گزارش‌روز؛ بهترین خریدهای پسا فرگوسن منچستريونايتد کدام ۱۱ نفر هستند؟

گزارش‌روز؛ بهترین خریدهای پسا فرگوسن منچستريونايتد کدام ۱۱ نفر هستند؟

پایگاه خبری فوتبالی - منچستر یونایتد از زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن دوران بسیار سختی را سپری کرده است. در مراحل بازسازی تیم آن‌ها موفق به کم کردن فاصله از دوران اوج نشده‌اند. البته با وجود هدر دادن مقدار زیادی از سرمایه تعدادی خرید خوب نیز در اولدترافورد اتفاق افتاده است.

به گزارش فوتبالی، در این مطلب با اتخاذ یک چینش بر حسب سیستم 1-3-2-4 ترکیبی از بهترین خریدهای منچستر یونایتد در زمان پسا فرگوسن را نمایش می‌دهیم که در بعضی از پست‌ها انتخاب ساده و در بعضی پست‌ها انتخاب کمی دشوار بود. به عنوان مثال، انتخاب شما در سمت راست خط دفاعی بین دیوگو دالوت، آرون فن بیساکا و متئو دارمیان کدام‌یک خواهد بود؟

این ۱۱ نفر در شماتیک ترکیب زیر، انتخاب ما هستند:

در ادامه، به بررسی دلایل انتخاب و شرایط کنونی هر یک از این نفرات منتخب می‌پردازیم...

سرخیو رومرو:

در تابستان ۲۰۱۵ به عنوان یک گزینه آزاد راهی تیم شد و بهترین دروازه‌بان ذخیره در میان گزینه‌های موجود بود. او که به همراه تیم برنده ۴ عنوان قهرمانی شد، یکی از عناصر اصلی تیم در راه دست‌یابی به قهرمانی لیگ اروپا در سال ۲۰۱۷ مقابل آژاکس بود. او می‌توانست سال گذشته یک گزینه جانشین خوب برای دخیا در فینال مقابل ویارئال نیز باشد اما به هر حال او در حال حاضر حرفه خود را در ونتزیا ایتالیا ادامه می‌دهد.

متئو دارمیان:

این مدافع ایتالیایی توسط لویی فنخال از تورینو به خدمت گرفته شد. مدافعی که به نفوذهای زیاد در خط حمله معروف بود و یک خرید عالی به حساب می‌آمد. این بازیکن ۳۲ ساله پیش از بازگشتن به پارما ۹۲ بار برای منچستر یونایتد به میدان رفت. دارمیان هم اکنون در اینتر حضور دارد و یکی از بازیکنان تیمی بود که توانست به همراه آنتونیو کونته قهرمان ایتالیا شود. می‌دانیم که انتخاب در این پست با حضور فن بیساکا و دالوت کمی مشکل بود اما دارمیان را انتخاب کردیم چون حداقل در این فصل ما را سرافکنده نکرده است!

رافائل واران:

با وجود مصدومیت‌های آزاردهنده، امسال یک سال بسیار دشوار برای قهرمان جام جهانی بود. اما هر موقع که این مدافع فرانسوی آماده بود منچستر یونایتد بسیار تیم بهتری می‌شد. این‌که واران فقط یک سال در منچستر یونایتد گذرانده است او را از سایر گزینه‌هایی که بعد از فرگوسن به خدمت گرفته شده‌اند، ممتاز می‌کند. اگر در سال‌های آینده بتواند کمی از بند مصدومیت‌ها رهایی یابد، آن‌گاه منچستر یونایتد می‌تواند از حضور او بهره‌مند شود.

دیلی بلیند:

هیچ کس قدرت تکنیکی او را زیر سوال نمی‌برد اما کند بودن و ضعف فیزیکی منجر به عدم کارایی او در لیگ جزیره شد. در حال حاضر او در آژاکس و زیر نظر اریک تن هاگ فعالیت می‌کند؛ مردی که فصل آینده هدایت شیاطین سرخ را بر عهده خواهد داشت. او در کنار واران زوج خوبی را تشکیل می‌دهد. اعتماد به نفس در حمل توپ و بازی خوانی خوب منچستر یونایتد را از یک مدافع با کیفیت چپ پا که به خوبی با پا بازی می‌کند، بهره‌مند خواهد کرد.

لوک شاو:

ملی‌پوش انگلیسی چالش‌های دشواری را در منچستر یونایتد پشت سر گذاشت. از شکستگی ترسناک پا تا کنار گذاشته شدن توسط ژوزه مورینیو. بعد از یک فصل بی‌نظیر در سال گذشته او هم همانند سایر هم‌تیمی ها امسال نمایش خوبی نداشت.اما وقتی او آماده و در فرم خوبی باشد نقشی کلیدی را در این منچستر یونایتد بازی می‌کند. به جز الکس تلس او تنها خرید مدافع چپ تخصصی خریداری شده منچستر یونایتد است و در این تیم در خط دفاع قرار خواهد گرفت.

