دلیل کیلینی برای خداحافظی و ترک یوونتوس از زبان خودش

دلیل کیلینی برای خداحافظی و ترک یوونتوس از زبان خودش

پایگاه خبری فوتبالی - کاپیتان با تجربه بیانکونری در بازی خانگی شب گذشته این تیم مقابل بیانکوچلستی از هواداران یوونتوس خداحافظی کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های ایتالیایی، یوونتوس در آخرین مسابقه خانگی خود در رقابت‌های فصل جاری سری آ ایتالیا میزبان لاتزیو بود که با نتیجه دو بر دو متوقف شد. در این مسابقه، جورجو کیلینی، مدافع کهنه‌کار و کاپیتان ایتالیایی يوونتوس با هواداران بانوی پیر در ورزشگاه آليانز شهر تورین خداحافظی کرد و در پایان این فصل، بیانکونری را پس از هفده سال با شکوه و پر افتخار ترک خواهد کرد. کیلینی در این زمینه در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها گفت: "من اولین بازی‌ام را مقابل مسینا انجام دادم و به جای پاول ندود وارد شدم. آن لحظه آغازی برای یک داستان طولانی بود که مرا به این‌جا رساند. با آرامش و شادی یوونتوس را ترک می‌کنم زیرا ماه‌ها پیش این تصمیم را گرفته بودم و مربوط به هفته یا روزهای اخیر نبود. همیشه گفته‌ام می‌خواهم در سطح بالا از یوونتوس جدا شوم تا مناسب دوران ورزشی‌ام باشد و به آن رسیدم. سال سختی برای یوونتوس بود اما توانستم خودم را در سطحی بالا نشان دهم و این باعث می‌شود که احساس کنم باید کنار بروم و جا را به جوان‌ترها بدهم. حالا که جوانان رشد داده شده‌اند و به آن‌ها اهمیت زیادی داده شده، وقت آن رسیده تا مسئولیت را به عهده بگیرند. به خوبی آگاهم که بال‌های بعضی از جوانان را در یوونتوس چیده بودم. بنابراین وقت پرواز آن‌هاست و من آن‌ها را تشویق خواهم کرد."

کیلینی درباره این‌که آیا عدم راهیابی ایتالیا به جام جهانی برنامه‌هایش را تغییر داده یا نه، گفت: "واضحا آن موضوع همه چیز را سرعت بخشید. برنامه‌ام این بود که تا پایان سال حضور داشته باشم و به جام جهانی بروم زیرا احساس کردم پس از قهرمانی در یورو، می‌توانم بخشی از تیم باشم. متاسفانه مسیری که می‌خواستم، پیش نیامد. حالا در حالی یوونتوس و تیم ملی را ترک می‌کنم که جایگاه من به دستان مطمئنی می‌رسد. بازیکنان جوانی که آماده‌اند تا راهی را که می‌خواهیم، بروند."

"در این مسابقه آخر هم 17 دقیقه بازی کردم، هر دقیقه به نشانه یک فصل حضور در یوونتوس!"

مدافع با سابقه یوونتوس در ارتباط با رفتن به فوتبال آمریکا گفت: "صادقانه هنوز نمی‌دانم. باید تصمیم مهمی بگیرم. تجربه بازی در خارج از ایتالیا و آشنایی با فرهنگ‌های دیگر برای هر کس مفید خواهد بود. بنابراین احساس می‌کنم به چنین تجربه‌ای متفاوت از نظر فرهنگ نیاز دارم. با خانواده‌ام به زودی تصمیم می‌گیرم."

9404