جوانترین تیم صعود کننده؛ جدی‌ترین رقیب ایران

جوانترین تیم صعود کننده؛ جدی‌ترین رقیب ایران

پایگاه خبری فوتبالی - برهالتر ۲۷ بازیکن را برای کمپ تمرینی ژوئن و بازی های نهایی خانگی قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ فراخواند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم ملی امریکا آخرین مرحله آماده‌سازی پیش از جام جهانی را در قالب یک اردوی داخلی در سینسیناتی پشت سر خواهد گذاشت تا برای دو بازی دوستانه در تاریخ‌های یازدهم و پانزدهم خرداد ماه برابر مراکش و اروگوئه آماده شود.
گرگ برهالتر سرمربی موفق امریکا پس از راهیابی بی‌دردسر به جام جهانی حالا مسئولیت سنگینی برای آماده‌سازی تیمش برای حضور قدرتمند در جام جهانی دارد. تیمی که برای صعود به دور بعد کار آسانی را با وجود انگلستان، ایران و برنده پلی‌آف اروپا نخواهد داشت.
برنامه آماده‌سازی امریکایی‌ها با انجام دو بازی در چارچوب لیگ ملت‌های کونکاکاف ادامه پیدا می‌کند.
اولین بازی آنها در راه دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته روز ۲۱ خرداد برابر گرنادا برگزار می‌شود و ۴ روز بعد باید در السالوادور به مصاف این تیم بروند.
برهالتر سرمربی تیم ملی امریکا در مورد این اردو می‌گوید: "ما هیجان زده هستیم که گروه را دوباره گرد هم بیاوریم تا برای رقابت با دو شرکت کننده در جام جهانی آماده شویم و سپس دفاع از عنوان لیگ ملت های کونکاکاف را آغاز کنیم. با فاصله ۶ ماهه از جام جهانی، هدف ما این است که از این فرصت ها استفاده کرده و خودمان را به حداکثر امادگی برسانیم و به عنوان یک تیم به پیشرفت خود ادامه دهیم. ما مشتاقانه منتظریم تا برای آخرین بار قبل از اینکه در ماه نوامبر در قطر نماینده آمریکا باشیم، حمایت باورنکردنی هواداران خانگی خود را تجربه کنیم." 

اسامی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی آمریکا به تفکیک پست‌ها به شرح زیر است؛
*نکته: اعداد داخل پرانتز تفکیک بازی و گل ملی است.
* دروازه‌بان( ۳ نفر )

اتان هوروات (ناتینگهام فارست/انگلیس؛ ۷/۰)
زک استفن (منچستر سیتی/انگلیس؛ ۲۹/۰)
مت ترنر (نیو انگلند؛ ۱۶/۰)

* مدافعین (۹ نفر)

جورج بلو (آرمینیا بیله‌فلد/آلمان؛ ۶/۰)
رجی کانن (بواویستا/پورتغال؛ ۲۴/۱)
کامرون کارتر-ویکرز (سلتیک/اسکاتلند؛ ۸/۰)
آرون لانگ (نیویورک ردبولز؛ ۲۳/۳)
اریک پالمر براون (تروی/فرانسه؛ ۳/۰)
آنتونی رابینسون (فولهام/انگلیس؛ ۲۵/۲)
جو اسکالی (بوروسیا مونشن گلادباخ/آلمان؛ ۰/۰)
دی آندره یدلین (اینتر میامی؛ ۷۳/۳)
واکر زیمرمن (نشویل SC؛ ۲۸/۳)

*هافبک‌ها (۸ نفر)

کلین آکوستا (لس‌آنجلس؛ ۵۱/۲)
تایلر آدامز (لایپزیگ/آلمان؛ ۲۷/۱)
لوکا د لا توره (هراکلس/هلند؛ ۷/۰)
وستون مک کنی (یوونتوس/ایتالیا؛ ۳۱/۹)
جورجه میهایلوویچ (CF مونترال/کانادا؛ ۶/۱)
یونس موسه (والنسیا/اسپانیا؛ ۱۶/۰)
کریستین رولدان (سیاتل ساندرز؛ ۳۱/۰)
مالیک تیلمن (بایرن مونیخ/آلمان؛ ۰/۰)

* مهاجمین(۷ نفر)

