یوفا روسیه را نقره داغ کرد؛ حذف تیم‌های باشگاهی و رد پیشنهاد میزبانی

یوفا روسیه را نقره داغ کرد؛ حذف تیم‌های باشگاهی و رد پیشنهاد میزبانی

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که پیامد های جنگ روسیه و اوکراین همچنان دامن‌گیر ورزش روسیه است و این قضیه برای فصل آینده هم ادامه خواهد داشت و کنفدراسیون فوتبال اروپا موسوم به یوفا تصمیمات سختگیرانه‌ای را علیه روسیه گرفته است.

به گزارش فوتبالی، فیفا پیش‌تر مانع از حضور روسیه در جام جهانی شده بود و این تیم را از رقابت های پلی آف اروپا حذف کرده بود. اکنون یوفا هم در اقدامی تصمیمات دیگری را برای فوتبال روسیه گرفته است، به طوری که طبق اعلام رسمی یوفا، تیم های روسی فصل آینده در مسابقات باشگاهی یوفا شرکت نخواهند کرد و بدین ترتیب فوتبال باشگاهی در روسیه در تحریم قرار می گیرد و باشگاه های این کشور نمی توانند با سایر تیم های قاره اروپا در تورنمنت های معتبر به رقابت بپردازند. این تحریم ها و محدودیت ها شامل تیم های ملی روسیه در رده های مختلف هم می شود.

همچنین یوفا روسیه را از مسابقات یورو زنان محروم کرد و پرتغال را به جای این تیم در مسابقات جایگزین کرده است تا فوتبال زنان روسیه هم با شوکی بزرگ مواجه شود.

روسیه برای میزبانی در رقابت های یورو 2028 و یورو 2032 هم قصد میزبانی داشت و به همین دلیل برای یوفا پیشنهاد ارسال کرده بود تا بتواند تجربه خود در میزبانی جام جهانی 2018 را این بار در یورو تکرار کند که یوفا این پیشنهاد را هم رد کرده و غیر قابل قبول دانسته است.

1470