نتایج هفته بیستم لیگ بانوان/ چشمک خاتون به جام قهرمانی

نتایج هفته بیستم لیگ بانوان/ چشمک خاتون به جام قهرمانی

پایگاه خبری فوتبالی- در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ چهاردهم، خاتون بم برنده بازی بزرگ هفته شد و شهرداری سیرجان در حسرت رسیدن به صدرجدول باقی ماند.

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران از ساعت 17:30 امروز با برگزاری پنج دیدار همزمان وارد هفته بیستم شد تا شمارش معکوس برای معرفی قهرمان چهاردهمین دوره این رقابت‌ها به جریان بیفتد.

نکته جالب در این هفته از رقابت‌ها، تقابل چهارتیم بالای جدولی خاتون، شهرداری سیرجان، سپاهان و ذوب آهن با یکدیگر بود تا نتایج این دیدارها در تغییرات رتبه بالای جدولی‌ها نقش بسیار مهمی داشته باشد.

سپاهان اصفهان صفر -خاتون بم3/ پیروزی بمی‌ها در بازی بزرگ هفته

مصاف سپاهان رده سومی با خاتون صدرنشین که هردو نیز به عنوان مدعیان کسب عنوان قهرمانی شناخته می‌شوند، بسیار حساس و تعیین کننده بود. بازی در نیمه نخست آرام دنبال شد و دو تیم سعی در کنترل بازی داشتند و گاهی روی دروازه یکدیگر موقعیت ایجاد کردند. سرانجام در دقیقه 41 این نگین زندی بود که گل یخ بازی را آب کرد و گل نخست خاتون را به ثمر رساند تا نیمه اول با برتری بمی‌ها به پایان برسد. در نیمه دوم بازهم خاتون تیم برتر میدان بود و در دقیقه 51 توسط نگین زندی و در دقیقه 66 از روی نقطه پنالتی توسط زهرا قنبری به گل رسید تا خیال خود را بابت کسب سه امتیاز آسوده کند.خاتون با این پیروزی 55 امتیازی شد و جایگاهش را در صدرجدول تثبیت کرد. سپاهان نیز با 47 امتیاز در رده سوم باقی ماند.

شهرداری سیرجان یک -ذوب آهن اصفهان یک/ توقف بیجا مدافع عنوان قهرمانی

دیدار تیم‌های دوم و چهارم جدول هم درنوع خود جذاب بود. دیگر مدعیان نیم نگاهی به نتیجه این دیدار داشتند و شهرداری برای زنده نگهداشتن امیدش به قهرمانی، باید از این دیدار خانگی برنده بیرون می‌آمد. بازی در نیمه نخست با برتری شاگردان مریم جهان‌چی آغاز شد و افسانه چترنور توانست در دقیقه 13 گل اول بازی را به ثمر برساند. در ادامه حملات دو تیم بی‌ثمر بود و نیمه نخست با برتری سیرجانی‌ها به پایان رسید. در نیمه دوم ذوب آهن رو به بازی بهتری کرد و در مقایسه با عملکرد نیمه نخست تیم بهتری بود. شاگردان سمیه شهبازی پس از چند حمله سرانجام توسط الهام فرهمند به گل رسیدند و آب سردی بر سر مدافع عنوان قهرمانی ریختند. تیم سیرجان که روی یک غفلت پیروزی را از دست رفته میدید، به آب و آتش زد اما حاصلی درپی نداشت و در عین ناباوری میزبان، بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید. شهرداری سیرجان با این تساوی تقریباً امیدش را برای قهرمانی از دست داد و با 51 امتیاز در فاصله 4 امتیازی خاتون ایستاد. ذوب آهن نیز با این تساوی ارزشمند 36 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به البرز، در رده چهارم باقی ماند.

