مهدی: برای ادامه دادن لیگ منتظر بهبود شرایط آب و هوایی هستیم

مهدی: برای ادامه دادن لیگ منتظر بهبود شرایط آب و هوایی هستیم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد، منتظر بهبود شرایط آب و هوایی هستند تا درباره برگزاری بازی‌ها تصمیم‌گیری کنند. 

به گزارش فوتبالی، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره لغو پنج دیدار لیگ برتر به دلیل آلودگی هوا و اینکه یک کارشناس هواشناسی گفته است روز چهارشنبه نیز شرایط مهیا نیست و بازی‌ها باید روز پنجشنبه برگزار شود و با این شرایط تکلیف این دیدارها و سایر دیدارها چه خواهد شد، گفت: از هواشناسی خواهش می‌کنم که درباره برنامه بازی‌ها چیزی اعلام نکند که بهتر است بازی‌ها روز پنجشنبه برگزار شود، چون آنها از برنامه فوتبال اطلاع ندارند و این انتقادی است که از این عزیزان دارم.

وی ادامه داد: آنها به ما در زمینه هواشناسی کمک می‌کنند، اما برنامه ما را پیشاپیش اعلام نکنند! بعد از این اتفاق، لیگ‌های دو و سه هم به ما زنگ می‌زنند و می‌گویند که با این شرایط ما بازی‌ها را برگزار نکنیم و چه باید کرد. بهتر است اطلاع‌رسانی در مورد فوتبال با ما باشد که سازمان تخصصی ما هستیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، در مورد لغو پنج مسابقه خاطرنشان کرد: سه استان اصلی ما که میزبان بازی‌های امروز بودند، بازی‌های آذربایجان شرقی، خوزستان و تهران به دلیل شرایطی که داشتند، به تعویق افتاد. طبق قانون باید 24 ساعت صبر کنیم تا بلکه شرایط آب و هوایی بهبود پیدا کند تا بازی‌ها برگزار کند و اگر اینطور نشود، متأسفانه با فیفادی تداخل دارد و تیم ملی راهی کانادا خواهد شد و سخت است بخواهیم لیگ را به خاطر یک هفته، 20 تا 25 روز تعطیل کنیم و بعد از فیفادی بازی‌ها را به پایان برسانیم. این امید را داریم تا آخر وقت فردا، آب و هوا در این سه استان بهبود ببخشد و شرایط برگزاری فراهم شود که این فشار را از روی تیم‌ها برداریم، چون خدای نا کرده تیم‌ها و تیم ملی ضربه می‌خورند.

مهدی راجع به اینکه آیا در صورت عدم بهبود شرایط آب و هوایی باز هم بازی‌ها در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، گفت: قاعدتاً شرایط بهداشتی و ایمنی افراد و مردم برای ما دارای اهمیت است و بالاتر از سازمان‌های بالادستی تصمیم‌گیری نمی‌کنیم. برای همین گفتم درباره سازمان ما هم تصمیم‌گیری نکنند و ما تابع شرایط آب و هوای هر استان هستیم و اگر مجوز صادر شود، مطابق آن به سمت برگزاری بازی‌ها خواهیم رفت.

وی درباره اینکه آیا بازی‌ها در صورت تعویق مجدد روز جمعه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اجازه بدهید که منتظر باشیم که شرایط فردا چگونه است. پنج بازی در لیگ برتر و هشت بازی در لیگ دسته دوم این شرایط را دارند. هفته‌های آخر است و بازی‌ها باید همزمان برگزار شود، چون سایر تیم‌ها نیز ذینفع هستند و باید این شرایط را هم در نظر بگیریم.

9719