استقبال اسطوره از خریدهای جدید دورتموند: حالا رقیب بایرن می‌شویم!

استقبال اسطوره از خریدهای جدید دورتموند: حالا رقیب بایرن می‌شویم!

پایگاه خبری فوتبالی - ستاره سابق تیم ملی آلمان اعتقاد دارد که دورتموند با خریدهای جدیدش می‌تواند به رقیبی جدی برای باواریایی‌ها در فصل بعد مسابقات بوندسلیگا تبدیل شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، زنبورها در تابستان امسال نیکلاس زوله را از بایرن مونیخ و نیکو اشلوتربک را از فرایبورگ به خدمت خواهند گرفت. بروسیا دورتموند در حالی امسال هم شاهد قهرمانی بایرن مونیخ بود که تا کنون پنجاه گل در لیگ همین فصل آلمان دریافت کرده و بدترین آمار دفاعی را در بین هفت تیم بالای جدول بوندسلیگا ثبت کرده است.

از همین رو، یورگن کوهلر که به عنوان مدافع، سابقه بازی برای بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند را داشته، فکر می‌کند که با انجام خریدهای جدید، دورتموند به رقیب جدی بایرن مونیخ در فصل بعد تبدیل می‌شود و می‌گوید: "با جذب نیکلاس زوله و نیکو اشلوتربک در دفاع میانی، هدف بروسیا دورتموند قهرمانی بوندسلیگا خواهد بود؛ حتی اگر هر دو به تنهایی تفاوتی ایجاد نکنند، در قالب تیمی باعث بهبود کیفیت می‌شوند. فکر می‌کنم به زودی سلطه داخلی بایرن مونیخ در فوتبال آلمان به پایان خواهد رسید. اگر سلطه آن‌ها به این شکل ادامه پیدا کند، وحشتناک خواهد بود. در حال حاضر، چیزهای مبهم زیادی وجود دارد که همه آن‌ها در فصل آینده مشخص می‌شود. قدرت مالی به نظر من تعیین‌کننده نیست، بلکه ساختار تیمی بهتر در طول فصل مهم است. بایرن مونیخ در خط دفاعی خود مشکلاتی دارد و هم‌چنین مشخص نیست که روبرت لواندوفسکی و سرژ گنبری در مونیخ می‌مانند یا نه."

آخرین بار در فصل 2018/2019 بود که رقابت قهرمانی لیگ به روز پایانی فصل رسید. بعد از آن بایرن مونیخ با هدایت هانسی فلیک و یولیان ناگلزمان توانسته چند هفته زودتر به عنوان قهرمانی دست بیابد. هم‌سو با نظر بقیه، یورگن کوهلر هم دوست دارد همانند لیگ برتر، در بوندسلیگا هم شاهد رقابتی واقعی برای قهرمانی باشد و در این ارتباط چنین می‌گوید: "امیدوارم در آینده همانند انگلیس یک مبارزه واقعی داشته باشیم. مثل بازی لیورپول و منچسترسیتی، این یک فوتبال واقعی بود. نه تنها قدرت تاکتیکی مربیان آن‌ها، بلکه حضور 30 بازیکن برتر در زمین. از نقطه نظر دفاعی بازیکنانی مانند ویرجیل فن‌دایک در دسته‌ای کاملا متفاوت با نیکلاس زوله، نیکو اشلوتربک یا دایوت اوپامکانو و لوکاس هرناندز هستند. این تفاوت را می‌توانید از عملکرد باشگاه‌های آلمانی در رقابت‌های اروپایی ببینید."

9404