آندر هررا:

یونایتد انگیزه و انرژی هررا در میانه میدان را از دست داده است. او برای اعتلای نام باشگاه می‌جنگید. او یک حرفه‌ای واقعی بود و در بازی‌های مهم همیشه نقشی اساسی در ترکیب تیم بازی می‌کرد که شامل یارگیری های نفر به نفر با امثال ادن هازارد و کوین دیبروین می‌شد. شخصیت و سبک بازی هررا دقیقا همان چیزی است که این منچستر یونایتد شدیدا به آن نیاز دارد.

نمانیا ماتیچ:

این هافبک ۳۳ ساله امسال منچستر یونایتد را ترک می‌کند اما در زمان اوج خود یکی از بهترین هافبک‌های لیگ است. فیزیک مناسب، موقعیت شناسی و بو کشیدن خطرها از قابلیت‌های اوست. منچستر یونایتد یک ماتیچ روی فرم را برای تیم کنونی خود نیاز دارد تا تیم را در کنار هم قرار دهد. مورینیو بود که ماتیچ را به منچستر یونایتد آورد و ناراحت‌کننده است که او اکنون ۱۰ سال جوان‌تر نیست!

جیدون سانچو:

یک فصل دشوار برای مهاجم سابق دورتموند بود که تغییرات مربی و جو نامناسب رختکن نتوانست به او کمکی کند تا خود را در لیگ جزیره جا بیندازد. علی‌الخصوص بعد از تعطیلات ژانویه او بارقه‌هایی از استعداد را از خود به نمایش گذاشته است. امید است شماره ۲۵ منچستر یونایتد در فصل آینده نقشی کلیدی زیر نظر تن هاگ اجرا کند و پس از یک فصل کامل در لیگ برتر او فقط باید بهتر و بهتر شود. او هم‌چنان یکی از بهترین دریبل‌زنان اروپاست و اصلا جای تعجب نیست که او آمار گل‌ها و پاس گل‌های خود را دورقمی کند. سانچوی ۲۲ ساله یکی از بازیکنان کلیدی منچستر یونایتد در آینده است.

برونو فرناندز:

جادوگر پرتغالی منچستر یونایتد توانست مانند یک کاتالیزور عمل کند و پس از پیوستن به تیم در ژانویه ۲۰۲۰ تیم را به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رساند. او هم این فصل شرایط خوبی نداشت اما همچنان یک نقش اساسی در تیم بازی می‌کند و باید در تیم تن هاگ نیز جز مهره‌های کلیدی تیم باشد. قبل از اضافه شدن کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز یک تنه تیم را به جلو حرکت می‌داد. در ۱۲۱ مسابقه، شماره ۱۸ منچستر یونایتد ۴۹ گل و ۳۹ پاس گل را به ثبت رسانده است.

کریستیانو رونالدو:

پس از ترک تیم در سال ۲۰۰۹ بازگشت کریستیانو همواره رویای هواداران منچستر یونایتد بود. با گذشت هر تابستان به نظر می‌رسید این اتفاق بعید باشد تا این‌که تابستان امسال دوباره داستان عشق را زنده کرد. هیچ کس انتظار  نداشت بعد از بازگشت کریستیانو فصل برای منچستر یونایتد بد به پایان برسد اما قطعا او مشکل تیم نیست. رونالدوی ۳۷ ساله تاکنون ۲۲ گل به ثمر رسانده است در حالی که هیچ یک از سایر بازیکنان تا کنون نتوانسته تعداد گل‌های خود را دورقمی کند. حالا این سوال پیش می‌آید که بدون شماره هفت افسانه‌ای، این تیم فصل را کجا به پایان می‌رساند؟ اگر چه این روزها به عنوان مهاجم نوک بازی می‌کند، اما او را در سمت چپ قرار دادیم تا بتوانیم یک مهاجم دیگر را در نوک خط حمله به بازی بگیریم.

زلاتان ابراهیموویچ:

او که به عنوان یک بازیکن آزاد توسط مورینیو به تیم فراخوانده شد، توانست در لیگ جزیره هم آمار خوبی از خود به جا بگذارد. او نقشی کلیدی در بردن ۳ جام منچستر یونایتد در سال ۱۷-۲۰۱۶ داشت اما به خاطر پارگی رباط صلیبی نتوانست فصل را به پایان برساند. مهاجم ۴۰ ساله سوئدی فصل را با ۲۸ گل و ۱۰ پاس گل به پایان رساند که تنها فصل کامل بازی او در انگلیس بود. او به انگلیس آمد تا فتح کند و قطعا به هدف خود نیز رسید.

9404