هیأت فوتبال البرز2-ملوان بندرانزلی یک/ البرزی‌ها بازی باخته را بردند

مصاف تیم‌های پنجم و ششم جدول رده‌بندی که هردو 35 امتیازی هم بودند، بسیار حساس بود و کاملاً شکل و شمایش یک دیدار 6 امتیازی داشت. دو تیم که این روزها روند رو به رشدی را پیش گرفته بودند، در این دیدار هم بسیار سرحال ظاهر شدند و بازی پایاپایی به نمایش گذاشتند. در دقیقه 33 بازی این صفورا جعفری بود که همچون هفته گذشته برای ملوان گلزنی کرد تا شاگردان معصومه جهان‌چی نیمه نخست را برنده به رختکن بروند. در نیمه دوم تیم البرز برای جبران به میدان آمد و بر شمار حملاتش افزود و این رکسانا معصومی بود که در دقیقه 66 کار را به تساوی کشید. در ادامه نیز پای کاپیتان سارا قمی به گلزنی باز شد و شاگردان پرستوی کرمی بازی باخته را با برد عوض کردند. نماینده البرز با این پیروزی 36 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ذوب آهن در رده پنجم قرار گرفت. ملوان نیز با 33 امتیاز به جایگاه ششم جدول تکیه زد.

پالایش گاز ایلام6-ملی پوشان شهرکرد یک/ طوفان پالایش در هوای ناسالم ایلام

این دیدار همانگونه که انتظار می‌رفت با برتری ایلامی‌ها از دقایق ابتدایی همراه بود. پالایش که فرصت بازی با تیم ضعیف و قعرنشین لیگ را به راحتی از دست نمی‌داد، از ابتدا صاحب توپ و میدان شد و در دقیقه 2 توسط روژین تمرینیان به گل رسید. این گل زودهنگام مقدمه‌ای بر بازی روان شاگردان ندا عزیزپور شد و پالایش توانست در دقیقه 8 توسط طاهره آزادی به گل دوم برسد. در دقیقه 23 بازهم روژین تمرینیان توانست گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر برساند. البته این پایان کار نبود و هلاله عبداللهی برای چهارمین بار دروازه نماینده شهرکرد را باز کرد تا نیمه نخست با برتری پرگل پالایش به پایان برسد. در نیمه دوم پالایش دوبار دیگر توسط سپیده حاجی نسب و روژین تمرینیان به گل رسید و در سمت مقابل تیم ملی پوشان فقط یکی از گل‌های خورده را توسط معصومه توکلی جبران کرد. پالایش با این پیروزی 22 امتیازی شد و در رده هشتم باقی ماند.

ملی پوشان نیز با همان 4 امتیاز به پایین ترین جایگاه جدول تکیه زد.

کیان نیشابور صفر -همیاری آذربایجان غربی صفر/ تقابل پایین جدولی‌ها برنده نداشت

دیگر دوئل هفته بیستم رقابت‌ها، مصاف تیم‌های نهم و جدول بود. کیان که با 13 امتیاز در رده نهم حضور داشت، بر آن برود تا با پیروزی مقابل تیم 12 امتیازی کیان فاصله خود را از نقاط بحرانی لیگ بیشتر کند. شاگردان سهیلا جعفری در این نیمه بازی رو به جلویی ارائه کردند اما حملات آنها بی‌نتیجه بود و 45 دقیقه ابتدایی با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم نیز بازی مستقیم دوتیم برای گلزنی راه به جایی نبرد و این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا جایگاه کیان در رده نهم و همیاری در رده دهم دست نخورده باقی بماند.

زارع باتری سنندج3-سارگل بوشهر صفر/ باخت انضباطی

در اواسط لیگ، نماینده بوشهر به دلیل دو غیبت غیرموجه در دیدارهای رسمی از سوی کمیته انضباطی با حذف از ادامه لیگ مواجه شد و به لیگ دسته دوم سقوط کرد. بدین ترتیب تمامی دیدارهای باقی مانده این تیم با رقبا با باخت انضباطی مواجه شد و در این هفته نیز این سه امتیاز به حساب شاگردان فاطمه صادقی واریز شد.

1377