مسی در بارسلونای رویایی گواردیولا چه آماری داشت؟

مسی در بارسلونای رویایی گواردیولا چه آماری داشت؟

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی 4 سال زیر نظر پپ گواردیولا کار کرده است و این سال ها از بهترین سال های دوران حرفه ای لیونل مسی بوده اند چرا که او به همراه بارسلونا در آن سال ها به تمام جام های ممکن رسید و رکورد های بی نظیری را ثبت کرد.

به گزارش فوتبالی، در این روز ها و پس از حذف منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا، حرف و حدیث های زیادی درباره پپ گواردیولا مطرح شده است چرا که او از زمانی که دیگر مسی را به عنوان بازیکن خود در اختیار نداشته، نتوانسته است قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. آخرین قهرمانی گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا به فصل 2010/11 بر می گردد که بارسا با درخشش مسی توانست منچستر یونایتد سر الکس فرگوسن را شکست دهد.

اما لیونل مسی بین سال های 2008 تا 2012، 220 بازی زیر نظر پپ گواردیولا در بارسلونا انجام داده است و در این 220 بازی موفق شد 219 گل به ثمر برساند و 92 پاس گل بدهد و بدین ترتیب آمار بسیار درخشانی ثبت کند. لئو مسی در آن دوران توانست فتح 6 گانه را با گواردیولا تجربه کند و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد. به نظر می رسد که جدایی مسی و گواردیولا به ضرر هر دو بود چرا که مسی هم پس از جدایی از گواردیولا تنها یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.


1470