آشنایی با دومین حریف تدارکاتی ایران/ اکوادور، چغر جنجال‌ساز آمریکای لاتین

آشنایی با دومین حریف تدارکاتی ایران/ اکوادور، چغر جنجال‌ساز آمریکای لاتین

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی ایران در دومین بازی تدارکاتی خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف تیمی می‌رود که اگرچه به این رقابت‌ها راه یافته، اما ممکن است بلیت سفر به قطر را از دست بدهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، چهره دومین حریف تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران هم مشخص شد. پنج روز پس از مصاف با کانادا، شاگردان دراگان اسکوچیچ روز 21 خرداد در کانادا به مصاف تیم ملی اکوادور خواهند رفت، تیمی که توانسته است از ماراتنی سخت مانند انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی سربلند خارج شود.
شاگردان گوستاوو آلفردو که در آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) جایگاه چهل‌و‌ششم را در اختیار دارند، پس از تیم‌های برزیل، آرژانتین و اروگوئه به‌عنوان چهارمین تیم از منطقه آمریکای جنوبی بلیت سفر به قطر را کسب کرده‌اند.

این تیم به استثنای بازی‌اش مقابل پرو، در هیچ یک از دیگر بازی‌های خانگی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر تن به شکست نداد. اکوادوری‌ها برابر برزیل و آرژانتین یک - یک مساوی کردند و اروگوئه تیم سوم جدول را هم 4 بر 2 شکست دادند. همچنین اکوادور در مرحله انتخابی قاطعانه‌‌ترین پیروزی کل رقابت‌ها را به نام خود ثبت کرد وقتی که با نتیجه 6 بر یک کلمبیایی را که آن زمان تحت هدایت کارلوس کارلوش بود، تحقیر کرد.

اکوادوری‌ها تا به حال سه بار در جام جهانی حضور داشته‌اند که در اولین مورد در سال 2002 در کره و ژاپن در مرحله گروهی، در دومین دوره سال 2006 در آلمان در مرحله یک هشتم نهایی و در سومین مورد سال 2014 در برزیل در مرحله گروهی حذف شدند.

این تیم پاییز امسال هم چهارمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد جایی که در گروه A رقابت‌ها با قطر میزبان مسابقات، سنگال و هلند یکی از سخت‌ترین گروه‌های تورنمنت را تشکیل داده‌اند. آخرین باخت اکوادور روز 24 مارس سال جاری در انتخابی جام جهانی مقابل پاراگوئه بوده است، اما آخرین برد این تیم هم به 16 نوامبر سال 2021 در خانه شیلی برمی‌گردد.

اکوادور قبل از رفتن به جام جهانی که در آنجا اولین بازی‌اش برابر قطر است، به جز تیم ملی ایران، سه بازی تدارکاتی دیگر برابر تیمی‌های ملی نیجریه، مکزیک و مالی برگزار خواهد کرد.

پرویس استوپینیان مدافع تیم ویارئال اسپانیا، پیرو اینکاپیه مدافع بایرلورکوزن، کارلوس گروسو هافبک آگزبورگ، گونسالو پلاتا هافبک وایادولید، مویسس کایسدو و ژرمی سارمینتو هافبک‌‌های برایتون و کاپیتان انر والنسیا مهاجم تیم فنرباغچه از جمله سرشناس‌ترین لژیونرهای اکوادور در فوتبال اروپا هستند. با سابقه‌ترین عضو این تیم انر والنسیا است که از سال 2012 پیراهن تیم ملی اکوادور را به تن کرده و در 10 سال حضورش در این تیم 70 بازی ملی انجام داده و 35 گل هم به ثمر رسانده است.

حضور اکوادوری‌ها در جام جهانی اما در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است هرچند که شاید بعید باشد این تیم از جمع 32 تیم راه‌یافته به این تورنمنت کنار گذاشته شود. دلیل این ابهام، جنجالی است که بعد از شکایت فدراسیون فوتبال شیلی از اکوادوری‌ها به اتهام جعل سند برای استفاده از یک بازیکن غیرمجاز (بایرون کاستیو) به راه افتاد و به همین دلیل هم فدراسیون جهانی فوتبال، تحقیقات خود را درباره این موضوع آغاز کرده است.

1470