سوختِ این ماشین با گل تامین می‌شود (عکس)

سوختِ این ماشین با گل تامین می‌شود (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- تعداد گل‌های خورده ماشین سازی در فصل جاری، تنها بخشی از کارنامه بسیار ضعیف این تیم در فصل 01-1400 است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، ماشین سازی با 11 امتیاز در رده آخر لیگ دسته اول فوتبال ایران حضور دارد. این تیم تنها یک برد کسب کرده و با 8 مساوی و 21 باخت از خیلی وقت پیش امید خود را برای بقا از دست داده است. سبزپوشان تبریز شب گذشته در هفته سی ام یک شکست سنگین دیگر را متحمل شدند تا شمار گل‌های خورده آنها دو برابر مجموع امتیازات و گل‌های زده باشد!

استقلال ملاثانی که در تلاش برای بقا، روند بدون باخت قابل توجهی را در پیش گرفته، شب گذشته با نتیجه 6 بر یک از سد ماشین سازی گذشت. تعداد گل‌های خورده تیم تبریزی بعد از رقم خورن این نتیجه به عدد 69 رسید؛ این یعنی آنها در هر بازی به‌طور میانگین 2.3 گل دریافت کرده‌اند.

از فصل 95-94 که بازی‌های دسته اول به‌صورت یک لیگ برگزار می‌شود، تیم‌هایی بودند که بیشتر از ماشین سازی گل خورده‌اند. رکورد در حال حاضر دست شهرداری تبریز است. این تیم طی دو فصل 98-97 و 99-98 عنوان بدترین خط دفاعی را به خود اختصاص داد. فصل دوم اما فاجعه بار بود و نماینده تبریز که اینک دیگر وجود خارجی ندارد، در 18 بازی 85 گل خورد تا عنوانی که به نام صبای قم  (83 گل در فصل 97-96)  بود را مال خود کند.

باید دید در چهار هفته پایانی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. اینکه ماشین سازی می‌تواند به رکورد عجیب همشهری خود برسد یا نه مشخص نیست. این تیم در سه بازی اخیر خود به‌طور میانگین تقریبا 4 گل خورده است و اگر همین روند در بازی‌های آینده ادامه داشته باشد، تعداد گل‌های خورده به بدترین رکورد، ضعیف‌ترین تیم فوتبال ایران در فصل 01-1400 (مجموع دو لیگ یک و برتر) تبدیل خواهد شد.

۴۱۵۴