گزینه‌های میزبانی جام ملتهای آسیا پس از انصراف چین؛ قطر و عربستان و شاید امارات!

گزینه‌های میزبانی جام ملتهای آسیا پس از انصراف چین؛ قطر و عربستان و شاید امارات!

پایگاه خبری فوتبالی- به احتمال زیاد، پس از انصراف چین از میزبانی جام ملتهای آسیا، رقابت برای گرفتن میزبانی بین میزبان جام جهانی 2022 و عربستان وشاید امارات باشد.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که قرار بود جام ملتهای 2023 از 16 ژوئن تا 16 جولای – 26 خرداد تا 25 تیر سال آینده – به میزبانی چین برگزار شود اما شرایط کرونایی این کشور باعث شد تا چین از میزبانی این تورنمنت انصراف دهد.

روی کاغذ، گزینه اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی از دوره بعدی جام ملتهای آسیا، کشور قطر است که آبان و آذر، میزبان جام جهانی خواهد بود و طبیعتا کشوری که بتواند چنین تورنمنتی را برگزار کند، برای میزبانی جام ملتهای آسیا اصلا کار سختی نخواهد داشت.

با توجه به سیستم سرمایشی موجود در ورزشگاههای قطر، گرمای هوا در آن مقطع هم موضوعی نیست که باعث نگرانی تیمها شود.

البته عربستان هم دیگر کشوری است که احتمال برگزاری جام ملتها در آن وجود دارد هر چند آنها کمپین جام ملتهای آسیای ۲۰۲۷ را راه انداخته‌اند.

یکی دیگر از گزینه ها امارات است که دیروز در عزای شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس دولت امارات متحده عربی ۴۰ روز عزای عمومی و ۳ روز تعطیلی رسمی اعلام کرده است. این کشور در سال ۲۰۱۹ میزبان جام ملتهای آسیا بود و مطمئنا توانایی میزبانی دوباره از این تورنمنت را دارد اما چون سابقه نداشته یک کشور دوبار میزبان این رقابتها باشد، نهایتا بین قطر و عربستان یکی انتخاب خواهد شد.

 حالا باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا نهایتا کدام کشور را به عنوان میزبان دوره بعدی جام ملتهای آسیا معرفی خواهد کرد.

1984