با اعلام سخنگوی فدراسیون فوتبال: جلسه امروز هیات رییسه از رسمیت افتاد

با اعلام سخنگوی فدراسیون فوتبال: جلسه امروز هیات رییسه از رسمیت افتاد

پایگاه خبری فوتبالی- هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باز هم این فرصت را پیدا نکرد که یک جلسه رسمی تشکیل دهد.

به گزارش فوتبالی، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال چند هفته‌ای است که برای تصویب موارد مختلف، به خاطر کمبود نفرات رسمیت نمی یابد.

 در شرایطی که پیش از این گفته می‌شد به دلیل غیبت اجباری شهره موسوی در جلسات هیات رئیسه، جلسات میرشاد ماجدی با سایر نفرات تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال، رسمیت نخواهد داشت، اما طی ساعات گذشته، خبرهای متفاوتی از مرکز ملی فوتبال به بیرون مخابره شد.

ابتدا این خبر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که این جلسه به صورت ویژه برگزار شده است. آنطور که ایسنا گزارش داده بود، جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با شرایط ویژه‌ای برگزار شد که از میان اعضای واجد شرایط، یک نفر غایب بود و 6 نفر به صورت حضوری و یک عضو هم به صورت آنلاین در این نشست حضور داشتند. از میان هشت عضو فعلی این فدراسیون، شش تن از اعضا شامل ماجدی، براتی، رضایی، اصولی، افشاریان و حیدری در مرکز ملی فوتبال حضور یافتند و شهره موسوی - که چندی قبل به علت فعالیت‌های اقتصادی خود بازداشت شده بود - به صورت آنلاین در این نشست حضور یافت. حضوری که برخی حقوقدانان آن را قانونی نمی دانند چراکه او در بازداشت به سر می برد.

این خبر در حالی منتشر شد که خبرگزاری مهر غیبت مهرداد سراجی در این جلسه را اتفاق بسیار مهمی عنوان کرد چرا که غیبت عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، می‌توانست جلسه را از رسمیت بیاندازد. ماجرایی که اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال هم آن را اعلام کرد و گفت به خاطر غیبت سراجی جلسه رسمیت پیدا نکرده است. سراجی قبلا در توییتی اعلام کرده بود به علت اعتراض به کارهای خودسرانه در هیات رییسه و به عنوان مثال بحث انتخاب اعضای کمیته فنی، در جلسات هیات رییسه شرکت نخواهد کرد.

 در واقع غیبت یک عضو هیات رییسه در این جلسه با توجه به استعلام حسن کامرانی‌فر از فیفا در خصوص رسمی بودن جلسات هیأت رئیسه جلسه را از رسمیت انداخت و از قرار معلوم فیفا تنها در صورتیکه تمام اعضای هیأت رئیسه در جلسه شرکت کنند آن را رسمی می‌داند.

در چنین شرایطی، سایتهای طرفداری و ورزش سه مدعی شده بودند جلسه امروز هیات رئیسه فدراسیون به حد نصاب نرسیده چرا که مطابق آنچه حسن کامرانی‌فر از فیفا استعلام گرفته، جلسه تنها با حضور 8 عضو رسمیت پیدا می کند و در حال حاضر بیش از 6 نفر در جلسه هیات رئیسه حضور نداشتند که صحبتهای ماجدی، براتی و اصولی نشان داد که جلسه رسمیت نداشته است. موضوعی که سخنگوی فدراسیون فوتبال هم آن را تائید کرد. احسان اصولی گفته است:" یازدهمین جلسه هیات رئیسه را هفته گذشته داشتیم که به دلیل عدم حضور 2 همکارمان به رسمیت نرسید و جلسه به این هفته موکول شد که امروز برگزار کردیم. امروز هم متاسفانه آقای سراجی یکی از اعضای هیات رئیسه حضور نداشت. خانم موسوی هم به صورت انلاین حضور داشت. طبق اساسنامه فدراسیون جلسات هیات رئیسه با دو سوم اعضا به رسمیت می‌رسد. در اساسنامه اعضای هیات رئیسه 11 نفر ذکر شده که دو سوم حداقل 8 نفر می‌شود."

در هر حال باید دید آیا موارد مدنظر سراجی در هیات رییسه رعایت می‌شود و او در جلسات هیات رییسه شرکت خواهد کرد یا اینکه همچنان رسمیت نیافتن جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال ادامه خواهد داشت و به قول اصولی به جلسه هم‌اندیشی تبدیل خواهد شد.

۱۹۸۴