تفاوت کلیدی بایرن‌مونیخ با سایر تیم‌های آلمانی از دید ستاره سابق ژرمن‌ها

تفاوت کلیدی بایرن‌مونیخ با سایر تیم‌های آلمانی از دید ستاره سابق ژرمن‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - ماتیاس سامر کسی است که هم بایرن مونیخ و هم بروسیا دورتموند را به خوبی می‌شناسد. او مدتی مدیر ورزشی بایرنی‌ها بود و سپس مشاور دورتموندی شد که هم در آن تیم بازی کرده بود و هم مربی‌گری.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، با کسب دهمین قهرمانی متوالی توسط باواریایی‌ها، این روزها بحث‌های زیادی پیرامون آینده لیگ آلمان وجود دارد. عده‌ای معتقدند که بایرن مونیخ هم‌چنان به یکه تازی‌اش در آلمان ادامه می‌دهد، اما برخی دیگر نظر متفاوتی دارند.

اما به نظر ماتیاس سامر، در بایرن مونیخ چیزی وجود دارد که باعث جلو بودن و جلو ماندن باواریایی‌ها از سایر رقبای داخلی‌شان می‌شود: "در فوتبال همه چیز به عملکرد و نیز نیازهای مادی لازم برای آن بر می‌گردد. بایرن مونیخ کیفیتی استثنایی ایجاد کرده و به یکی از باشگاه‌های برتر اروپا تبدیل شده است. این یک واقعیت است. حتی در دوره انتقالی و تغییرات مدیریتی و دفتری، بایرن مونیخ توانسته سلطه داخلی‌اش را با وجود حذف ناامید کننده از لیگ قهرمانان و جام حذفی حفظ کند. این‌که دقیقا چه چیزی بایرن مونیخ را از رقبای داخلی‌اش پیش انداخته را می‌توان به دو دسته جداگانه تقسیم کرد که وقتی هر دو آن‌طور که باید کار کنند، برای یکدیگر مفید و نتیجه‌بخش هستند؛ کیفیت و روحیه تیمی که در کل باشگاه حاکم است. از نظر من روح یعنی این‌که واقعا بخواهم هر روز همه چیز را برای موفقیت بدهم و در عین حال لذت ببرم."

از دید سامر یکی دیگر از علل موفقیت مونیخی‌ها، فشاری است که از بیرون بر روی باشگاهی مانند بایرن مونیخ وجود دارد: "در باشگاه‌های دیگر فشار برای موفقیت زیاد نیست که به نوعی باعث می‌شود آن ها کم کم از دور خارج شوند و به طور مداوم استانداردهای پایین‌تری را برای خود تعیین کنند. اگر در حال حاضر به جو ناآرامی که پس از شکست مقابل ویارئال به وجود آمده نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در مونیخ فقط جام مهم می‌باشد! هر چند ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این مزیت بزرگی است. اگر شکستی رخ دهد، همه چیز زیر سوال می‌رود. سایر باشگاه‌ها طرز فکر متفاوتی دارند. افراد آن‌جا به موفقیت‌های کوچک‌تر راضی هستند و شکست‌ها نادیده گرفته می‌شوند."

سامر در ادامه خاطرنشان کرد: "در بایرن مونیخ هیچ حدی برای خوب بودن وجود ندارد. این در DNA باشگاه است. به همین دلیل ممکن است بازیکنان سایر باشگاه‌ها مانند بازیکنان اف سی بایرن مونیخ فکر نکنند. برای بایرن مونیخ، شکست یک گزینه نیست و در صورت وقوع، با سخت‌ترین انتقادات و تجزیه و تحلیل‌ها از داخل و خارج همراه است. در بایرن مونیخ یا پیروز می‌شوی یا فاجعه رخ می‌دهد. این روی ذهن، روحیه و ذهنیت هر بازیکنی تاثیر می‌گذارد. به من اجازه داده شد که این را در مونیخ تجربه کنم. این تمرکز بی‌وقفه بر موفقیت که در بایرن مونیخ برای چندین دهه وجود داشته که گاهی اوقات خسته کننده می‌شود. اما فرآیند توسعه این طمع یک شبه اتفاق نمی‌افتد اما این دقیقا کلید برتری اف سی بایرن است."

9404