علی دایی در لیگ ایران مربیگری نمی‌کند

علی دایی در لیگ ایران مربیگری نمی‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- علی دایی قصد ندارد علیرغم پیشنهادات داخلی، بازگشت به لیگ برتر ایران را برای سرمربیگری دنبال کند.                                    

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، امروز دقیقا 750 روز از آن مصاحبه آتشین علی دایی گذشته و طی این مدت علیرغم بحث‌هایی که درباره بازگشت او به نیمکت مربیگری تیم‌های مختلف از پرسپولیس و ذوب آهن تا تراکتور وجود داشت، او تنها در پوزیشن یکی از اسطوره‌های تاریخ فوتبال جهان، در مراسم‌های خیریه اجتماعی و رویدادهای مهم فیفا دیده شد.

اما داغ‌ترین شایعات درباره بازگشت علی دایی بعد از قبول مدیریت رضا درویش در پرسپولیس شکل گرفت. این دو که علاوه بر همکاری در دوران سایپا، رفاقتی نیز با یکدیگر دارند، بعد از اینکه درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس معرفی شد، به عنوان گزینه اصلی جانشین یحیی گل محمدی معرفی شد.

دایی که سابقه حضور روی نیمکت پرسپولیس و قهرمانی با این تیم در جام حذفی را در کارنامه دارد، بعد از اتفاقات و تصمیم عجیبی که حمیدرضا سیاسی برای پایان همکاری با وی و جانشینی حمید درخشان گرفته بود، در ادامه کار را روی نیمکت تیم‌های نفت تهران و بعد از آن سایپا دنبال کرد. اما یک اختلاف عمیق بین او و مدیریت وقت سایپا و مصاحبه آتشینی که علیه مصطفی مدبر داشت، به طور کلی از فوتبال ایران کنار رفت. طی این مدت اما همواره او در بطن حواشی و شایعات مربوط به بازگشت و حضور در تیم‌های مختلفی همچون ذوب آهن، تراکتور و البته پرسپولیس قرار داشت. حتی در مقطعی نیز بحث جانشینی کارلوس کی روش و حتی مارک ویلموتس نیز حول نام شهریار فوتبال ایران شکل گرفته بود. با این حال هر بار این موضوع به نحوی منتفی می‌شد و حتی از عواملی بیرونی برای رد یا عدم صلاحیت وی نام برده می‌شد که هیچگاه هم به طور رسمی تایید نشد.

همانطور که گفته شد اما در دوران رضا درویش و با توجه به سابقه دوستی و همکاری بین او و علی دایی، شایعه حول نیمکت پرسپولیس به اوج خود رسید. با این حال درویش چه از بابت دور کردن تیمش از حواشی و چه بابت اینکه از تصمیم علی دایی اطلاع داشت، هر بار به تکذیب این موضوع پرداخت و مدعی شد که هیچ تصمیمی برای تغییر نیمکت پرسپولیس و عقد قرارداد با علی دایی نخواهند داشت. درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس در این رابطه اینطور پاسخ داده است:  هر روز گزینه‌ای را برای مربیگری و حضور در پست‌های مختلف مدیریتی مطرح می‌کنند تا ذهنیت اعضای تیم و باشگاه را درگیر کنند، در حالی که اصلا صحت ندارد. چنین مساله‌ای اصلا جایی در پرسپولیس ندارد که قرار باشد برای تغییرات فنی، بحثی مطرح شده باشد. البته به نظر می‌رسد بعضی به دنبال القاء نا امیدی به هواداران است.

مدیرعامل پرسپولیس البته بدون اینکه نامی از دایی و دیگر گزینه‌های مطرح شده برای نیمکت این تیم و جانشینی یحیی گل محمدی بیاورد، اینطور به رد این شایعات پرداخته بود: اسطوره‌ها و بزرگان پرسپولیس همه برای ما عزیز هستند. آن‌ها بخشی از پاره تن این باشگاه بزرگ را تشکیل می‌دهند. همچنین خیلی باید مراقب باشیم آن‌هایی که فضا را برای ایجاد شک و تردید در خانواده پرسپولیس و نزد هواداران مناسب می‌بینند با انتشار اخبار کذب از یک‌سو بزرگان پرسپولیس را در دنیای شایعات و فضای مجازی روبه‌روی هم قرار ندهند.

علی دایی هم در آخرین گفتگویی که در رابطه با این شایعات داشته، به ایسنا اینطور پاسخ داده است: من هیچگونه مذاکره‌ای با آقای درویش برای قبول هدایت پرسپولیس انجام نداده‌ام. نه تنها مذاکره‌ای انجام نشده بلکه من فعلا دوست ندارم در ایران مربی‌گری کنم.

مهاجم اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس البته با تحلیل شرایط نسبت به شکل‌گیری این شایعات نیز به این شکل پاسخ داده است: متاسفانه برخی با آوردن نام من می‌خواهند پرسپولیس و کادر این تیم را تحت فشار قرار دهند.

اکنون در شرایطی که پرسپولیس و یحیی گل محمدی به نظر می‌رسد به همکاری دوباره با توجه به قراردادی که همچنان جاری است، نزدیک‌تر می‌شوند و گزینه داخلی دیگری نیز برای این باشگاه باقی نمانده است، باید به طور کامل حضور دایی در باشگاه را در شرایط کنونی پایان یافته تصور کرد. از سوی دیگر هم می‌توان به اظهارات علی دایی تکیه کرد که ضمن رد هرگونه گفتگو برای بازگشت به پرسپولیس، از قبول مربیگری در فوتبال ایران نیز سر باز زده است.

در خصوص دایی البته درباره تیم‌های خارجی هم چندین بار شایعاتی شکل گرفته بود که آن هم به دلایل مختلفی که این آخری مربوط به شیوع کرونا بود، نافرجام باقی ماند. در این زمینه باید منتظر ماند و دید تصمیم دایی در ادامه و آینده برای بازگشت به لیگ برتر ایران و قبول پیشنهادات با تغییر همراه خواهد شد یا اینکه پیشنهاد قابل توجهی از فوتبال خارج از ایران نصیب وی می‌شود یا نه. دایی اما چه بخواهد و چه نخواهد بازار شایعات درباره نام او و بازگشتش به لیگ ایران در تابستان نقل و انتقالات و آماده‌سازی تیم‌ها بار دیگر داغ خواهد شد و باید منتظر تصمیم نهایی وی ماند.

9719