، 51 امتیازی است و با تفاضل گل مثبت 76 به جایگاه دوم جدول تکیه زده است.

فارغ از ماراتن جذاب دو نماینده کرمان که سال‌هاست این استان را تبدیل به قطب فوتبال بانوان کرده‌اند، سپاهان و ذوب آهن به ترتیب با 47 و 36 امتیاز عناوین سوم و چهارم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به آنکه تنها دو هفته از رقابت‌های لیگ باقیست، شانس قهرمانی نمایندگان اصفهان صفر مطلق است و بازهم باید نام برترین تیم لیگ بانوان را از میان یکی از دو نماینده کرمان جستجو کرد.

اگر خاتون بم از دو دیدار باقی‌مانده خود مقابل ذوب آهن و پالایش گاز ایلام فقط یک بازی را از زمین برنده خارج شود، قهرمانی خود را مسجل خواهد کرد و یک جام دیگر به تالار افتخارات مرضیه جعفری افزوده خواهد شد.

البته خاتون با کسب 2 تساوی نیز همچنین شانس قهرمانی دارد آن هم به این شرط که شهرداری سیرجان دو دیدار باقی مانده خود را مقابل زارع باتری سنندج و ملوان بندرانزلی، با مجموع اختلاف کمتر از 19 گل برنده شود که این اتفاق نیز در تقابل با دو تیم میان جدولی بسیار محتمل است.

حال تنها راه فرار جام قهرمانی از چنگ بمی‌ها آن است که خاتون دو دیدار باقی مانده را بدون امتیاز و یا با کسب یک امتیاز به پایان برساند و در سوی مقابل شهرداری از هر دو دیدار سربلند بیرون بیاید تا از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کند.

آنچه مشخص است، معادلات قهرمانی در دو هفته پایانی لیگ چندان پیچیده نیست و شاید شهرداری سیرجان هم دیگر امیدی برای کسب جام نداشته باشد. البته توپ فوتبال گرد است و هیچ چیز در مستطیل سبز قابل پیش‌بینی نیست.

لازم به ذکر است که دیدارهای هفته 21 و 22 لیگ برتر فوتبال بانوان به ترتیب نهم و شانزدهم خرداد ماه برگزار خواهد شد تا پرونده لیگ چهاردهم نیز بسته شود.

1377