گزارش‌روز؛ چرا لوکاکو گزینه مناسبی برای بایرن‌مونیخ نیست؟

گزارش‌روز؛ چرا لوکاکو گزینه مناسبی برای بایرن‌مونیخ نیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از عجیب‌ترین شایعاتی که در هفته گذشته منتشر شد، این بود که باواریایی‌ها، روملو لوکاکو از چلسی را در میان گزینه‌های اصلی خود برای جانشینی روبرت لواندوفسکی در صورت انتقال به بارسلونا در نظر دارند.

به گزارش فوتبالی، با وجود تمام استعدادها و دستاوردهایش، مواردی وجود دارد که می‌تواند روملو لوکاکو را به یک خرید بد دیگر برای بایرن مونیخ تبدیل کند که در ادامه، این دلایل را مرور می‌کنیم.

حقوق بالا:

در تابستان گذشته، چلسی در اقدامی شاید عجیب با لوکاکو تا سال 2026 قرارداد بست و طبق شایعات حقوقی بین 14 تا 15 میلیون یورو خالص در سال به او پرداخت می‌کند. با توجه به مالیات و باقی آپشن‌ها، میزان حقوق نهایی لوکاکو فرق چندانی با لواندوفسکی نخواهد کرد. طبیعتا اگر مشکل بایرن مونیخ و لواندوفسکی بر سر مسائل مالی باشد، از دست دادن بازیکنی جا افتاده و جایگزین کردن آن با شخصی جدید با حقوی برابر، امری عاقلانه نخواهد بود.

افت شدید چلسی با لوکاکو:

در فصل 2020/2021، چلسی در عین ناباوری توانست قهرمان اروپا شود. کسی انتظار نداشت توماس توخل بتواند در آغاز کار و در حضور تیم‌های آماده‌ای نظیر بایرن مونیخ فلیک، پاری‌سن‌ژرمن و منچستر سیتی به مقام قهرمانی برسد؛ اما آبی‌ها به خوبی و با حذف رئال و شکست سیتی به این مهم رسیدند. برای فصل جاری، چلسی لوکاکو را به عنوان مهاجم مرکزی خریداری کرد تا جایگزینی بهتر برای تیمو ورنر و کای هاورتز آلمانی باشد؛ اما این بازیکن بلژیکی در تیم جدیدش عملکرد ضعیفی داشته و گاهی اوقات باعث به هم خوردن ریتم تیمی شده است. با عملکردی کمتر از حد انتظار، لوکاکو نشان داده که شاید در سطح مهاجمی مثل لواندوفسکی نباشد.

عدم درخشش زیر فشار بالا:

لوکاکو بهترین دوران خود را در تیم‌هایی گذراند که لزوما انتظار زیادی از آن‌ها نمی‌رفت. اینترمیلان در فصول 2019/2020 و 2020/2021 اگر چه تیم با کیفیتی بود، اما چشم‌ها برای قهرمانی در سری آ به سوی یوونتوس و رونالدو خیره بود. همچنین با نگاهی به قبل‌تر می‌توان گفت که بهترین روزهای لوکاکو در اورتون و حتی در وست بروم بوده است. زمانی که لوکاکو در باشگاه‌های بزرگتری مثل چلسی و منچستر یونایتد و زیر ذره‌بین و فشار عوامل خارجی حضور یافت، کاملا از بهترین فرم خود فاصله گرفت.

هزینه خرید:

بایرن مونیخ نشان داده دست به جیب خوبی برای خرید ندارد مگر اين‌که از کیفیت بازیکنی مطمئن باشد. در صورت فروش لواندوفسکی، باواریایی‌ها مبلغ چندان بالایی دریافت نخواهند کرد. در آن سو، لوکاکو حداقل 70 میلیون برای سران مونیخی خرج خواهد داشت. با توجه به موارد گفته شده، صرف چنین هزینه‌ای در این روزها برای چنین مهاجمی، می‌تواند یک اشتباه بزرگ دیگر از کادر مدیریتی بایرن مونیخ باشد.

9404