کشتی جام پتکو سیراکوف و ایوان ایلی‌اف| 4 طلا، 2 نقره و یک برنز حاصل کار نماینده‌های ایران

کشتی جام پتکو سیراکوف و ایوان ایلی‌اف| 4 طلا، 2 نقره و یک برنز حاصل کار نماینده‌های ایران

پایگاه خبری فوتبالی- رقابت‌های بین المللی کشتی زیر 23 سال جام پتکو سیراکوف و ایوان ایلی‌اف در سه بخش آزاد، فرنگی و زنان برگزار شد و عنوان سوم را کسب کرد.                                    

به گزارش فوتبالی، در پایان این مسابقات  امید آرامی در وزن 60 کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن 72 کیلوگرم، محمدحسین آذرم دخت در وزن 77 کیلوگرم، حمیدرضا بادکان در وزن 87 کیلوگرم به مدال طلا، امیررضا ده بزرگی در وزن 60 کیلوگرم و مرتضی الغوثی در وزن 97 کیلوگرم و علیرضا حسنوند در وزن 130 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تیم ایران در پایان این رقابت ها با 147 امتیاز بعنوان سوم دست یافت و تیم های قزاقستان و ترکیه به ترتیب با 180 و 179 امتیاز در جایگاه های اول و دوم قرار گرفتند.


نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم امید آرامی امید و امیررضا ده بزرگی در دو گروه 4 نفره و 3 نفره به صورت دوره ای به مصاف حریفان خود رفتند که امید آرامی در دور نخست با نتیجه 7 بر صفر مقابل اولجاس سلطان از قزاقستان به پیروزی رسید وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کوات آیتابای از قزاقستان را مغلوب کرد و در دور سوم با توجه به شرکت نکردن آکتاس موکرمین از ترکیه بعنوان نفر اول این گروه به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 4 بر 1 عظمت کورمان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. امیررضا ده بزرگی دیگر نماینده کشورمان در دور دیدار مقابل بوریسلاو کایروف از قزاقستان با نتیجه 9 بر صفر و عظمت کورمان از قزاقستان با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ده بزرگی در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر صفر از سد اولجاس سلطان از قزاقستان گذشت و دیگر فینالیست این وزن شد. دو نماینده کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف هم رفتند که امید آرامی با نتیجه 2 بر 1 مقابل ده بزرگی به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد. ده بزرگی نیز به مدال نقره رسید.

در وزن 72 کیلوگرم  که به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار شد، محمدرضا رستمی در گروه 3 نفره، با پیروزی 9 بر صفر مقابل کریل مینکو از قزاقستان و 9 بر 5 و ضربه فنی بر پتر گورنیاشکی از بلغارستان به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل علیخان کوکنوف با نتیجه 5 بر 1 خود به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. رستمی در دیدار پایانی به عبداله توپارک از ترکیه را با نتیجه 9 بر صفر و ضربه فنی از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم که به صورت دوره ای و در دوم گروه برگزار شد، محمدحسین آذرم دخت مسابقات خود را در گروه 4 نفره برگزار کرد که توانست در دور نخست با شکست 10 بر 3 و ضربه فنی مقابل ویسال ایوبوف از از قزاقستان به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر 4 رسول جونیس از قزاقستان را از پیش رو برداشت و در دور سوم نیز با نتیجه 9 بر صفر مارتین دیمیتروف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر مالیک جلیل اف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. آذرم دخت در این دیدار نیز با نتیجه 8 بر 5 مقابل کالکان عبدالرحمان از ترکیه به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 82 کیلوگرم که به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار شد، محمدحسین محمودی در گروه 3 نفره، در دور نخست مقابل ایوایلو ایوانوف از بلغارستان با نتیجه 6 بر 3 به پیروزی رسید اما بعلت آسیب دیدگی در کشتی دوم نتوانست به میدان برود و چهارم شد.

در وزن 87 کیلوگرم حمیدرضا بادکان در مسابقاتی که به صورت دوره ای برگزار می شد، در گروه چهار نفره مقابل والری الکسیف از بلغارستان با نتیجه 11 بر 2 به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر از سد ژانتاس نورگالی از قزاقستان گذشت و در دور سوم نیز با توجه به حاضر نشدن ماکسات سایلاو از قزاقستان بعنوان نفر اول به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر 2 و با ضربه فنی مقابل کالویان ایوانوف از بلغارستان به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بادکان در دیدار پایانی با نتیجه به عدم شرکت ساریجیجک موهوتین از ترکیه به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره ای و با حضور 5 کشتی گیر برگزار می شد مرتضی الغوثی در دور اول با نتیجه 10 بر 8 مقابل اسلام مومایف از قزاقستان به پیروزی رسید. وی در کشتی بعد با نتیجه 8 بر صفر از سد آتاناس ایوانوف از بلغارستان گذشت اما در دور سوم مقابل اولجون مصطفی از ترکیه با نتیجه 12 بر 3 مغلوب شد. الغوثی در آخرین مبارزه خود با نتیجه 4 بر 1 از سد میندوگاس ونچکاتیس از لیتوانی گذشت و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم که به صورت دوره ای و با حضور 4 کشتی گیر برگزار شد، علیرضا حسنوند در مبارزه نخست با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی از سد توشکو آنگلوف از بلغارستان گذشت اما در دو دیدار بعدی با نتایج 3 بر 1 مغلوب بوزکورت فاتیح از ترکیه و 4 بر صفر و ضربه فنی مغلوب علیبک سارسنگالیف از قزاقستان شد و به مدال برنز رسید.

9719