عزیزیان: اشتباهات دروازه‌بان‌ها قهرمانی را از پرسپولیس گرفت

عزیزیان: اشتباهات دروازه‌بان‌ها قهرمانی را از پرسپولیس گرفت

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اشتباهات دروازه‌بان‌های پرسپولیس در این فصل غیرقابل انکار بود و همین موضوع باعث شد تا تیم قهرمان نشود.            

به فوتبالی و به نقل از ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر با قبول شکست برابر سپاهان به طور رسمی قهرمانی را پس از پنج فصل متوالی از دست داد و رقیب دیرینه این تیم یعنی استقلال توانست آن را از چنگ سرخپوشان در بیاورد.

یکی از نکات اصلی در بازی پرسپولیس برابر سپاهان، اشتباه حامد لک بود.

سعید عزیزیان دروازه‌بان اسبق و پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد عملکرد حامد لک در این دیدار، شرایط دروازه‌بان های پرسپولیس و ... صحبت‌هایی انجام داده‌است که در زیر می‌خوانید.


پرسپولیس پس از پنج سال قهرمانی را از دست داد. چرا این اتفاق رخ داد؟

به نظر من پرسپولیس امسال تیم بدی نداشت و باز هم می‌توانست قهرمان شود اما خط دروازه پاشنه آشیل تیم بود. دروازه‌بان‌های پرسپولیس فصل خوبی را سپری نکردند و همین موجب شد تا تیم از قهرمانی دور شود.


به نکته خوبی اشاره کردید. چرا حامد لک به یکباره افت کرد؟

عوامل مختلفی باعث می‌شود که یک دروازه‌بان افت کند و یکی از اصلی‌ترین آنها رقابت در خط دروازه‌ است. وقتی دروازه‌بانی خیالش را از بابت جایگاهش راحت ببیند، انگیزه‌اش پایین می‌آید. از طرفی شرایط روحی و روانی هم در این پست به شدت تاثیرگذار است.


خیلی‌ها لک را عامل اصلی از دست رفتن قهرمانی می‌دانند. این نظر از دید شما درست است؟

هر کس دیدگاه خود را دارد اما زمانی که می‌خواهید تیم‌تان قهرمان شود باید از همه نظر بهترین‌ها را در اختیار داشته باشید و از طرفی گل نخورید. تیمی که به‌دنبال قهرمانی است، نباید گل‌هایی بخورد که پرسپولیس در بازی‌های حساس دریافت کرد. همین گل‌ها موجب شد تا تیم در مسابقاتی که باید از آن امتیاز می‌گرفت، به هدفش نرسیده و امتیاز از دست دهد.


گوهری در آخرین بازی مقابل هوادار که برای تیم انجام داد یکی از بهترین‌های تیمش بود اما بار دیگر به نیمکت تبعید شد. چرا؟

ما درون تیم نیستیم و کادر فنی باید در این مورد پاسخگو باشد. بازی دادن به دروازه بان به عوامل مختلفی بستگی دارد که اصلی‌ترین آن شرایط روحی و روانی و فنی بازیکن است. به نظر من بهترین کسی که می‌تواند به این موضوع پاسخ بدهد کادر فنی است.


پرسپولیس برای فصل بعد می‌تواند دوباره در کورس قهرمانی قرار گیرد؟

تیمی که برای قهرمانی بسته می‌شود باید دو دروازه‌بان خوب داشته باشد. پس این نیاز تیم است که خرید دروازه‌بان را در اولویت قرار دهد.


البته هنوز قرارداد حامد لک با پرسپولیس پا بر جا است و او جزو اولین نفراتی بود که قراردادش را تمدید کرد.

او اگر بخواهد بماند باید شرایط خودش را بهبود ببخشد. پرسپولیس امسال تیم بدی نبود و همه کارهایشان را انجام دادند اما در این پست خوب کار نکرد.

9719