نشست خبری ژاوی پس از پیروزی بارسلونا در بازی با مایورکا

نشست خبری ژاوی پس از پیروزی بارسلونا در بازی با مایورکا

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی اسپانیایی آبی و اناری‌ها پس از پیروزی برابر رئال مایورکا در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، ژاوی هرناندز در نشست خبری پس از برد بارسلونا مقابل رئال مایورکا نتوانست خوشحالی خودش از پیروزی در این بازی را پنهان کند اما همچنین اعتراف کرد که در 10 دقیقه پایانی عملکرد خوبی نداشتند. ژاوی تاکید کرد که هم‌چنان هدف بارسلونا دومی در لالیگا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست. حضور بارسلونا در رده دوم همچنین به معنای تضمین حضور در تورنمنت سوپرکاپ فصل آینده است. صحبت‌های ژاوی در این نشست خبری را در ادامه می‌خوانید:

درباره بازی؟

"ما باید خیلی راحت برنده می‌شدیم اما خودمان باعث شدیم پیچیده شود. باید از کرنر و خطاهای غیر ضروری خودداری می‌کردیم و موقعیت‌ها را از دست نمی‌دادیم. گل اول را تمرین کرده بودیم. به همین دلیل از دقیقه اول ممفیس و فران را به زمین فرستادم. من کاملا راضی هستم. این 3 امتیاز به ما آرامش می‌دهد و ما را به هدف‌مان نزدیک می‌کند. اکنون لیگ برای ما در 5 بازی خلاصه شده که باید در آن‌ها برنده شویم. رئال با شایستگی قهرمان شد و به آن‌ها تبریک می‌گویم."

درباره ممفیس دپای؟

"اکنون در مورد آینده بازیکنان حرف نمی‌زنم. ما بازی‌های کلیدی در پیش داریم. ممفیس بازی کرد زیرا در تمرینات خیلی خوب بود. این برای او یک هفته عالی بود. ما چنین بازیکنانی می‌خواهیم. بازیکنانی که با طرز فکر و توانایی‌هایشان تفاوت‌ها را بسازند."

درباره‌ آنسو فاتی؟

"بازیکنی استثنایی است که برای گلزنی تلاش می‌کند. حتی در تمرین وقتی توپ زیر پایش می‌افتد نیز چنین است. او در فرم خوبی نیست اما بازگشت او برای ما خبر خوبی است. حیف که چند ماه او را نداشتیم. این برای بارسلونا و ما خبر خوبی است."

درباره شانس مایورکا برای کامبک در دقایق پایانی؟

"مساله روانی است. باید سریع‌تر به ریتم خود برگردیم. مایورکا باور کرد که می‌تواند کامبک بزند و ما دچار تردید شدیم. ما یک سری باخت های الکی و با اشتباهات خودی داشتیم که باعث شدیم حریف به بازی برگردد. در این بازی دو هیچ جلو بودیم اما ممکن بود بازی مساوی شود و دو امتیاز را از دست بدهیم. وقتی خوب بازی می‌کنیم معمولا برنده می‌شویم اما امروز 10 دقیقه آخر خوب نبودیم و آن‌ها گل زدند."

درباره گاوی؟

"او با بندهای کفش باز راحت است. من از پختگی او در بازی شگفت‌زده شدم اما او هنوز نیاز به پیشرفت دارد. روحیه او عالی است. این‌که او برای رسیدن به اهدافش تلاش زیادی می‌کند، از نظرم شگفت‌انگیز است. امیدوارم به زودی تمدید کند. امیدوارم او نفر بعدی باشد. او برای ما بازیکنی مهم است و ما نیز باید برایش تلاش کنیم."

درباره مصدومیت پیکه؟

"این‌که بازی کرد به خاطر احساساتش بود. او احساس خوبی داشت اما بعدا احساس درد کرد. در دقیقه 25 به من گفت نمی‌تواند ادامه دهد. من از او به خاطر کارش تشکر کردم. او خیلی نسبت به تیم احساس تعهد می‌کند و رهبر بزرگی است. وقتی با ماست، اعتماد به نفس بیشتری داریم."

درباره فران تورس؟

"گل نزدن های او من را اذیت نمی‌کند. در نهایت گل می‌زند و این مسیر اوست. او تا کنون چند گل زده و چند پاس گل داده است. او در نتیجه امروز تاثیر داشت. او با حرکاتش بازی‌سازی می‌کند و من از او راضی هستم. او متواضع است اما هم‌چنین بسیار جاه طلب است." 

درباره فرنکی دی یونگ؟

"از وقتی من این‌جا هستم او بازی‌های خوبی انجام می‌دهد. او تفاوت‌ها را رقم می‌زند و با حرکاتش خطوط حریف را می‌شکند. او روحیه و جاه‌طلبی یک رهبر را دارد. کمتر کسی مثل اوست."

درباره اهداف تیم؟

"اول برای صعود به لیگ قهرمانان و بعد برای دومی در لیگ می‌جنگیم. اما مهم‌ترین چیز همان لیگ قهرمانان است."

9404