معمای نایب قهرمان لیگ برتر

معمای نایب قهرمان لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- این احتمال وجود دارد که تعیین تکلیف تیم دوم لیگ هم با پیچیدگی‌هایی روبرو شود.

به گزارش فوتبالی، تکلیف قهرمان لیگ که در پایان هفته بیست و هفتم مشخص شد منتهی برتری سپاهان مقابل پرسپولیس باعث شده که فاصله شاگردان نویدکیا با قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، به 2 امتیاز برسد و باید دید شاگردان یحیی گل‌محمدی در سه هفته پایانی می‌توانند این فاصله را حفظ کنند یا نه.

پرسپولیس در سه هفته پایانی لیگ با تراکتور، شهرخودرو و فجر سپاسی بازی دارد و سپاهان به مصاف شهرخودرو، فولاد و آلومینیوم اراک خواهد رفت.

روی کاغذ، کار پرسپولیس برای حفظ جایگاهش راحت‌تر از سپاهان برای رسیدن به رده دوم جدول است اما اگر فرض کنیم که در هفته پایانی لیگ، امتیاز این دو تیم برابر شود، باید دید تیم دوم لیگ، بر اساس چه مبنایی انتخاب خواهد شد؟

این موضوعی است که سوژه گزارش روزنامه همشهری شده است. به نوشته این روزنامه،  پرسپولیس بازی رفت را یک بر صفر برده و در بازی برگشت 2 بر یک شکست خورده است. بنابراین دو تیم در مجموع 2-2 مساوی هستند و باز هم باید دید گل زده بیشتر سپاهان در خانه حریف محاسبه خواهد شد یا نه. اگر گل زده در خانه حریف محاسبه نشود، آن‌وقت تفاضل گل بین دو تیم حکم خواهد کرد که هم‌اکنون تفاضل سپاهانی‌ها 4 گل بهتر است.

عکس از اسماعیل خورتن

1984