عبور خاتون از مرز 100 گل زده/ متفاوت‌ترین قهرمانی در انتظار بمی‌ها

عبور خاتون از مرز 100 گل زده/ متفاوت‌ترین قهرمانی در انتظار بمی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، خاتون بم در آستانه یک قهرمانی با چاشنی رکوردشکنی است.

به گزارش فوتبالی، چهاردهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باوان ایران درحال برگزاری است و 19 هفته از جام کوثر سپری شده و کمتر از یک ماه دیگر چهره قهرمان لیگ به فوتبال دوستان معرفی خواهد شد.

در لیگ جاری دو تیم خاتون بم و شهرداری سیرجان نزدیک‌ترین جدال را برای کسب عنوان قهرمانی دارند که باز هم برنامه‌ریزی درست و ثبات بانوان استان کرمان را به رخ دیگر تیم‌های لیگ می‎کشد.

تأثیرگذار مثل مرضیه جعفری

در طی سالیان اخیر هر زمان که نامی از فوتبال بانوان بم به میان می‌آید، بی‌اختیار همه به یاد مرضیه جعفری میافتند تا افتخارات بسیار این باشگاه با پرافتخارترین مربی حال حاضر لیگ، دو فاکتور جدانشدنی باشد.

جعفری علی‌رغم آنکه در ابتدای شروع لیگ، در عرض یک ماه برادر و فرزند پسرش را از دست داد و از حال روحی بسیار بدی برخوردار بود، بازهم توانست نماینده بم را با همان اقتدار همیشگی روانه لیگ کند.

او تمرکز کار خود را بر اقتدار و اثبات شایستگی‌های بانوان بم گذاشت و شاید دامن نزدن به هیچ حاشیه‌ای یکی از رموز موفقیت‌های این مربی خوب فوتبال کشورمان باشد تا بیشترین تاج قهرمانی را روی سر خود ببیند.

عبور بمی‌ها از مرز ۱۰۰ تایی‌ها

زنان خاتون بم در هفته نوزدهم لیگ برتر در شهرکرد به مصاف تیم ملی‌پوشان و در یک بازی کاملاً یکطرفه میزبان خود را با ۱۴ گل شکست دادند. 

با این تعداد گل حالا آن‌ها به نخستین تیمی در لیگ جاری تبدیل شدند که از مرز ۱۰۰ گل زده عبور کرده و قطعاً شمار گل‌های زده خود را در سه بازی باقی مانده لیگ افزایش خواهند داد تا رکوردی قابل توجه را رقم بزنند.

 البته فارغ عملکرد بی‌نظیر خط حمله، این تیم در فاز دفاعی هم عملکرد خوبی داشته و در فصلی که بهترین‌های خود را در خطوط دفاعی بنا به دلایلی در اختیار ندارند فقط ۹ گل دریافت کرده‌ تا پس از سپاهان عنوان دومین خط دفاعی برتر لیگ را بخ خود اختصاص دهد.

هرچند که ممکن است این رکورد در بازی حساس هفته بیستم خاتون و سپاهان مدعی هم شکسته شود و صدرنشین لیگ در خط دفاع هم به بهترین آمار لیگ چهاردهم دست پیدا کند.

قنبری و نقش موثرش در خاتون

در طی سالیان اخیر، نام زهرا قنبری و خانم گل دو جزء متصل به یکدیگر بوده تا دختر سرشناس فوتبال کشورمان همچنان زهردار باشد و خود را به عنوان مهاجم بی‌رحم محوطه جریمه حریفان معرفی کند.

قنبری در پایان هفته نوزدهم توانسته با  37 گل زده با فاصله 6 گل از هاجر دباغی، در صدرجدول برترین گلزنان لیگ قرار بگیرد و امیدوار است تا در کنار کسب جام قهرمانی با تیمش، به عنوان فردی خانم گلی هم دست پیدا کند.

متفاوت‌ترین قهرمانی در انتظار بمی‌ها

پس از سلطه چندساله خاتون بم بر لیگ برتر فوتبال بانوان، فصل قبل این شهرداری سیرجان بود که توانست جام را از جنگ تیم خاتون دربیاورد و ضمن قهرمانی در لیگ به نخستین تیم تاریخ فوتبال بانوان ایران تبدیل شود که به جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا راه یافته است.

خاتونی‌ها که در لیگ قبل بدموقع مقابل سپاهان متوقف شدند، در تلاش اند تا خاطرات تلخ آن روزها را در دیدار هفته بعد و با پیروزی مقابل طلایی پوشان از یاد ببرند و به قول معروف از یک سوراخ دو بار گزیده نشوند.

البته به گفته بازیکنان این تیم، سناریو کسب جام قهرمانی روزی نوشته شد که سرمربی نماینده بم در عین غم از دست دادن عزیزانش بازهم سر تمرین و بازی‌های خاتون حاضر شد و بازیکنانش را هدایت کرد و حال تنها راه تقدیر از مرضیه جعفری تقدیم جام قهرمانی به اوست.

1377