درخشان:‌ چرا باید به برانکو حسادت کنم؟/ برخی دنبال جادو و جادوگری هستند

درخشان:‌ چرا باید به برانکو حسادت کنم؟/ برخی دنبال جادو و جادوگری هستند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: متأسفانه یاد گرفته‌ایم خودزنی کرده و مربی ایرانی را له کنیم اما چرا من باید به برانکو حسادت کنم؟                                    

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، حمید درخشان در خصوص ارزیابی‌اش از وضعیت پرسپولیس پیش از بازی با پیکان اظهار داشت: به نظر من تعطیلی لیگ به سود پرسپولیس شد چرا که این تیم بعد از حذف از جام حذفی به آرامش رسید، بازیکنانش توانستند یک ریکاوری انجام دهند و همچنین بازیکنان مصدوم کم کم آماده بازی می‌شوند. مشکل انضباطی یکی دو بازیکن هم با درایت یحیی گل‌محمدی برطرف شد و فکر می‌کنم بازیکنان همه توان خود را برای این 6 بازی بگذارند. اگر پرسپولیس این 6 بازی را ببرد شانس قهرمانی‌اش از 50 درصد به بیش از 90 درصد خواهد رسید. با بازگشت مهدی عبدی و حامد لک به تمرینات و همچنین آماده شدن وحید امیری و فرشاد فرجی پرسپولیس به شرایط ایده‌آل خواهد رسید و می‌تواند به قهرمانی فکر کند.

وی در پاسخ در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از 6 بازی آینده استقلال چیست؟، افزود: تا جایی که من می‌دانم استقلال 6 بازی دارد که چهار بازی آن بیرون از تهران خواهد بود. این در حالی است که استقلال باید با فولاد و سپاهان بازی کند که این یک زنگ خطر برای این تیم خواهد بود. این مسئله باعث می‌‌شود که شانس قهرمانی پرسپولیس بالاتر برود. همانطور که گفتم پرسپولیس باید این 6 بازی باقیمانده خود را ببرد. چون در این صورت شانس قهرمانی‌اش بیشتر می شود.

سرمربی اسبق پرسپولیس که سابقه کار در پیکان را هم دارد در خصوص تقابل این دو تیم در بازی روز چهارشنبه گفت:‌ پیکان تیم دونده و با انگیزه‌ای است که مطمئناً مقابل پرسپولیس با انگیزه‌های بسیار زیادی حاضر خواهد شد. برای پیکان مطمئناً بازی با پرسپولیس یکی از بزرگترین بازی‌های سال خواهد بود پس به همین خاطر این تیم با همه توان به میدان خواهد آمد. شک ندارم پیکان برای نتیجه‌گیری همه توان خود را خواهد گذاشت اما باید این را در نظر گرفت که همین بازی‌ها برای پرسپولیس و استقلال بسیار مهم است. 

درخشان در خصوص شایعاتی که در مورد فعالیت برخی از اهالی فوتبال با جادوگری وجود دارد، عنوان کرد: شک نکنید این مسائل در فوتبال ما وجود دارد. اسم نمی‌برم اما برخی از دوستان خیلی شدید به دنبال این مسائل هستند. این مسئله هم ربطی به امسال ندارد بلکه در سال‌های قبل هم یکسری از آقایان خیلی جدی در زمینه جادو و جادوگری فعال هستند. شاید آنها به صورت پنهان کار می‌کنند اما شک نکنید که در این زمینه فعالیت دارند. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا زمانی که خود شما فوتبال بازی می‌کردید استفاده از جادوگر وجود داشت یا نه، گفت: واقعاً در زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم از این مسائل وجود نداشت و کسی دنبال این کارها نمی‌رفت. متأسفانه چند سالی است که این مسائل در فوتبال ما مد شده و برخی به جای کار فنی به دنبال چنین مسائلی می‌روند. متأسفم اما باید بگویم که یکسری افراد که دور و بر فوتبال هستند از خود اهالی فوتبال بیشتر پول می‌گیرند. 

درخشان که چندی پیش مصاحبه‌ای انجام داده بود و در آن به دوران حضور برانکو در پرسپولیس اشاره کرده و از وقت کمی که برای سرمربیگری در این تیم به او داده بودند انتقاد کرده بود، اظهار داشت: مگر من دروغ گفتم که این حرف‌ها برایم درست شد؟ واقعاً امکاناتی که برای برانکو در نظر گرفته بودند برای من هم در نظر گرفتند؟ او در سال اول حضورش پرسپولیس را در رتبه هفدهم نگه داشت اما کسی به او دست نزد و گفتند که شرایط بهتر می‌شود. اما آیا چنین فرصتی هم به من داده شد؟ من با دست‌های خالی پرسپولیس را با 9 امتیاز در آسیا به برانکو تحویل دادم اما کسی این چیزها را ندید. آن زمان ما مدیرعامل نداشتیم و پولی هم نبود به طوری که با ریش‌سفیدی و من بمیرم تو بمیری بازیکن می‌گرفتیم اما کسی این چیزها را ندید.

وی درباره اینکه واکنش‌ها به مصاحبه شما زیاد بود و این طور به نظر می‌رسید که شما به برانکو حسودی کرده‌اید، عنوان کرد: متأسفانه ما یاد گرفتیم چشم‌های‌مان را ببندیم و خودزنی کنیم. چرا باید مربیان داخلی را بزنیم؟ من حسودم؟ اصلاً من چرا باید حسودی کنم؟ آن زمان مدیرعامل ما زندان بود و هیچ پولی نداشتیم. تا قبل از اینکه من بیایم نمی‌توانستند استقلال را ببرند اما ما  استقلال را هم بردیم. اینها را کسی نمی‌بیند اما تا حرف می‌زنیم می‌گویند حسادت کردیم! من که همیشه پشتیبان برانکو بودم پس چرا باید به او حسودی کنم؟ تا زمانی که برانکو در ایران بود همیشه از او حمایت کردم  و مصاحبه‌های من وجود دارد. شک ندارم برخی‌ها با حضور درخشان منافع‌شان به خطر می‌افتاد اما هدف من همیشه سربلندی پرسپولیس بود. چیزی برای خودم نخواستم و حتی قرارداد آنچنانی هم با پرسپولیس نبستم. شاهد بودید که بعد از جدایی از پرسپولیس نصف قراردادم را هم بخشیدم هرچند که کسی اینها را نمی‌بیند و فقط یاد گرفته‌ایم که مربیان ایرانی را له کنیم!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان در مورد اینکه چقدر شانس قهرمانی برای این تیم قائل هستید، گفت: پرسپولیس باید همه بازی‌هایش را ببرد چرا که در صورت قهرمان نشدن هم چیزی از ارزش‌های این تیم کم نمی‌شود و وجدان همه آسوده است اما اگر قهرمان شوند کار بزرگی انجام شده است.

9719