پیش بازی هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بانوان/ نیم نگاه سیرجانی‌ها به مصاف خاتون و ملوان

پیش بازی هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بانوان/ نیم نگاه سیرجانی‌ها به مصاف خاتون و ملوان

پایگاه خبری فوتبالی- در مهم‌ترین بازی این هفته، خاتون در یک بازی سخت مهمان ملوان است تا تیم‌های رده بالا هم نیم‌نگاهی به این بازی حساس داشته باشند.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر فوتبال بانوان کشور از ساعت 17:30 فردا با برگزاری پنج دیدار همزمان وارد هفته هفدهم خود خواهد شد و جام کوثر پس از یک ماه برگزاری در ساعات شب به دلیل ماه رمضان، دوباره به زمان عادی خود بازخواهدگشت.

تب و تاب زیاد بالای جدول باعث شده تا هفته‌های منتهی به پایان لیگ بسیار مهیج دنبال شود و فاصله دو امتیازی تیم‌های اول و دوم جدول نیز، از جذابیت‌های لیگ چهاردهم به شمار می‌رود.

ذوب آهن اصفهان-ملی پوشان شهرکرد/ تحقیر یا مدارا؟

بازی رفت دو تیم با پیروزی 6 بر صفر ذوب آهن همراه بود. شاگردان سمیه شهبازی در این هفته به مصاف قعرنشین لیگ می‌روند و بعید به نظر می‌رسد با نتیجه‌ای جز پیروزی حریف را بدرقه کنند. گاندوها اکنون با 29 امتیاز پشت سر سپاهان 38 امتیازی در جایگاه چهارم قرار گرفته‌اند. آنها هفته گذشته در کرج، در عرض چند دقیقه برد را با تساوی عوض کردند و در این هفته به مهمان خود در فولادشهر سوخت نمی‌دهند. باید دید که سبزپوشان با به ثمر رساندن جشنواره‌ای از گلها قصد بالا بردن آوراژ گل خود و تحقیر حریف را دارند یا آنکه با دختران شهرکردی مدارا خواهند کرد؟

همیاری آذربایجان غربی-سپاهان اصفهان/ دوئل بالا و پایین نشینان جدول

بازی رفت دو تیم با برتری خفیف یک بر صفر سپاهان به پایان رسید. سپاهانی‌ها هفته گذشته کاملاً بدموقع مقابل ملوان متوقف شدند تا اختلاف آنها با صدرجدول به 5 امتیاز برسد و شانس قهرمانی خود را کمرنگ ببینند. شاگردان بیان محمودی فردا مهمان تیمی هستند که هفته گذشته را با برد به پایان رسانده و از روحیه بالایی برای این دیدار برخوردار است. سپاهان نشان داده که در خارج از خانه به قدرت بازی‌های خانگی ظاهر نمی‌شود و اگر قرار بر کسب نتیجه‌ای جز پیروزی در این هفته باشد، باید عملاً نام این تیم را از لیست مدعیان کسب جام خط زد. زردپوشان با 38 امتیاز در رده چهارم و دختران ارومیه‌ای با 11 امتیاز در رده دهم جای دارند.

ملوان بندرانزلی-خاتون بم/ قطار قهرمانی به ایستگاه انزلی رسید 

با اینکه بازی رفت دو تیم با نتیجه 4 بر صفر به سود خاتون به پایان رسید، اما شرایط متفاوتی در دیدار برگشت حاکم است. خاتون درحالی فردا در ورزشگاه سیروس قایقران به مصاف ملوان می‌رود که باید مقابل دست کم چندین هزار هوادار، در طول 90 دقیقه آرامش خود را حفظ کند . صدرنشین لیگ برتر به خوبی می‌داند که برای رسیدن به قهرمانی باید انزلی را فتح کند و به راهش ادامه دهد. بمی‌ها هفته گذشته به دلیل حضور پیدا نکردن زارع باتری در کرمان برنده اعلام شدند و با استراحت بیشتری به گیلان سفر می‌کنند. در سوی مقابل تخصص ملوان و معصومه جهان‌چی کشتن غول‌های لیگ و امتیازگیری از آنهاست. دقیقا همان بلایی که هفته گذشته به سر سپاهان آمد. باید دید که نتیجه دیدار حساس هفته، همچنان به صدرنشینی خاتون تداوم می‌بخشد، یا این شهرداری سیرجان رده دومی است که تعارف صدرنشینی شاگردان مرضیه جعفری را با جان و دل می‌پذیرد.

زارع باتری سنندج-پالایش گاز ایلام/ الکوردنیو میان جدولی‌ها

تقابل دو تیم کُرد زبان لیگ در بازی رفت با تساوی 1-1 به پایان رسید. دو تیم در این هفته‌ها حال و روز خوشی ندارند و چهره‌ای به مراتب ضعیف‌تر از خود در سال‌های گذشته لیگ به نمایش گذاشته‌اند. زارع باتری هفته قبل به دلیل مسائلی که توضیحی هم برای آن نداشت، به بم سفر نکرد تا به دلیل غیبت غیرموجه مقابل خاتون بازنده اعلام شود. شاگردان فاطمه صادقی اکنون با 28 امتیاز در رده هشتم اند و بعید به نظر می‌رسد که لیگ را با رده‌ای پایین تر از این به پایان برسانند. در سوی مقابل پالایش پس از یک بازی خوب مقابل مدافع عنوان قهرمانی به سنندج سفر می‌کند. شاگردان ندا عزیزپور با 18 امتیاز، پشت سر زارع باتری در رده هشتم قرار دارند تا این دیدار علاوه بر جذابیت‌هایی خاصش در تقابل دو تیم غرب کشور، به یک دوئل میان جدولی هم تبدیل شود.

شهرداری سیرجان-کیان نیشابور/ سه امتیاز واجب‌تر از نان شب!

بازی رفت دو تیم با نتیجه 3 بر صفر به سود شهرداری سیرجان به پایان رسید. مدافع عنوان قهرمانی که تا اینجا کار، خاتون بم را با 2 امتیاز بیشتر در صدرجدول می‌بیند، هر هفته ضمن کسب سه امتیاز نیم نگاهی هم به نتیجه دیدار خاتون بم دارد تا در صورت لغزش این تیم، صدرجدول را از رقیب سنتی خود پس بگیرد. شاگردان مریم جهان نجاتی هفته گذشته با برتری مقابل پالایش گاز ایلام دوباره به نوار پیروزی بازگشتند و فردا تیم رده نهم را پیش روی خود می‌بینند.

کیان با 12 امتیاز عملکرد قابل قبولی در نخستین سال حضورش در لیگ برتر به نمایش گذاشته و در صورت تیمداری در سال‌های بعد می‌تواند یکی از تیم‌های خوب لیگ باشد.

شایان ذکر است که تیم هیأت فوتبال البرز در این هفته از رقابت‌ها به استراحت اجباری می‌رود. چرا که طبق برنامه سازمان لیگ، این تیم باید به مصاف سارگل بوشهر میرفت اما تیم بوشهری به دلیل دو غیبت غیرموجه در دیدارهای رسمی از لیگ حذف شد.

1377