خودنمایی عابدزاده در روز بد خط دفاع

خودنمایی عابدزاده در روز بد خط دفاع

پایگاه خبری فوتبالی- باوجوداینکه دو بار دروازه امیر عابدزاده برابر کارتاخنا باز شد، اما او جزو بازیکنان برتر تیمش بود.

به گزارش فوتبالی، برای اینکه پونفرادینا شانس‌هایش جهت حضور در دیدارهای پلی‌آف صعود به لالیگا را حفظ کند، نیازمند پیروزی برابر تیم سخت‌کوش کارتاخنا بود. تیمی که خود شانس‌هایی هرچند اندک برای رسیدن به پلی‌آف داشت اما در نهایت این پونفرادینا بود که توانست در یک بازی سخت خانگی به پیروزی 4 بر 2 برسد.

هرچند که دروازه امیر عابدزاده در این مسابقه دومرتبه باز شد، اما او روز خوبی را برابر حریف سپری کرد و نمره خوبی را نیز کسب کرد. در واقع سنگربان ایرانی پونفرادینا با کسب نمره هفت، تنها ادواردو، کوپته و یوری را بالاتر از خود می‌بیند که همگی این بازیکنان نمره 7.1 را کسب کرده بودند و فاصله زیادی با عابدزاده نداشتند.

در این دیدار کارتاخنای میهمان هرگز تیم دست‌وپا بسته‌ای نبود و از حیث مالکیت توپ، تعداد شوت و شوت‌های درون چارچوب عملکرد بهتری نسبت میزبان داشت. دروازه‌بان ملی‌پوش پونفرادینا در این بازی 5 سیو مهم داشت که 3 مورد آن از درون محوطه جریمه بود و همین مسئله منجر به حفظ پیروزی برای تیمش شد.

در روزی که خط دفاعی پونفرادینا به دلیل دادن موقعیت‌های زیاد به کارتاخنا نمرات خوبی را کسب نکرد، این عابدزاده بود که جور هم‌تیمی‌هایش را کشید تا سه امتیاز حیاتی برای پونفرادینا از دست نرود و آنها در 4 هفته باقی‌مانده، به دنبال تیم‌های رئال اویدو، خیرونا و تنریف باشند.

در جریان پیروزی 4 بر 2 پونفرادینا برابر کارتاخنا، بازیکنان خط دفاعی میزبان به ترتیب نمرات 5.8، 5.9، 6.1 و 6.7 را به دست آوردند و این نشان‌دهنده روز بد مدافعین پونفرادینا در مقابل روز خوب امیر عابدزاده بوده است که توانست پیروزی را برای تیمش حفظ کند.

پونفرادینا هفته بعد باید به مصاف بورگوس برود. آنها سپس رئال وایادولید رده سومی را پیش رو خواهند داشت که به‌نوعی جدال مرگ و زندگی برای راهیابی به پلی‌آف صعود به لالیگا به شمار می‌رود. دو بازی پایانی این تیم نیز مقابل لگانس و آموریبیتا دیدارهای به نسبت آسانی به شمار می‌روند.

پونفرادینا برای پیروزی در این بازی خانگی کار آسانی نداشت. آنها دو مرتبه از کارتاخنا عقب افتادند. در این صحنه تلاش عابدزاده و پاریس براندیاران مدافع راست پونفرادینا برای جلوگیری از باز شدن دروازه تیمشان روی شوت دایودا محمد بی نتیجه بود و میزبان گل نخست را دریافت کرد. اما پونفرادینا در دقایق پایانی نیمه نخست به خود آمد و بازی 2-1 باخته را به برتری 3-2 تبدیل کرد و در نیمه دوم نیز تیر خلاص را بر پیکر حریف وارد آورد.

۴۱۵۴