نگاهی به جدول برترین گلزنان لیگ برتر فوتبال بانوان

نگاهی به جدول برترین گلزنان لیگ برتر فوتبال بانوان

پایگاه خبری فوتبالی- پس از هجده هفته رقابت در لیگ برتر فوتبال بانوان، بالأخره صدر جدول برترین گلزنان دستخوش تغییراتی شد.

به گزارش فوتبالی، چهاردهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران تحت عنوان جام کوثر درحال برگزاری است و تا کنون 18 هفته از این رقابت سپری شده است.

لیگ جاری با 12 تیم آغاز شد و تا نیم فصل با همین تعداد در جریان بود؛ اما نماینده بوشهر در نیمه دوم رقابت‌ها انصراف داد تا جایگاه دوازدهم جدول برای تیم سارگل رزرو شود.

در این میان برد با بازیکنانی بود که در مصاف با تیم‌های پایین جدول توانستند شمار گل‌های لیگ برتری خود را افزایش دهند و بر نظریه " خانم گل کسی است که به تیم‌های ضعیف، گل بیشتری زده باشد" صحه بگذارند.

علاوه بر سارگل تیم‌های ملی پوشان شهرکرد، همیاری آذربایجان غربی و کیان نیشابور نیز در زمره ضعفای لیگ قرار ‌گرفتند تا مصاف با آنها فرصتی برای صعود مهاجمین، در جدول برترین گلزنان لیگ به شمار برود.

حال به جایگاه‌های نخست تا پنجم جدول رده‌بندی خانم گل لیگ نگاهی خواهیم انداخت:

*رتبه اول: هاجر دباغی 

مهاجم ملی پوش سپاهان اصفهان در این فصل همواره یکی از امیدهای گلزنی بیان محمودی به شمار رفته است. دباغی تا پیش از هفته هجدهم با 21 گل زده در رده چهارم برترین گلزنان لیگ قرار داشت اما به یکباره در دیدار تیمش با ملی پوشان شهرکرد 10 گل زد و با 31 گل عنوان برترین گلزن لیگ را تا اینجای کار به خود اختصاص داد.

*رتبه دوم: زهرا قنبری

مهاجم تیم خاتون بم که رکوردار بیشترین تعداد گل زده در یک فصل فوتبال ایران است، تا اینجای کار یک تنه امتیازها را برای تیمش جمع آوری کرده و 30 گل به ثمر رسانده است. قنبری اگر خیال رسیدن به خانم گلی را دارد، باید منتظر دوئل مستقیش با هاجر دباغی در دیدار سپاهان-خاتون در هفته بیستم باقی بماند.

*رتبه سوم: افسانه چترنور

مهاجم ملی پوش شهرداری سیرجان تا نیم فصل رقابت‌ها روی تمامی گل‌های مدافع عنوان قهرمانی تأثیر مستقیم داشت. چترنور با 28 گل زده در اندیشه آن است تا در دیدارهای آینده با گلزنی از عنوان خانم گلی فصل قبل خود دفاع کند.

*رتبه چهارم: نگین زندی

مهاجم ملی پوش خاتون بم در کنار زهرا قنبری یک زوج زهردار را تشکیل داده و کمتر تیمی در لیگ از گزند این دختر جوان در امان مانده است. زندی با 16 گل زده شاید دیگر امیدی به کسب عنوان خانم گلی نداشته باشد اما می‌تواند به عنوان یک بازوی متحرک به همتای خود در خط حمله خاتون کمک کند.

*رتبه پنجم: فاطمه شبان

مهاحم زارع باتری سنندج که بازوبند کاپیتانی تیم ملی جوانان را به بازو می‌بندد، در فصل جاری نماینده کردستان را مدیون خود کرده است. شبان با به ثمر رساندن 15 گل که اکثر آنها هم سه امتیازی بوده، به عنوان برگ برنده فاطمه صادقی در زمین حاضر است.

شاید اگر بهانه نخ‌نما شده «پایین بودن سطح لیگ برتر فوتبال بانوان» را کنار بگذاریم، یک راه برای ممانعت از سو استفاده در دیدار تیم‌های غنی با تیم‌های کم برخوردار آن است که ملاک ارجعیت در جدول رده‌بندی پس از تعداد امتیاز، بازی رو در رو باشد.

این تغییر باعث می‌شود تا دلیلی برای به آب و آتش زدن بالای جدولی‌ها در دیدار با تیم‌های پایین جدول و شکست‌های تحقیر آمیز وجود نداشته باشد و تا حدودی خطر دلسر شدن اسپانسرهای کم تعداد در استان‌ها را از بین خواهد رفت.

تنها چهار هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان باقی مانده است و تا اینجا خاتون بم با 49 امتیاز در صدر و شهرداری سیرجان با 47 امتیاز در رده دوم قرار دارد. سپاهان اصفهان نیز با 44 امتیاز در رده سوم و در تعقیب دو نماینده کرمان قرار دارد.

1377