مدیر بین‌الملل پرسپولیس: خداراشکر هربار توانستیم اقدام النصری‌ها را بی‌اثر کنیم

مدیر بین‌الملل پرسپولیس: خداراشکر هربار توانستیم اقدام النصری‌ها را بی‌اثر کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس توضیحاتی را درباره روند رسیدگی به شکایت باشگاه النصر علیه سرخپوشان ارائه کرد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، امیرعلی حسینی درباره پرونده شکایت باشگاه النصر عربستان که حکم آن از سوی CAS به نفع باشگاه پرسپولیس ابلاغ شد، اظهار داشت: شکایت باشگاه النصر عربستان به یک پروژه طولانی و فرسایشی بدل شد و طرف عربستانی تلاش بسیاری کرد تا با باز کردن جبهه‌های مختلف در آن به نتیجه دلخواه برسد. خدا را شکر هر بار توانستیم با پاسخ‌های مستند و محکمه‌پسند اقدام النصری‌ها را بلا اثر کنیم.

وی ادامه داد: این یک پرونده چندوجهی بود که فقط در جریان باز شدنش در دادگاه داوری ورزش باشگاه النصر چند ادعا و شکایت جدید را در آن مطرح کرد که همگی با دفاع باشگاه مردود شدند.

مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: 12 مهر ماه 1399 بود که ساعتی بعد از بازی با النصر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020، باشگاه النصر عربستان روی غیرمجاز بودن شش بازیکن تازه به خدمت گرفته شده باشگاه اعتراض کرد. سرلک، رمضانی، شجاعی، پهلوان، لک و آقایی نفراتی بودند که نسبت به حضور ایشان در بازی اعتراض شده بود.

وی‌ گفت: تکیه آنها روی موضوعاتی بود که ما را مطمئن کرد دقیقاً افرادی از داخل کشور، کدها را به طرف مقابل داده‌اند، کدهایی که البته اشتباه بودند. این شکایت در ساعت 21:25 آن روز به وقت محلی ثبت شد. ایراد النصری‌ها این بود که با توجه به زمان صدور رأی برانکو ایوانکوویچ از سوی فیفا، این بازیکنان در زمان بسته بودن پنجره جذب شدند.

مدیر امور بین‌الملل افزود: باور اشتباهی که بخشی مشخص از جامعه فوتبال روی آن تکیه داشت، این در حالی بود که طبق مقررات، زمان ابلاغ رأی ملاک عمل است و پرسپولیس در مهلت قانونی بازیکن جذب کرد. دفاعیات ما در 17 مهر ماه ارسال شد و به قدری قانع‌کننده بود که روز بعد از آن کنفدراسیون رأی خود را در رد ادعای النصر صادر کرد.

حسینی تصریح کرد: النصر دست‌بردار نبود و استیناف‌خواهی کرد. همچنین درخواست به تعویق افتادن فینال را مطرح کرد که ما مخالف بودیم و کنفدراسیون هم آن درخواست را رد کرد. ما دفاعیات و مستندات خود را ارائه کردیم. براساس آنها از فیفا استعلام گرفته شد که بر دفاع باشگاه پرسپولیس صحه گذاشته شد.

وی گفت: در نهایت در 26 آبان 1399 بود که کمیته استیناف کنفدراسیون رأی کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون را تأیید و به نفع پرسپولیس ادعای طرف عربستانی را رد کرد. النصر عربستان در نهایت کار را به CAS کشید و هم زمان درخواست رسیدگی سریع را مطرح کرد که کنفدراسیون و باشگاه پرسپولیس با آن موافقت کردند. ما با توجه به بررسی همه جوانب امر و وسواس مدیریت و بخش بین‌الملل باشگاه روی زمان نقل‌وانتقالات، مطمئن بودیم تخلفی را مرتکب نشده‌ایم.

