سرنوشت فجر و شهرخودرو تحت تاثیر دربی خوزستان

سرنوشت فجر و شهرخودرو تحت تاثیر دربی خوزستان

پایگاه خبری فوتبالی- آیا دوئل نفتی‌ها تکلیف تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته یک را مشخص خواهد کرد؟

به گزارش فوتبالی، نفت مسجدسلیمان به دنبال استفاده از آخرین شانس‌های خود جهت بقا در لیگ برتر است. شاگردان رضا مهاجری در 6 دیدار قبلی خود یک شکست مقابل گل‌گهر، یک پیروزی و 4 تساوی  را به ثبت رسانده‌اند و این هفته قرار است به مصاف نفت آبادان بروند تا در صورت برتری مقابل این تیم در یک هفته مانده به پایان مسابقات ماندن خود را در لیگ برتر قطعی کنند.

سه تیم نفت مسجد سلیمان، فجرسپاسی شیراز و شهرخودرو کاندید سقوط به دسته پایین‌تر هستند و رقابت سختی را در 2 هفته پایانی برای بقا در لیگ برتر با هم خواهند داشت.

البته قانون پیروزی در بازی رودررو باعث شده تا احتمال مشخص شدن 2 تیم سقوط کننده در پایان هفته بیست و نهم وجود داشته باشد.

در صورتی‌که نفت مسجدسلیمان بتواند از نفت آبادان بگذرد، ماندن این تیم در لیگ قطعی خواهد شد و فجر سپاسی و شهرخودرو باید با لیگ برتر خداحافظی کنند.

نفت مسجدسلیمان در فاصله یک هفته پایان لیگ، 23 امتیازی می‌شود و با توجه به بازی قانون بازی رودررو ، فجری‌ها حتی در صورت پیروزی مقابل تراکتور، شانسی برای ماندن در لیگ ندارند و حتی اگر آنها دو بازی آخرشان در لیگ را ببرند و نفت مسجدسلیمان، هفته آخر به استقلال ببازد، علیرغم هم‌امتیاز شدن فجر سپاسی و نفت مسجدسلیمان، قانونی که در لیگ امسال اجرایی شده، رای به ماندن نفت و سقوط فجر سپاسی می‌دهد.

در بازی رفت نفت مسجد سلیمان با 2 گل فجر سپاسی را شکست داد و دیدار دو تیم در بازی برگشت به تساوی بدون گل رسید. 

در حال حاضر و در پایین جدول، نفت مسجدسلیمان 20 امتیازی در رده چهاردهم قرار دارد و فجر و شهرخودرو با 17 و 16 امتیاز، تیمهای پانزدهم و شانزدهم جدول هستند.

7655