برندن آرونسون (ردبول سالزبورگ/اتریش؛ ۱۸/۵)
پل آریولا (اف سی دالاس؛ ۴۴/۹)
خسوس فریرا (اف سی دالاس؛ ۹/۳)
جردن موریس (سیاتل ساندرز؛ ۴۶/۱۰)
کریستین پولیسیچ (چلسی/انگلیس؛ ۴۸/۲۱)
تیم وه‌آ(لیل/فرانسه؛ ۲۲/۲)
حاجی رایت (آنتالیا اسپور/ترکیه؛ ۰/۰)

با توجه به اینکه مسابقات در یک پنجره بین المللی فیفا برنامه ریزی می شود، همه بازیکنان را برای انتخاب در دسترس قرار می دهد.
* جام جهانی
ایالات متحده با موفقیت در مسابقات مقدماتی کونکاکاف در ماه مارس، به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر راه یافت. در گروهی که پیش‌بینی می‌شود یکی از سخت‌ترین گروه‌های این تورنمنت باشد، آمریکا در کنار برنده نهایی پلی آف اروپا (یکی از اوکراین، ولز یا اسکاتلند)، نایب قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۰ یعنی انگلیس و ایران حاضر خواهد بود.
ایالات متحده قبل از رفتن به قطر در ماه نوامبر، شش بازی تدارکاتی خواهد داشت؛ این چهار بازی در پنجره بین المللی ژوئن به اضافه دو بازی دوستانه دیگر در سپتامبر. بازی های سه گانه ژوئن در خاک ایالات متحده آخرین بازی های خانگی تیم ملی امریکا قبل از جام جهانی است و بازی ۱۰ ژوئن مقابل گرانادا در آستین آخرین بازی آمریکایی‌ها در کشور خودشان پیش جام جهانی است.

* به پایان رساندن فصل با قهرمانی‌ها

با پایان یافتن فصل باشگاهی اروپا، تعدادی از بازیکنان تیم ملی امریکا در خارج از کشور با قهرمانی‌های جدید وارد اردو می شوند. سه بازیکن در حال حاضر عناوین خارج از کشور را به دست آورده اند و چند بازیکن هم در آستانه فتح این عناوین در هفته آخر قرار دارند.
برندن آرونسون به ردبول سالزبورگ کمک کرد تا اوایل این ماه قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی اتریش شود، در حالی که مدافع آنتونی رابینسون و فولام با قاطعیت قهرمان چمپیونشیپ انگلیس شدند و به لیگ برتر برای فصل ۲۳-۲۰۲۲ صعود کردند. بایرن مونیخ و مالک تیلمن هافبک این تیم نیز قهرمان بوندسلیگا شدند.

این آخر هفته، تایلر آدامز هافبک امریکا این شانس را دارد که در فینال جام حذفی در روز شنبه به با برتری برابر فرایبورگ قهرمان شود. زک استفن دروازه‌بان تیم ملی هم شانس قهرمانی با منچستر سیتی در لیگ جزیره را دارد. همچنین در انگلیس، اتان هوروث دروازه بان ناتینگهام فارست برای صعود به لیگ برتر در فینال پلی آف چمپیونشیپ در روز یکشنبه هفته بعد در مقابل هادرزفیلد تاون، بازی خواهد کرد.
علاوه بر این، جردن موریس مهاجم و کریستین رولدان هافبک به سیاتل ساندرز کمک کردند تا به اولین باشگاه MLS تبدیل شوند که اوایل این ماه قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف می شود و در فینال دو بازی با نتیجه ۲-۵ پوماس را شکست دادند.
* بازگشتی‌ها!
طرفداران تیم ملی آمریکا از بازگشت نام وستون مک‌کنی به فهرست هیجان‌زده خواهند شد.  هافبک یوونتوس پس از شکستگی پایش در تساوی ۱-۱ مقابل ویارئال در ۲۲ فوریه در لیگ قهرمانان اروپا که باعث شد سه بازی نهایی مقدماتی جام جهانی آمریکا را از دست بدهد، دوباره به تمرینات بازگشته است.

