مدافع بایرن‌مونیخ از لقب قدیمی خود رونمایی کرد: پاواردینیو!

مدافع بایرن‌مونیخ از لقب قدیمی خود رونمایی کرد: پاواردینیو!

پایگاه خبری فوتبالی - بنجامین پاوارد در گفت‌وگویی با مجله 51 از جشن قهرمانی با هواداران، دوران کودکی و لقب قدیمی‌اش صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، بنجامین پاوارد در مصاحبه‌ای با خبرنگاران رسانه‌ها گفت‌وگو کرده که صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید:

پس از قهرمانی در لیگ اولین کسی بودی که روی یولیان ناگلزمان نوشیدنی ریختی؟

"این سومین قهرمانی من با بایرن در لیگ بود و می‌توانستم آن طور که باید جشن بگیریم. در دو سال گذشته به دلیل ویروس کرونا این امکان وجود نداشت. من نمی‌توانستم برای آن صبر کنم و از این فرصت نهایت استفاده را بردم (با لبخند). بهترین چیز این بود که بالاخره توانستیم دوباره با هواداران خود در آلیانز آرنا جشن بگیریم. در کنار هم چیزی را جبران کردیم که در دو سال گذشته در استادیوم‌های خالی ممکن نبود."

آیا جشن گرفتن به سبب قهرمانی در لیگ آن هم بعد از حذف از لیگ قهرمانان برای تو خوب بود؟

"راستش را بخواهید، من هنوز هم از این حذف بسیار ناامید هستم. ما بایرن هستیم و همیشه می‌خواهیم در هر رقابتی تا آخر مسیر باقی بمانیم. از نظر من، ما باید هر سال حداقل دو عنوان قهرمانی کسب کنیم؛ بوندس لیگا به علاوه جام حذفی یا لیگ قهرمانان. پس فصل می‌توانست بهتر از این باشد."

تحت هدایت ناگلزمان، تیم معمولا با سه دفاع بازی می‌کند. سیستم را دوست داری؟

"این موقعیت برای من عالی است. من در اشتوتگارت در دفاع میانی بازی کردم. من واقعاً خود را به عنوان یک دفاع راست نمی بینم و در مرکز دفاع احساس راحتی می کنم. اینجاست که می توانم به بهترین شکل پیشرفت کنم و به تیم کمک کنم. من به خوبی شرایط بازی را پیش‌بینی می‌کنم و بازی سازی خوبی دارم. امیدوارم بتوانم در آینده در این پست بازی کنم. البته این به نظر مربی بستگی دارد."

پدرت در دسته سوم فوتبال بازی می کرد. آیا او در گذشته برای تو الگو بود؟

"از او خیلی یاد گرفتم که ذهنیت برنده چیست؛ شما می‌خواهید در هر بازی پیروز شوید، هرگز نباید سست شوید، هرگز. نگرش من همیشه این بوده که برای حداکثر تلاش کنم. من مراحلی در زندگی حرفه‌ای خود داشته‌ام. زمانی که خوب بازی نمی‌کنی و باید انتقادات را بپذیری. اما باید ادامه داد، نه اینکه تسلیم شد. ذهنیت تفاوت را ایجاد می‌کند."

نام مستعار تو در جوانی 'پاواردینیو' بود. آیا از این لقب خوشت می‌آمد؟

"هنوز هم اسمش را دوست دارم (با لبخند). یکی از مربیان جوانان این اسم را روی من گذاشت. بازی خوبی انجام دادم و بعد از آن او پیش من آمد و گفت که من مثل یک بازیکن برزیلی دریبل زدم. از آن روز به بعد من را صدا کردند 'پاواردینیو'. بعدا به عنوان مدافع، گهگاهی دریبل می‌زدم، اما مربیان خیلی زود جلوی من را گرفتند چون این کار خیلی خطرناک بود. امروز اگر شک داشته باشم، ترجیح می دهم توپ را دفع کنم."

پدر و مادرت نگران بودند که بعد از قهرمانی جام جهانی موهایت را رنگ کنی و نیمار دوم شوی؟

"نه، نه، نگران آن نباشید. پدر و مادرم و همه نزدیکانم می‌دانند که من تغییری نکرده‌ام. هر چقدر هم که قهرمانی کسب کنم، همان‌طور باقی می‌مانم، ساده و متواضع. من اینطور تربیت شدم و همینطور هستم، من همیشه با این نگرش در دوران حرفه ایم عمل کرده ام، در فوتبال نمی توان گرفتار احساسات شد، روزهای خوب و بد به سرعت عوض می شوند."

9404