نساجی و اسماعیل اسماعیلی؛ 4 بازی یا تمدید؟

نساجی و اسماعیل اسماعیلی؛ 4 بازی یا تمدید؟

پایگاه خبری فوتبالی - اسماعیل اسماعیلی؛ در قائمشهر او را دبیر صدا می‌زنند. به این خاطر که معلم ورزش است. بازیکن اسبق تیم نساجی. کسی که در ‌همان دوران جوانی به ترکیب ثابت این تیم پر آوازه و پرستاره راه پیدا کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، باشگاه نساجی بعد از قطع همکاری با ساکت الهامی که بدون‌شک کارنامه فوق العاده خوبش در این تیم قابل چشم پوشی نیست، تصمیم گرفت برای چهار بازی مسعود شجاعی را بر بالای سر تیم به‌عنوان مربی – بازیکن قرار دهد اما کاپیتان به‌خاطر رفاقت با ساکت الهامی این تصمیم را نپذیرفت تا قرعه به نام اسماعیل اسماعیلی بیافتد. او اگر چه فصل گذشته با درخواست ساکت الهامی و شاید هم باشگاه از ساکت الهامی به کادر فنی تیم ملحق شد اما طبیعی بود به این پیشنهاد بله بگوید به این خاطر که سال‌های سال بازیکن نساجی بوده و هم‌چنین سرمربی این تیم در لیگ یک. به‌نوعی می‌شود گفت اسماعیل اسماعیلی از جنس نساجی است. آرزوی خیلی از مربیان حضور در راس کادر فنی نساجی است؛ به این خاطر که نساجی با 63 قدمت در مازندران فراتر از یک تیم است. به خصوص با تماشاگران پرشورش که حضورشان را در بازی مس و آلومینیوم اراک در استادیوم آزادی دیدید.

سرمربی برای چهار بازی؛ این اعلام باشگاه نساجی بود. او که قبلا این صندلی و این حضور را تجربه کرده بود اما در لیگ یک با وجود اعلام سرمربیگری برای چهار بازی کار را جدی گرفت و در شروع، شیوه بازی تیم را تغییر داد. از 1-2-4-3 به 1-3-2-4. اسماعیل اسماعیلی و نساجی با برد در بازی با نفت مسجد سلیمان فاصله‌ای نداشتند. در ثانیه‌های پایانی وقت اضافه روی یک سانتر اکبر صادقی توپ را اشتباهی به عقب دفع کرد و توپ جلوی پای امین اسدی افتاد و نساجی بازی برده را مساوی کرد. یک امتیاز در شروع برای دبیر خوب بود اما در بازی دوم اتفاق عکس رخ داد؛ اینبار نساجی در بازی با هوادار در ثانیه‌های پایانی بازی برنده شد. با همان شیوه جدید اما با تعویض‌های خوب. متین کریم‌زاده که زننده گل برتری نساجی در بازی با هوادار بود در دقیقه 81 به جای رضا جعفری وارد میدان شد و در حالی‌که در بازی با نفت مدافع چپ بود؛ در مصاف با هوادار به‌عنوان وینگر راست وارد میدان شد و همین تصمیم موجب شد با پای موافق به داخل بزند و با یک شوت، مهرداد بشاگردی را تسلیم کند.

اسماعیل اسماعیلی در کنفرانس خبری بعد از بازی با هوادار این پیروزی را به ساکت الهامی و رضا حدادیان تقدیم کرد و دوست ندارد سهمی برای خود در نظر بگیرد. با وجود انگیزه‌های شخصی برای نتیجه گیری با نساجی او به دنبال پایان خوش مازنی‌ها در فصل جاری است. اینکه رضا حدادیان هم‌چنان برای حمایت از نساجی دلگرم باقی بماند و خوب می‌داند در فوتبال حرفه‌ای که یک تیم برای بقاء دست‌کم نیاز به 50 میلیارد تومان هزینه دارد اگر ایرلاین وارش دست از حمایت خود از نساجی بردارد این تیم سرنوشت نامعلومی پیدا خواهد کرد. از همه مهم‌تر نتیجه گیری در 4 بازی می‌تواند منجر به به‌جا گذاشتن یک خاطره خوب در نساجی شود و چه استراتژی از این بهتر که اسماعیل اسماعیلی مدام به نساجی و بازی‌های باقی‌مانده فکر کند و تعویض‌های خوب و ...

اینها به کنار؛ در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد. شاید اولین تفکر مالک باشگاه نساجی بعد از تصمیم به جدایی از ساکت الهامی، انتخاب مربی جدید برای فصل آینده بود و شاید هم صحبت‌هایی با او شده باشد. اما نتایج نساجی در 4 هفته باقی‌مانده که نیمی از آن با اتفاقات خوب همراه بود ممکن است مسیر نساجی را تغییر دهد و در نهایت باشگاه به این نتیجه برسد که دبیر در ادامه مسیر هم بهترین گزینه برای نساجی است. اگر چه در فوتبال باشگاه‌ها و مدیران عامل در انتخاب مربیان به نام‌ها بیشتر توجه می‌کنند اما این نتیجه است که موجب رده بندی تیم‌ها در جدول می‌شود نه نام مربیان. این دقیقا همان اتفاقی بود که برای ساکت الهامی در تراکتور رخ داده بود. مصطفی دنیزلی رفت و باشگاه تراکتور، ساکت الهامی را به‌عنوان سرمربی برگزید تا مقدمات حضور دبیاسی را فراهم کند اما آنقدر ساکت الهامی با تراکتور خوب نتیجه گرفت که استخدام مربی ایتالیایی فراموش شد. 

1470