پس از دوری طولانی مدت از تیم ملی آمریکا، فرم باشگاهی درخشان سه بازیکن آنها را به تیم ملی سوق داده است؛ مدافع کامرون کارتر-ویکرز، هافبک جورجه میهایلوویچ و مهاجم حاجی رایت.  کارتر-ویکرز آخرین بار در سال ۲۰۱۹ برای ایالات متحده بازی کرد و پس از اولین بازی ملی خود در نوامبر ۲۰۱۷، هشت بازی برای ایالات متحده انجام داد. با حضور قرضی در سلتیک، این مدافع میانی غول اسکاتلند را به عنوان قهرمانی لیگ و قهرمانی در جام اتحادیه رساند.
رایت برای آنتالیااسپور در سوپر لیگ ترکیه، در ۷ بازی اخیر این تیم ۱۴ گل به ثمر رسانده و باشگاهش در ۱۰ بازی اخیر خود شکست نخورده است. رایت که به طور منظم در تیم ملی زیر ۱۷ سال در چرخه ۲۰۱۵-۲۰۱۴ حضور داشت، هرگز برای تیم بزرگسالان بازی نکرده اما در می ۲۰۱۹ به یک اردوی آموزشی تابستانی فراخوانده شد.
میهایلوویچ هم از زمان انتقال به سی اف مونترال در فصل گذشته، از یک تولد دی.ر در دوران حرفه‌ای خودش لذت برده. بهار امسال، او در ۱۶ بازی در MLS و لیگ قهرمانان کونکاکاف، ۷ گل به ثمر رساند و ۵ پاس گل داد.  در حالی که او برای اردوی مقدماتی مقدماتی جام جهانی ژانویه تیم فراخوانده شد، از دسامبر ۲۰۲۰ برای تیم ملی بازی نکرده است.
* تنها تازه‌وارد
... و خوش آمدید

مالک تیلمن، هافبک بایرن مونیخ، تنها بازیکنی است که اولین دعوت خود را به تیم بزرگسالان دریافت می کند.  او که دارای تابعیت دوگانه از ایالات متحده و آلمان است، در انتظار تکمیل موفقیت‌آمیز درخواست برای صدور مجوز حضور در جمع ، تیم ایالات متحده است. تیلمن در سال ۲۰۱۶ برای تیم ملی زیر ۱۵ سال بازی کرد و از آن زمان در مارس ۲۰۲۲ در چندین مرحله در ترکیب تیم ملی جوانان آلمان ظاهر شد. این بازیکن ۱۹ ساله هفت بازی برای قهرمان فصل ۲۲-۲۰۲۱ انجام داد. البته او بیشتر وقت خود را با تیم دوم بایرن در لیگ دسته چهارم می گذراند.
*میانگین سنی فوق‌العاده
امریکا با اختلاف زیادی جوانترین تیمی بود که به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ راه یافت و تجربیات ارزشمندی را از سختی های ۱۴ مسابقه مقدماتی جام جهانی به دست آورد. میانگین سنی بازیکنان در راه رسیدن به جام جهانی ۲۴.۰۷ سال بود. این در حالی است که نزدیکترین تیم بعدی اکوادور بود که میانگین سنی همه بازیکنان آنها در ۱۸ مسابقه مقدماتی ۲۵.۸۱ سال بود.
* نکات ویژه فهرست
- فهرست شامل ۱۷ بازیکن از اروپا و ۱۰ بازیکن از لیگ فوتبال آمریکا است.
- در مجموع، بازیکنان نماینده باشگاه‌های ۱۲ کشور مختلف هستند: ایالات متحده آمریکا (۹)، انگلیس (۴)، آلمان (۴)، فرانسه (۲)، اتریش (۱)، کانادا (۱)، ایتالیا (۱)، هلند (۱).  پرتغال (۱)، اسکاتلند (۱)، اسپانیا (۱)، ترکیه (۱).
- از اولین روز تمرین در ۲۸ می، فهرست سنی میانگین ۲۴ سال و ۲۱۱ روز خواهد بود.  ۱۶ بازیکن ۲۴ سال یا کمتر هستند.
- میانگین بازی ملی برای نفرات حاضر در فهرست ۲۲ بازی ملی و ۱۳ بازی در مسابقات رسمی است.
- ۱۹ بازیکن بخشی از تیم مقدماتی جام جهانی بودند.
- همانطور که ایالات متحده لیگ ملت‌های کونکاکاف فصل ۲۳-۲۰۲۲ را آغاز می‌کند، گرگ برهالتر از ۱۵ بازیکنی دعوت کرده که در طول رقابت این تیم برای قهرمانی دوره قبل حاضر بودند.
- دی آندره یدلین با ۷۳ بازی ملی، پرسابقه‌‌ترین بازیکن فهرست است و پس از آن کلین آکوستا (۵۱)، کریستین پولیسیچ (۴۸)، جردن موریس (۴۶) و پل آریولا (۴۴) قرار دارند.

