محمدیان: 10 پسر هم داشتم آنها را به کشتی می‌فرستادم

محمدیان: 10 پسر هم داشتم آنها را به کشتی می‌فرستادم

پیشکسوت کشتی آزاد و دارنده مدال المپیک و جهان گفت: من احساس می‌کنم هنوز به کشتی بدهکارم به همین دلیل 2 پسرم را به کشتی آوردم.                                

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، عسکری محمدیان درباره نتایج آزادکاران در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهارداشت: در مجموع نتایج خوب بود. از تعداد کشتی گیران اعزامی 6 سهمیه برای مازندران بود که 4 طلا به دست آمد. یگانه جعفری پنجم شد و در 57 کیلو هم مومنی به مدال نرسید اما او ورزشکار جوانی است که آینده درخشانی دارد. در فرنگی هم استان ما 2 طلا کسب کرد.

رئیس هیات کشتی مازندران درباره عملکرد فرزندش محمدحسین و اینکه بعد از ناکامی در المپیک وی با طلای آسیا نام خود را به عنوان مدعی مطرح کرده، گفت: همان که طور که مردم می دانند محمدحسین بعد از اتفاقاتی که افتاد و 4 سال دور شد، دوباره برگشت. او حرکت خوبی داشت اما حالا المپیک تمام شده و بهتر است به گذشته برنگردیم اما می توان از گذشته تجربه کسب کرد. نگاه من این است هر مسابقه می تواند معادل 3 ماه تمرین باشد. شما ببینید آمریکا و روسیه چقدر در تورنمنت های مختلف شرکت می کنند. نباید از این ترسید که حریف قهرمان جهان و المپیک است، باید آنها را آنالیز کرد و رو به رو شد.

دارنده مدال نقره المپیک 1988 سئول در پاسخ به این سوال که فکر می کنید محمدحسین بتواند در وزن 97 کیلو صاحب دوبنده ملی برای رویدادهای مهم شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر محمدحسین در این وزن شعبانی و گلیج هم هستند. هر کسی می خواهد در مسابقات جهانی و المپیک باشد باید علاوه بر داشتن یک هدف خوب، برنامه ریزی هم کند. المپیک یک هدف است اما در کنار آن داشتن برنامه ریزی هم مهم است.

محمدیان در ادامه صحبت های خود درباره اینکه 2 پسرش راه او را دنبال کرده اند، آیا از این موضوع راضی است، اظهارداشت: امروز اگر می خواهید به عشق تان برسید باید عاشقی کنید. من عاشق کشتی بودم به همین دلیل 45 سال کشتی گرفتم، مربیگری و مدرسی کردم. هنوز احساس می کنم به کشتی بدهکارم به همین دلیل 2 پسرم را به کشتی آوردم. اگر 10 پسر دیگر داشتم باز هم آنها را به کشتی می آوردم.

دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی سئول در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ممکن است در ورزش حرفه ای مقایسه ای بین او و پسرانش باشد، عنوان کرد: محمدحسین کشتی گیر رزومه داری است؛ مدال های متعددی دارد و شما دیدید چگونه با اسنایدر کشتی گرفت. من مشکلات زیادی داشتم اما نگذاشتم بچه هایم بدون تلاش به اینجا برسند. با آنها صحبت کرده و گفته ام اگر می خواهند قهرمان جهان و المپیک شوند باید هدف و تلاش داشته باشند. بحث روانی هم مطرح است؛ به بچه هایم گفته ام نگاه تان به من نباشد، مثلا بگویند اگر ببازم پدرم چه احساسی دارد یا جواب پدرم را چطور بدهم؟ گفتم هدف و برنامه خودشان را داشته باشند.

9719