عالیشاه - لک؛ دو روی متفاوت سکه در شب پرالتهاب

عالیشاه - لک؛ دو روی متفاوت سکه در شب پرالتهاب

باشگاه تراکتور با نام بردن از امید عالیشاه و مهدی ترابی، رفتارهای دو بازیکن پرسپولیسی ها را در ملتهب شدن فضای ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز اثرگذار دانسته است.

به‌‌‌ گزارش فوتبالی، جدا از رفتار تماشاگران منتسب به تراکتور، رفتارهایی داخل زمین توسط اعضای دو تیم هم‌ رخ داد که شاید بارزترین آن عکس‌العمل امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس به پرنتاب سنگ و بطری از روی سکوها باشد. باشگاه تراکتور در بیانیه خود پس از نیمه تمام ماندن بازی، با طرح سوالی بدین مضمون که در کجای دنیا بازیکن حریف به هواداران میزبان "توهین" و "سنگ پرتاب می کند"، عالیشاه را یکی از عاملان اصلی ملتهب کردن سکوها و به تنش کشیدن بازی دانسته است.

در ادامه نیز تراکتوری‌ها با یادآوری تنش بین کاپیتان پرسپولیس با هواداران تبریزی در بازی بین گسترش فولاد و پرسپولیس در گذشته، به این نکته اشاره داشته‌اند رفتارهای حاشیه‌ای عالیشاه در تبریز مسبوق به سابقه است و چنین سبقه ای در بروز تنش در این دیدار نیز تاثیر داشته است. 

علاوه بر عالیشاه تراکتوری ها از مهدی ترابی نیز در بیانیه خود اسم برده‌اند که با رفتارهای خود باعث التهاب سکوها شده که به زعم تی تی ها قابل توجیه نیست و آن ها مستندات خود از رفتارهای ناشایست اعضای تیم تهرانی را به مسئولین برگزاری بازی جهت درج در گزارش ارائه کرده‌اند.

کنش و واکنش عالیشاه زیر ذره‌بین

اینکه چقدر رفتار پرسپولیسی‌ها در تنش شکل گرفته اثرگذار بوده موضوع این بحث نیست اما امید عالیشاه نزدیک به 70 دقیقه شاهد سنگ‌اندازی‌ها و اتفاقات عجیب داخل ورزشگاه بود و تا لحظه واکنش او، هیچکدام از بازیکنان پرسپولیس، اقدام به سنگ‌اندازی به سوی سکوها نکردند اما وقتی کاسه صبر عالیشاه لبریز شد، انگار او وظیفه‌اش را به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای و کاپیتان پرسپولیس در آرام کردن جو ورزشگاه فراموش کرد.

لک خوددار بود چون این فضا را تجربه کرده بود

شاید بتوان از رفتار حامد لک که در ابتدای ورودش با شعارهای تند رو به رو شد ولی در واکنش به سکوها، تنها دست زد الگو گرفت. البته که عالیشاه در واکنش به اتفاقات دیروز، پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: مظلومی که حق خود را پس نگیرد، ظالم است. انگار نمی‌خواهیم از اتفاقات گذشته درس بگیریم، انگار همین دیروز بود سربازی به خاطر ندانم کاری عده ای، بینایی خود را از دست داد؟! ظالم بودم اگر در رخت مقدس و پرمسئولیت کاپیتان تیم بزرگ پرسپولیس مقابل رفتار‌های زشت عده‌ای تماشاگرنما ایستادگی نکنم.

گزارش از حامد حاجی محمدی

1997