- مدافع میانی کامرون کارتر-ویکرز برای اولین بار  از ۵ ژوئن ۲۰۱۹ که مقابل جامائیکا به میدان رفت، در تیم ملی حضور دارد. مدافع میانی ۲۴ ساله پس از یک فصل درخشان به صورت قرضی با سلتیک، به اردوی امریکا برمی‌گردد تا بعد از ۴۵ بازی در تمام رقابت‌ها برای سلتیک و ثبت چهار گل و کسب دو جام قهرمانی در اسکاتلند، برای تیم ملی بازی کند.

- رایت که آخرین بار در می ۲۰۱۹ برای اردو دعوت شد، پس از یک فصل برجسته با باشگاه آنتالیا اسپور ترکیه که در آن ۱۴ گل در ۳۲ بازی به ثمر رسانده است، به تیم ملی برمی‌گردد.
- جو اسکالی نیز آخرین بار پس از مسابقات مقدماتی جام جهانی در نوامبر سال گذشته به کمپ بازگشت.  این مدافع کناری ۱۹ ساله اولین فصل بوندسلیگا خود را با ۳۳ بازی در تمام رقابت ها برای بوروسیا مونشن گلادباخ به پایان رساند و یک گل و دو پاس گل داد.

- ژسوس فریرا مهاجم این فصل با ۹ گل در ۱۲ بازی برای اف سی دالاس در صدر جدول کفش طلای MLS قرار دارد.  این بازیکن ۲۱ ساله در ۴ بازی اخیر خود ۴ گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است.

- پل آریولا، هم تیمی فریرا در اف سی دالاس، در هر سه بازی اخیر خود برای این باشگاه یک گل به ثبت رسانده است.
- وینگر برندن آرونسون پس از از دست دادن مسابقات مقدماتی مارس به دلیل مصدومیت به اردوی امریکا بازگشت.  این بازیکن ۲۱ ساله به ردبول سالزبورگ کمک کرد تا برای دومین فصل متوالی قهرمان بوندسلیگا و جام ÖFB اتریش شود و در ۴۰ بازی در تمام رقابت‌ها ۶ گل و ۸ پاس گل به ثبت رساند.
- مانند آرونسون، مصدومیت دروازه بان مت ترنر را هم مجبور کرد در ماه مارس بازی‌ها را از دست بدهد. او در بازگشت از آرسنال در سه بازی دروازه خود را بسته نگه داشته و به نیوانگلند کمک کرده تا سه بازی متوالی بدون شکست را تجربه کند.
- تایلر آدامز، هافبک دعوت شده به اردو این هفته فرصتی برای بالا بردن جام دارد زیرا لایپزیگ در فینال DFB Pokal آلمان، روز شنبه به مصاف فرایبورگ می رود. این بازیکن ۲۳ ساله در این فصل در ۳۶ بازی به میدان رفت و به لایپزیگ کمک کرد تا در رده چهارم قرار گیرد و در رقابت های فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد. 

- اریک پالمر-براون، مدافع میانی، پس از بازگشت خود به تیم ملی در ماه مارس، جایزه بهترین بازیکن ماه آوریل را برای تیم فرانسوی تروآ به دست آورد. این بازیکن ۲۵ ساله از سال جدید در خط دفاعی باشگاه حضور داشته و ۱۸ بازی از ۲۰ بازی خود در لیگ ۱ را از ژانویه انجام داده است.
- کریستین رولدان و جردن موریس پس از کمک به سیاتل ساندرز برای تبدیل شدن به اولین تیم MLS که ماه گذشته لیگ قهرمانان کونکاکاف را برده است، به اردو بازگشتند. رولدان در این فصل فوتبالی فوق‌العاده بازی کرده است و تاکنون در ۱۸ بازی ۳ گل و ۸ پاس گل به ثبت رسانده است، در حالی که موریس در ۱۶ بازی ۵ گل و سه پاس گل داده است. 

1470