حسینی افزود: آنها شکایت خود را مطرح و کنفدراسیون و پرسپولیس هم دفاعیات خود را ارائه کردند. در نهایت در 12 آذر 1399 بود که پنل سه داوری برای رسیدگی به این پرونده در دادگاه داوری ورزش تشکیل شد. البته این پایان ماجرا نبود. النصر از این زمان چند باب جدید را در قالب شکایت روی مواردی دیگر باز کرد و ما در مجموع پنج بار در تاریخ‌های مختلف نسبت به ارائه دفاعیات و لوایح اقدام کردیم.

مدیر امور بین‌الملل باشگاه افزود: از جمله این که النصر در 21 آذر 1399 شکایت جدیدی را مطرح کرد. آن‌ها مدعی شدند چند بازیکن ما در TMS داخلی ثبت نشده‌اند و از این رو نباید مجوز بازی در رقابت‌ها را دریافت می‌کردند. این در حالی بود که تمام مدارک این بازیکنان طبق پروتکل مسابقات کامل بود. ما دفاعیات را ارسال کردیم و البته بررسی ما نشان داد چند بازیکن النصر خود از این بابت مشکل دارند و در نهایت رای دادگاه به سود پرسپولیس و در رد ادعای طرف مقابل، صادر شد.

حسینی خاطر نشان کرد: این یک موفقیت دیگر بود، ولی طبعاً کافی نبود. آنها همچنین درخواست حکم موقت برای تعویق فینال آسیا را مطرح کردند که پرسپولیس و کنفدراسیون با بیان دلایل، مخالفت کردند. در آن جا هم رأی به نفع ما شد. در یازدهم اسفند 1399 نیز شکایتی را درباره غیرمجاز بودن عیسی آل‌کثیر مطرح کردند که آنهم با دفاع پرسپولیس مردود اعلام شد. وجهی از این پرونده آن بود که ما هر لحظه منتظر بودیم به استناد آنچه برای آنها ارسال می‌شود، شکایت جدیدی را طرح کنند.

وی‌ افزود: در نهایت در یکم شهریور 1400 بود که جلسه استماع برگزار شد. در این جلسه سه داور، یک منشی و رئیس جلسه از CAS، نمایندگان حقوقی النصر بالغ بر پنج نفر و پنج نفر هم نمایندگان کنفدراسیون حضور داشتند. از طرف پرسپولیس سه نفر بودیم. بنده، آقای حسین‌پور شرفشاد معاون وقت حقوقی باشگاه و آقای مولایی دستیار جلسه. جالب اینکه النصر حدود 80 روز بعد از جلسه استماع مستند جدیدی ارائه کرد. آنها به بخش‌نامه‌ای از فیفا اشاره داشتند که تنها دو روز از زمان ابلاغ آن گذشته بود. پرسپولیس هم دفاع خود را ارائه کرد و در نهایت دادگاه داوری ورزش به سود پرسپولیس رأی داد و آن ادعا را هم رد کرد. در واقع در بخشی از این زمان که پنل داوری بر اساس اختیارات خود، به استناد قانون R59، صدور رأی نهایی را به تعویق می‌انداخت باشگاه پرسپولیس در حال بی‌اثر کردن ادعاها و شکایات جدید باشگاه النصر و گرفتن رأی از دادگاه بود.

وی اضافه کرد: البته باید بگویم با توجه به این که این پرونده خیلی طولانی شد و هر لحظه شاخ و برگ جدیدی به آن اضافه می‌شد، طبیعی بود که ما هم نگران بودیم و عقب افتادن اعلام رأی به این امر دامن می‌زد، ولی هر بار از این جهت مطمئن بودیم که در زمان نقل‌وانتقالات با در نظر گرفتن جوانب امر، واقعاً تخلفی اتفاق نیفتاده است. البته از جهت انجام نقل‌وانتقالات سالم و قانونی از نظرات عزیزان در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم بهره‌مند بودیم. در همین جا هم باید به سهم خودم از آقایان امیر ساعد وکیل، حسین‌پور شرفشاد و دکتر یعقوبی‌نژاد که هر یک در زمان  تصدی مسئولیت معاونت حقوقی باشگاه درگیر این پرونده بودند و به پیشبرد آن کمک کردند، تشکر کنم.

9719