حلالی: امیدی به نایب قهرمانی پرسپولیس هم ندارم/ در خصوص گل‌محمدی تصمیم قاطع بگیرند

حلالی: امیدی به نایب قهرمانی پرسپولیس هم ندارم/ در خصوص گل‌محمدی تصمیم قاطع بگیرند

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه به نایب قهرمانی سرخپوشان هم امیدی ندارم گفت: باشگاه باید برای آینده «یحیی گل‌محمدی» تصمیم قاطعی بگیرد.

به گزارش فوتبالی، اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به دلایل عدم موفقیت پرسپولیس در فصل جاری، اظهار داشت: پس از تساوی در دربی دور برگشت، آرامش کادرفنی و بازیکنان از دست رفت. به‌راحتی می‌توانستیم در جام حذفی قهرمان شویم اما تیم مثل فردی زخمی بود که نمی‌توانست روی پای خود بایستد. مشکل از چیدمان ضعیف بود که با تغییرات زیاد و نامناسب، مدام درحال بهم ریختن تمرکز بازیکنان شد. اما در نهایت تیم را حواشی زمین زد؛ هم وضعیت فدراسیون و هم عواملی که خودمان به آن دامن زدیم نفسی برای پرسپولیس نگذاشتند.

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد شدید از عملکرد خریدهای این فصل سرخپوشان، بیان کرد: به نظرم گل‌محمدی به‌جای بازیکنانی مثل تمیروف و هنانوف که برای رسیدن به سطح مناسب فاصله زیادی دارند، بهتر بود که از تیم‌های پایه‌ خودمان بازیکن می‌آورد. حتی خودم بازیکنان توانمند پایه را به بزرگسالان پیشنهاد دادم تا با حضور در کنار نفرات مطرح به کمک تیم بیایند اما یحیی با گوش دادن به حرف اطرافیانش، کار را خراب کرد.

وی ادامه داد: ما در تمام فوتبال کشور مشکل داریم که هیچ اهمیتی به تیم‌های پایه نمی‌دهند. برای یک بازیکن خارجی با سطح معمولی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلار هزینه می‌کنند در حالی که با نیمی از این هزینه می‌توان بازیکنانی در آکادمی آموزش داد که تا سالیان طولانی نه‌تنها برای پرسپولیس بلکه برای فوتبال کشور ایجاد منافع کنند. از آنجایی که بازیکنان آکادمی با قراردادهای پایین سودی برای دلالان ندارند، کسی برای رشد آن‌ها تلاشی نمی‌کند و به تیم‌ها دعوت ‌نمی‌شوند.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: اکنون امیدی به نایب قهرمانی هم ندارم زیرا با این شرایط توان رقابت با سپاهان را نداریم. برای فصل آینده‌ باید کمیته فنی باشگاه جلسه‌ای برگزار کند و بر خلاف این فصل به جای شبکه‌های اجتماعی برای پرسپولیس تصمیم بگیرد. امسال نه تنها مربی بلکه همه مقصر بودیم. برای حل مشکلات باید تعامل کنیم و به جای در نظر گرفتن نفع شخصی، منافع جمعی و تمام تیم را بررسی کنیم و اگر نیاز باشد کمیته‌فنی برای تغییر گل‌محمدی هم تصمیم قاطعی بگیرد.

1470