از عدم تضمین کانادایی ها برای صدور ویزا تا احتمال برگزاری اردوی تیم ملی در دوحه و مذاکره با مربیان

از عدم تضمین کانادایی ها برای صدور ویزا تا احتمال برگزاری اردوی تیم ملی در دوحه و مذاکره با مربیان

پایگاه خبری فوتبالی- با اعلام مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال هیچ تضمینی از سوی کشور کانادا برای صدور ویزا به اعضای تیم ملی فوتبال وجود ندارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، امروز مسئولان تیم ملی فوتبال ایران جلسه ای را برای بررسی روند اجرایی اردوهای تیم ملی در فیفادی ها برگزار کردند‌.

بازی با کانادا طبق قرارداد امضاء شده ۱6 خرداد در ونکوور برگزار خواهد شد و فدراسیون فوتبال کانادا ۲ روز قبل با ارسال نامه ای به فدراسیون ایران اعلام کرده است با وجود سخت گیری های دولت و مجلس  این کشور، این بازی در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

البته این شرایط غیر فوتبالی و سیاسی سبب می‌شود تیم ملی پس از اتمام این مسابقه نتواند اردوی خود را در کانادا ادامه بدهد و باید این کشور را ترک کند. از طرفی به این دلیل که امکان صدور ویزای کانادا در اختیار فدراسیون این کشور نیست و دولت و مجلس مسئولیت این کار را بر عهده دارند، تضمینی هم برای صدور ویزای ملی پوشان نیست. در این باره البته برای عدم برگزاری بازی، غرامتی پرداخت نخواهد شد.

اعضای تیم ملی قرار است جمعه به استانبول بروند تا طبق زمانی که سفارت کانادا در ترکیه داده است مراحل دریافت ویزا را پشت سر بگذارند.

فدراسیون فوتبال طبق برنامه ریزی های قبلی قصد داشت تیم ملی در دیداری دوستانه به میزبانی تورنتو به مصاف اکوادور برود و حتی مذاکراتی برای برگزاری سومین دیدار دوستانه در خرداد ماه به میزبانی کانادا با دو تیم منطقه آمریکای شمالی و کونکاکاف انجام داده بود اما نامه نگاری اخیر کانادایی ها سبب شد امکان برگزاری دیدارهای دوم ‌و سوم تیم ملی در این کشور از بین برود.

برهمین اساس  با توجه به اقدام سیاسی دولت و مجلس کانادا، احتمال دارد تیم ملی پس از بازی با کانادا، ادامه روزهای فیفا دی را به دوحه بیاید و در آنجا اردوی خود را برگزار کند یا اینکه به کشورمان بازگردد.  

طبق اعلام مدیر رسانه ای تیم ملی، مذاکرات با مربیان داخلی و خارجی کادرفنی تیم ملی صورت گرفته و زیرساخت های حقوقی تمدید قرارداد آنها در مراحل نهایی صورت گرفته است. احتمال دارد مربیان جدیدی هم به کادر فنی اضافه شوند.

البته با وجود تمایل اسکوچیچ برای باقی ماندن  کریم باقری در کادرفنی تیم ملی، او به دلیل تعارض منافع نمی‌تواند به صورت همزمان در پرسپولیس و تیم ملی ادامه فعالیت بدهد و باید از بین این دو تیم، یک تیم را انتخاب کند.

همچنین با توجه به اینکه امکان دریافت ویزا برای 50 نفر جهت سفر در قالب کاروان ایران به کانادا وجود دارد، قرار است 25 بازیکن و 21 نفر هم به عنوان کادرفنی، پزشکی و اجرایی در صورت صدور ویزا به این کشور سفر کنند 3-2 نفر هم به عنوان همراه در این سفر همراه ملی پوشان خواهند بود.

۴۱۵۴